{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillidsøvelser
  • #1   17. jul 2008 Strigle den - bare hygge rigtig meget med den, så i lærer hinanden at kende ^^
    Gå nogle ture med den, bare rundt på folden evt =)


  • #2   17. jul 2008 okay.. er nemlig vigtigt for mig at vi har tillid til hinanden, da jeg skal bruge den til spring:)

  • #3   17. jul 2008 Ja, men i starten skal man bare lære hinanden at kende ^^ så kommer tilliden med tiden =)

  • #4   17. jul 2008 Ja smiley Glæder mig meget til at få en hest og rigtig bruge tid på den

  • #5   17. jul 2008 Det kan jeg godt forstå =D

  • #6   17. jul 2008 Gå nogle ture med den i skoven, hvor I møder farlige genstande, så lærer hesten at du er positiv - fordi du hjælper den til at få styr på adrenenlinen igen , hvis du gør det rigtigt i hvert fald.

    Så kan du lære hesten at stå parkeret - og "nulstille" adrelinen. Det er meget effektivt at kunne. Så kan du udvide det til at være på staldngange, alene, på presening - alt. Det er en af de vigtigste øvelser for mig.

    Du kan også lære hesten at blive rørt over det hele.
    Gå til siden for let pres. Der er mange ting du kan lære den. Det vigtigste er at du er tålmodig.


  • #10   27. jul 2008 Jamen det er sådan set yderst simpelt. Det hele en af hovedårsagerne til det virker for mig - det er til at finde ud af.
    Hovedsagen er ET signal ad gangen - altid.

    Når du vil lære hesten at stå parkeret så vil jeg foreslå følgende:
    - Start med ved et LET tryk i en alm. eller rebgrime at bede hesten bakke.
    - Er der ingen reaktion - så TAPPER/irriterer du til reaktionen opnås
    - Når hesten reagerer slippes al pres - reaktionen skal være BAGLÆNS og mikroskridt er godt nok
    - Når hesten forstår det så går du et skridt væk fra den. Forventer den står stille - hvis ikke så baglæns det antal skridt vi gik frem.
    - Sådan fortsætter du bare til du kan stå længere og længere væk.
    - Det er et meget simpelt trick som alle heste kan lære.

    Og så kan du udvide det efterhånden.
    Jeg bruger hele tiden pres som belønning men jeg vil også prøve med klikkertræning. Jeg har succes med det jeg laver. Så det virker for mig i hvert fald.
    Har faktisk ved hjælp af at tnke på hestens indlæringsevne lært en vallak at være styrbar i langt de fleste situationer alene. I hvert fald på et niveau så det kan kontrolleres, men det har også taget mig næsten 6 mdr.


  • #11   27. jul 2008 Ja jeg øver mig lidt i det her:D

    1) Rør hesten overalt med hænderne.
    2) tag der efter en pisk, og bind en stor på, altså vis du ikke har en "stick" og rør hesten over alt med den.
    3) Sving pisken, over hovedet, og krydset uden den bliver bange. Vis du kan det er den IKKE bange for pisken og har også tillid til dig:D


  • #12   28. jul 2008 du kan slippe den løs på banen og bare gå rundt på banen når den så går efter dig så prøv at gå stærker og langsommer når du er klar så små løb og stop op og du må ikke gå frem før hesten står stille

    håber du kan bruge det


Kommentér på:
Tillidsøvelser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce