{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Ansvar i købeloven {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Hvis dette ikke må være her sletter jeg det igen, da det ikke omhandler heste, men hund.

Min kæreste og jeg købte en hvalp for 5 uger siden, den er så sendt som i går blevet opereret for cherry eyes (skjult fejl, som vi ikke er blevet oplyst kunne forekomme) i vores købskontrakt står der at sælger fraskriver sig ansvaret ved denne sygdom, men i købeloven står der at opdrætter har ansvaret for medfødte fejl såvel som skjultefejl (reklamationsretten)! jeg har ringet til forbrugerrådet og de gav mig ret i at kennelen skulle betale dyrlægeregningen, da de nemlig har ansvaret. men de nægter, de siger købskontrakten er lavet i samarbejde med en advokat og de er 100p sikre på at de gerne må forlange dette, og at de selv har studeret jura osv..


hvad siger i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvar i købeloven
  • #1   1. okt 2015 Tja... Du kan ende med at smide gode penge efter dårlige. Men på den anden side lyder det som om sælger prøver på at fraskrive sig sit ansvar ved at påstå at de tager forbehold for skjulte fejl. At de siger at de har lavet kontrakten i samarbejde med en advokat og at de har studeret jura, er næsten 100% sikkert ikke rigtigt. Det oser at en urigtighed for at gøre dig usikker på om du kan få pengene igen af dem. Du er på ingen måde dårligere stillet, end loven forskriver. Og hvis Forbrugerrådet siger at du har ret til at få dine penge for dyrlægeregningen af dem, ja så har du ret til det. Uanset hvilket forbehold sælger har taget. Sælger kan aldrig stille dig dårligere end loven om handel foreskriver. Uanset at de påstår de har lavet kontrakten med en advokat.
    Men du kan jo ende med at skulle trække dem i retten, så måske du hellere skal lade handlen gå tilbage og dog få nogle af pengene igen?????


  • #2   1. okt 2015 tak for svar, sælger har accepteret min betingelse, så tror da godt de ved at de er gal på den smiley

Kommentér på:
Ansvar i købeloven

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce