{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Gode råd søges ang. plag, der sparker {{forumTopicSubject}}

Jeg har for en måneds tid siden købt en rigtig dejlig Frieservallak på knap 2 år. Han er sådan set nem nok og utrolig rolig men men men når det drejer sig om at løfte ben så mangler han virkelig noget opdragelse! Forhovene går det nogenlunde med men han sparker ud med bagbenene når man tager dem op. Man kan se, at det er fordi han er meget kilden, han vifter med halen og virker meget irriteret. Det er et ret stort problem eftersom han trænger til smed, men min smed vil ikke tage ham når han sparker hvilket jeg synes er helt fair. Jeg er selv gravid og derfor har jeg været lidt tilbageholdende med at træne at løfte bagben, da jeg jo meget nødigt skulle have et spark i maven. Min veninde har hjulpet mig her i dag, men efter at være blevet sparket 2 gange "opgav" vi det.

Jeg forestiller mig noget med at jeg må bruge en masse tid på at røre ved hans bagben både med striglen og hænderne for at vænne ham til at blive rørt der.

Har hørt lidt om at man kan øve med at lægge et tov om benet og løfte det op, men har aldrig selv prøvet det.

Er der nogen, der har nogle gode råd så skal de være hjertelig velkommen!!!

Mvh. Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd søges ang. plag, der sparker
  • #1   7. nov 2008 Jo, den med tovet har jeg selv brugt på en af mine, der også havde den mani. Så det vil jeg klart anbefale specielt når du er gravid.
    Husk at rose godt når den løfter og så får han det hurtigt lært.
    Vores gik der 14 dage, så var det overstået.


  • #2   7. nov 2008 Tak for hurtigt svar smiley

    Jeg har ikke set det i praksis så jeg er lidt i tvivl om hvordan man gør? Tovet skal vel ned omkring koden, ikke? Og så trækker man benet op under mavene eller hvad? Det er der jeg er lidt i tvivl!

    Rikke


  • #3   7. nov 2008 Hej Rikke...

    Ja, tovet skal ned i kode-bøjningen, og så trækker du stille hoven fremad mod forbenet og op under hestens mave.. Rose rose når den bare løfter 5 cm de første gange... Og så højere og højere..

    Husk at bruge et godt tykt tov, der ikke "brænder", hvis den prøver på at sparke..

    Mvh. Beslagsmedens anden halvdel..


  • #4   7. nov 2008 Ja det er rigtig som "sorte Perler " beskriver.
    Jeg plejer at lægge det om låret og lader det stille glide ned til kodebøjningen. og så trækker jeg blidt.
    Hvis det medfører et spark, siger jeg hårdt og bestemt "nej"
    Men medfører det et løft, roser jeg .


  • #5   7. nov 2008 OK så var det forstået korrekt!

    Jeg kan i forvejen godt løfte bagbenene på denne måde alm. med hånden (for det meste uden spark), men det er når man tager benet lidt bagud som når man skal rense det at det går galt. Så jeg ved ikke om det vil have nogen effekt...

    Vh. Rikke


  • #6   7. nov 2008 Okay..

    Når du så har løftet hoven med tovet, og den står stille, så tager du fat (med den hånd, som er VÆK fra hesten) i tåen (spidsen) af hoven... På denne måde "låser" du benet en lille smule, så den har sværre ved at sparke.. Og fører så benet en smule bagud.. Mere og mere for hver gang det går godt... Og gerne en ved hovedet af hesten, som roser/siger nej samtidig..


  • #7   7. nov 2008 Det skal helt sikkert prøves hvis jeg kan lokke en til at hjælpe med det, det er vist lidt for usikkert for mig selv p.t. at risikere spark i/omkring maven smiley Men nu ved jeg da hvad det er vi skal gøre!

  • #8   7. nov 2008 Det ville være en rigtig god ting... Så kan du (og maven) måske stå i hovedet på hyppen istedet..

    Og god vind til jer.. Glæder mig til at høre, om det lykkes for jer om et par dage (eller noget)..


  • #9   8. nov 2008 Jeg har lige købt en DV på snat 2 år han gør lige nødagtigt det samme. I starten kunne jeg slet ikke strile ham, han er bare kilden over det hele:) Han har det os med at sparke ud når jeg bare rør bagbenene. Så jeg vil da os lige prøve det med torve.

Kommentér på:
Gode råd søges ang. plag, der sparker

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce