{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vitaminer om sommeren
  • #1   9. jun 2008 jeg bruger dem i bolcheform... Sure´N easy fra Brogaarden.



  • #2   9. jun 2008 eller godbiddeform om man vil *gg*

  • #3   9. jun 2008 Mine heste får ikke andre vitaminer om sommeren end dem de får hele vinteren. Men de får også foder hele sommeren, men de kommer heller ikke på sommergræs. Men ellers kan jeg enbefale vitaminer fra Krauter i godbide form.

  • #4   9. jun 2008 Jeg fik lige købt sådan nogle store spænde hvor hestene slikker i..kan ikke lige huske hvad det hedder

  • #5   9. jun 2008 heidi - ja beklager ordvalg, men jeg kunne ikke lige komme i tanke om bolsje *gg* *doh*

  • #6   9. jun 2008 sandra - hvad vitaminer bruger du og hvorfor?

  • #7   9. jun 2008 Jeg bruger dem fra Eggersmann. de er ret billige og nemme at bruge. er også en bolsje størrelse. smiley

  • #8   9. jun 2008 Min får travo og sit alm foder.

  • #9   9. jun 2008 Vi bruger sempercube fra hippolyt.

  • #10   9. jun 2008 SALVIMIN - men vil gå over til godbiderne i stedet for da det er for dyrt med alle de guerødder når man ikke kan få dem i sække her om sommeren.

  • #11   9. jun 2008 Jamen Evidence skal have almindeligt foder ved siden af græsset da hun ellers ikke kan holde huld. Er ved at køre fra Fase II m.m. til Build Up og Fiber P. Ud over at hun er svær at holde huld på skal hun til kåring i okt.
    Men ellesr ville jeg muligvis bruge Salvanas vitamin/mineral kiks.


  • #12   9. jun 2008 jeg bruger mineralbriks fra eggersmann... det er bolce form... mine heste går på sommergræs og får ikke andet end græs og briks....

  • #13   9. jun 2008 mine får ingenting, andet når de lige er hjemme engang imellem og holde pause fra sommergræsset. så får de det i deres foder. de tar ikke skade af ikke og få det.
    men de får hele vinteren.
    min pony fik ikke vitaminer og miniraler, da mine forældre drev landbrug. det var først da jeg fik dem opstaldet for 3 år siden at det begyndte at få det. hesten klare sig fint uden.


  • #14   9. jun 2008 Sallingbo :o) S
    Hvis hesten får noget foder som dækker den ind er det heller ikke noget problem den ikke får noget. men når de er på græs, får de ikke alt hvad de skal have gennem græsset.
    Har du fået tjekket den ved dyrlæge om den mangler noget? for er ikke noget man kan se på dem om de gør.
    Mennesker har også brug for ekstra vitaminer hvis vi ikke får en ordentlig og varieret kost.


  • #15   9. jun 2008 nu har jeg haft hest siden jeg var lille, min far er tidligere landmand og min gl. nabo er dyrlæge som jeg os har nu. de har aldrig sagt at mine mangler noget og ja hvis jeg rider dem får de lidt foder bagefter hvor der er vitaminer i. men hvis hesten ikke blir brugt er det ikke så nødvendig. kender mange der ikke giver deres hest de ting. hva med dem der smider dem i engene om sommeren, hvis man har nogle plag til og gå. de får heller ikke de ting. altså en hest er vant til det, det er bare os mennesker der synes de skal have alle disse ting. bare den har vand og græs den kan æde, så har den det godt. det er bare min mening. skal ikke sige at andre sige noget andet, men hver vores holdning.

  • #16   9. jun 2008 Som Sabrina skriver er det ikke noget man kan se på det ydre at de mangler feks. minraler, som der i mange tilfælde er mangel på i græsset.
    Det kan godt være at dine forældre ikke har givet noget ved siden af græsset den gang, men man er også blevet 100 gange kloger siden gennem forskning osv. Sådan er det jo på alle områder. Så hvad man gjorde den gang, er ikke ensbetydiget med at det er rigtigt idag. Man ved også en hel del mere om kræft bla. Og hvis dine forældre ikke har fået taget blodprøver på hestene/ponyerne, så har de heller ikke vist det. For som sagt, er det som sådan ikke noget man bare kan se på det ydre.
    Vi kan godt blive enige om at nogle putter for meget forskelligt i hovedet på hesten. Men vitaminer/mineraler er altså vigtigt ved siden af græsset lige meget hvad. Græsset indeholder altså ikke nok af alle vitaminer/mineraler og slet ikke sidst på græssæssonen.
    Der er jo også nogle der stadig mere at 20 tons havre/byg og kun halm er nok til en hest som man gjorde i gamle dage. Men det viser sig jo også via forskning at det faktisk slet ikke er godt. Halm er kun omkring 20% fordøjeligt og giver derfor vommet heste, da det ufordøjelige jo hober sig op og har svært ved at blive fordøjet og komme ud. Derfor kan det også give forstoppelse. Korn kan give mavesår m.m.

    Så husk lige at lytte til forskningen også Desværre er det ikke ALLE dyrlæger der følger med i tiden.


  • #17   9. jun 2008 min dyrlæge var her i marts og vaccinere mine og hun er speciale i hest og akupunktur og selvfølgelig andre dyr, og hun sagde at de så fine og friske ud og hun mærkede dem over det hele.
    man skal da ikke til og ta blodprøve på hesten for at se om den mangler vitaminer.
    jeg tar da heller ikke til læge for at få taget en blodprøve for at se om jeg mangler vitaminer. hvis man føler sig træt og man ikke overkommer noget, kan det være man mangler nogle former for vitaminer og jeg vil sige det samme om hesten, man kan se om den virker træt, slap af ingenting, ja så burde man nok give den vitaminer.


  • #18   9. jun 2008 Ja men nu kan en hest ikke fortælle om den mangler noget. Jo nogle mangler kan man se på feks. hove, men lagt fra alt. Så jo der skal altså en blodprøve til for at vise om hesten er dækket ind med ALT. Og det glæder i øvrigt også os. Vi gør det bare ikke. Ja træthed er en ting, men ikke alt kan mærkes/ses på kroppen. Og det glæder både dyr og mennesker.

  • #19   9. jun 2008 Lene C
    Helt enig. nogen heste kan sagtens være fine at se på og er blanke i pelsen, men der skal en blodprøve til for at se om de er dækket ind.


  • #20   9. jun 2008 Stald-Julle .
    det var da rart og se at man ikke er alene om den mening. og det er lidt gak og ta en blodprøve for at se om de skal have flere vitaminer.


    Lene C
    Sabrina Søgaard -- Unghest sælges *
    hesten har levet i naturen helt selv uden mennesker og nogle gør det stadig som vild, jeg vil da snart sige at de har det nok meget bedre end alt det vi stopper i dem og tjekker dem i hoved og r** altså de er jo ikke så sarte som mennesker og ja de får måske mangler pågrund af at ejerne mener de mangler det, hvis de enten er trætte eller dovne eller os er det fordi der er så pokkers varmt.

    hvis hesten er frisk og rask, spiser og løber/går rundt på folden og den drikker vand, ja så mangler den ingenting.

    mine er kommet i løsdrift og de har aldrig trives bedre. selv en stald hvor de blir lukket i en boks er jo heller ikke fedt, hvis den har det bedre af at være ude. men hvordan siger den det, hvis ejeren ikke kan lide løsdrift, men hvor den faktisk trives allerbest.


  • #21   9. jun 2008 Jeg bruger vitamin- og mineralblanding i "bolcheform"; dem der hedder Sember Cubes fra St. Hippolyt. smiley Men mine hypper får så også lidt foder om aftenen, da deres fold efterhånden er ved at være gnavet helt ned, og de i øvrigt skal have deres hvidløgstilskud (mod insekter) sammen med noget andet foder. smiley

  • #22   9. jun 2008 jeg har mine hjemme og for første gang døjer de ikke med insekter, det gør de dog når de er over på sommerfolden. lidt træls.

  • #23   9. jun 2008 Nej det er rigtig de ikke havde os mennesker til at give dem vitaminer og mineraler, men i naturen havde de adgang til at få af de planter og urter de skal have for at være dækket ind med det hele, det har de ikke i fangeskab.
    Før blev de jo heller ikke brugt til ridning osv, det er jo også derfor det er vigtig de får det tilskud de skal have for at fungere.


  • #24   10. jun 2008 mine blir ikke brugt andet til en tur en gang om måneden hvis jeg er heldig at være børnefri. kan forstår det hos dem der blir brugt hverdag at de måske har brug for tilskud.

  • #25   10. jun 2008 sabrina har du en hjemmeside hvor man kan bestille de bolsjer du giver dine?? smiley

  • #26   10. jun 2008 De kan fåes flere steder på foderstoffer. ellers prøv at søg på internettet. mine har jeg købt i østbirk.

  • #27   10. jun 2008 okay tak for hjælpen;)

  • #28   12. jun 2008 Min får en hel del foder, da han stadig vokser og han har et ret stort foderbehov.
    Han får dagligt:
    - 800 gram mysli.
    - 600 gram Slobber Mash (fordi han lige har haft spiserørsforstoppelse).
    - 100 gram Travo Extra.
    - Hvidløg.
    - Kieselgur.
    - Dia-Non (for maven).

    Og så får de hø ud, og han spiser hø i boksen når de er inde og få foder om aftenen.

    Jeg er meget opmærksom på at han er dækket ind med vitaminer om mineraler, da han ellers kan få knogler der er mindre holdbare.


Kommentér på:
vitaminer om sommeren

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce