{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Hingst, hoppe og føl {{forumTopicSubject}}

Hej

Helt uventet, eller næsten i hvertfald, står jeg og skal have føl og måske ikke kun et, men muligvis 2, (eller helt uventet kan det jo ikke være når hoppe og hingst går sammen). smiley

Men men, mit spørgsmål forlyder på hvornår jeg skal skille hopperne fra hingsten, for de er jo vandt til at gå sammen uafbrudt i løsdrift.

Håber nogen kan hjælpe mig med gode råd. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst, hoppe og føl
  • #1   26. mar 2015 Ved du hvordan hingsten er ved føl? Og hvor er "forventet" ankomst af følle?

    Mine hopper går for sig selv op til foling, men hvis planen er de skal ifoles igen bliver de lukket sammen med hingsten, når hoppen er klar til og blive bedækket igen. Mine hingste har ingen problemer med føllene og er faktisk gode til og lege med føllene, hvor hoppen mere opdrager.


  • #2   5. apr 2015 Han har aldrig gået med føl før, men han er en utrolig sød og kærlig hingst overfor hopperne, kunne ikke forestille mig han kunne finde på at være grov mod dem, men det er mere fordi det er første gang hopperne skal have føl og jeg heller ikke tænker han lige skal ligge føl i dem igen med det samme.

    Tror den første foler enten sidst i april eller i maj og den anden er nok først til juni.


  • #3   6. apr 2015 Hvis du har to hopper der skal ha føl vil føllene ha rigtig meget glæde af hinanden.
    Så må han evt gå på folden ved siden af så han ikk bliver helt fjernet.


  • #4   6. apr 2015 Det di også meningen at hopperne skal gå sammen og han så skal gå på en fold ved siden af, også fordi jeg tror der bliver mest ro på den måde, da de jo har været vandt til at gå sammen.

    Men hvornår skal han flyttes fra hopperne tænker du?


  • #5   6. apr 2015 Hvis du vil have mest ro omkring foling så skal du nok skille dem ad så han er faldet til ro over og gå alene inden det nærmer sig. Mine bliver taget fra 2-3 uger fra termin.

  • #6   16. apr 2015 Okay, super mange tak for svaret. Jeg har bestemt mig for at starte med at lukke min anden hoppe og hingsten fra hende som skal fole først, for hun er begyndt at være mere alene, altså opholde sig i den modsatte ende af folden end hvor de to andre er. så tror bare det bliver på den måde jeg gør det, så hun kan være alene i sit kendte miljø og de to andre kan være sammen i den nye løsdrift jeg indretter i den anden ende af stalden og på den måde kan de også stadig se hinanden.

Kommentér på:
Hingst, hoppe og føl

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce