{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

hun sveder helt vildt! {{forumTopicSubject}}

^det er simpelthen så træls,
min fjordhest hun sveder altid SÅ meget efter træning,
faktisk bare efter 20 min, hvad kan jeg gøre?

må jeg godt sætte hende ud på marken svedig, når der er så koldt?

det skal lige siges jeg vil ikke klippe hende, eller gi hende dækken på, da min mor ikke vil betale


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hun sveder helt vildt!
  • #1   25. sep 2008 Kan være hesten spænder meget, og er meget spændt (:
    Rider en selv der er utroligt spændt når jeg rider, hun slapper slet slet ikke af i nogen øvelser så hun er helt gennemblødt efter 15min.

    Man skal ikke sætte en svedig hest på marken, så skridt hellere 15min mere og hvis hun stadig er våd - så put et sved dækken på hende i stalden og lad hende stå et kvarter mens du evt. render rundt i stalden og rydder lidt op - har jeg haft gjort på en anden hest jeg rider en gang hun virkelig svedte, men det var også den eneste gang (:


  • #2   25. sep 2008 jeg har ikke noget dækken,
    og har engang prøvet at tage et fleccedækken på, der begyndte hun at svede endnu mere, der går SÅ utroglig lang tid før hun er tør


  • #3   25. sep 2008 Eller så skyld hende når du er færdig og tør efter med et håndklæde (:
    Så kan sveden og det skidt der er kommet i ikke sidde og genere og klø, især der hvor sadlen er kan dt gnave hvis man ikke vasker svedet af.
    Heste har egentligt også godt at at få slykket ben efter ridning, husker ikke lige hvorfor.


  • #4   25. sep 2008 det er da alt for koldt at man vasker dem, nu

  • #5   25. sep 2008 Maja lider ingen last kan jeg sige (;
    Hun bliver skyllet over hvor hun har svedt+ ben og striglet der også så vandt og skidt kan komme ud.
    Så tørre hun imens hun spiser og jeg render rundt og rydder op.
    Når det bliver koldere dvs. 15 - 10grader, så begynder jeg at tørre hende med håndklæde der hvor hun har svedt så hun ikke skal bruge energi på det ude på folden (;


  • #7   25. sep 2008 klip den?

  • #8   25. sep 2008 altså det lyder som om du slet ikke vil lytte til voret hjælp? du kan put et skridttpææe på ! Næ, så sveder den endnu mere. Skylkd den! vandet er for koldt! Klip den ! næ, mor gider ikke købe dækken.

    hvis du bliver ved på den måde gider vi da ik hjælpe dig?

    hvis du har et problem med hestens pels, så klip den. Den bruger oseaner at energi på at svede igennem den tykke pels, og den bruger rigtig meget energi bagefter på at holde sig varm, så gør hesten en tjeneste, og klip den. Så risikerer du også den ikke bliver syg, når den er svedig og kold.

    Køb et dækken for dine egne penge, eller spørg om et tilskud fra familien, eller skaf dig et arb? pas børn evt.


  • #9   26. sep 2008 hvordan har du din hest stående


  • #10   26. sep 2008 klip den stakkels hest. du kan starte med bare at klippe den der hvor den sveder, så den kan komme af med varmen.

  • #11   26. sep 2008 Min hoppe bliver normalt klippet helt af samme årsag, men hun er i fol, og så gider jeg ikke det dækken rod, så i stedet har jeg klippet hende på hele halsen og bringen (har fulgt skulden for at få en nogenlunde pæn kant), og det har hjulpet rigtigt meget. Hun kan nu komme af med varmen uden at jeg behøver at fjerne al pels.
    Du kan prøve det samme. Er det ikke nok kan du også klippe spor langs maven og lidt op i lysken. Det ser ikke kønr ud, men så slipper du for dækken og svedig hest.


Kommentér på:
hun sveder helt vildt!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce