{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

lov mig, at du vælger med omhu! {{forumTopicSubject}}

kære HG.
i sidste uge havde jeg en temmelig grim oplevelse med min hest,
det gik temmelig alvorligt galt, men vi slap begge fra det ret så heldigt når man tænker over hvad der kunne være sket.
min familie røg helt op i det røde felt, da det er en hest der siden vi købte den for knap et år siden har voldt temmelig mange problemer, søvløse nætter og det der er værre. min familie forlangte hesten aflivet.

i min desperation skrev jeg til en person der siger at kunne telepatere med heste. simpelthen i min søgen på en forklaring om hvad i alverden der skete. for at kunne argumentere overfor min familie om hvorfor den skulle have en chance mere.

du godeste en gang vås jeg fik retur! men min mavefornemmelse var klar og tydelig. det her var ganske enkelt vås!
jeg kontaktede derfor en anden, som jeg var på hold med da jeg selv tog uddannelsen. det jeg fik tilbage der rummede en fornuftig forklaring, og fik manet den første jeg fik til jorden.
idag var jeg sådan rimelig godt gående igen efter hændelsen, og kørte i stalden og lavede præcis de samme ting med hende som den dag det gik galt. og det gik bare til UG med kryds og slange. det var nærmest som intet var sket.

men nu sidder jeg så med tankerne. tænk hvis jeg havde troet på den første person. tænk hvis jeg havde troet hendes ord hun skrev. at min hest var ligeglad med at jeg var kommet til skade. at det var fordi den ikke ville lave de øvelser med mig mere som vi plejer (ground work) at den sikkert ville gøre det igen og bare ville gå og spise græs.

så ville DAKA have være kørt med min hest nu.

så lov mig at vælge dine behandlere/fagpersoner med omhu!
følg din mavefornemmelse. lad dig ikke fylde med skøre historier, hvis de føles forkert. den første person blev godt nok sur på mig over at jeg ikke "købte hendes forklaring" men hvor er jeg glad for at jeg ikke gjorde!

så må vedkommende selv bøvle med at blive glad igen. for jeg er GLAD igen. vi er frisk tilbage på sporet!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lov mig, at du vælger med omhu!
  • #2   2. apr 2015 Hej Karen
    jeg kan godt forstå du gerne vil have at vide hvem det var. men jeg vil lige sige at det der det helt rigtige for den ene nogen gange er det værste bras for andre, og omvendt. man kan umuligt have super kemi med alle. det eneste vi kan gøre er at håbe på de der tilbyder de ydelser der er ærlige når de kan mærke at DEN bare ikke er der, jeg gør det selv når jeg kan mærke det, det får jeg nogen gange en ordenlig skideballe over. men den tager jeg gerne med. hellere det, end at fylde folk med fis og vås.

    hende her er super forkert for mig, men hvem ved om hun er den helt rigtige for dig? det ved kun du. og du kan mærke det,


  • #3   2. apr 2015 Jeg ville nu også rigtig gerne høre, hvem "den forkerte" telepatør til dig var. Bare i tilfælde af, at man selv kunne komme til at skulle ud i noget lignende en dag... smiley Du vil ikke fortælle det over privatbesked heller?

  • #4   2. apr 2015 Jeg er super tilfreds med hende jeg bruger. Men hvis en såkaldt behandler siger at din hest ikke kan lide bananer, eller hvis behandleren siger at hesten ikke kan lide at blive redet på. Så spørg ind til hvorfor. Hesten kan ikke tale, men den kan på sin egen måde sikkert godt forklare hvorfor, hvis ikke behandleren er en fidusmager. En af mine vil ikke rides, og det forklarede den med, at den var forkert tilredt og havde oplevet tilridningen som uretfærdig og at sadlen havde trykket og gjorden spændt for meget. Alt i alt en go forklaring i forhold til hestens adfærd . Jeg fik den checket af en kiropraktor og der var ømme punkter i ryggen.

  • #5   3. apr 2015 lige præcis sunshine!

    det kan jo ikke nytte noget bare at sige den slags, uden at spørge videre ind
    eller uden at forklare hvorfor en adfærd for eksempel er uhensigtsmessig..

    hvis nu vi bare et øjeblik forestiller os at min hest skulle have sagt at den var helt ligeglad med at jeg kom til skade den dag. så er "nå okay" jo ikke det rigtige svar at give den. så er det jo nødvendigt at forklare den at det er et spørgsmål om liv og død. hestens eget.


Kommentér på:
lov mig, at du vælger med omhu!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce