{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

nyt omkring, ingen diagnose (LAAANGT) {{forumTopicSubject}}

Så var det jo idag jeg kørte isabella ned på det nye heste hospital i aalestrup, til en kiropraktisk undersøgelse, og røngten...



Han startede med at se hande på hård bund og bagefter i longe, for at danne sig et indblik af hendes bevægemønster..



Han sagde så at han ville starte med den kiropraktiske undersøgelse/behandling, og at hvis han fandt ret meget i undersøgelsen, så ville han ikke tage billede af benet idag..



Han så min regning fra den anden dyrlæge og kunne se hvilke undersøgelser der var blevet lavet... han kiggede hendes røngtenbilleder fra siste år, hvor der ikke er en snert af noget som helst (ej heller forbenet dragtbrusk, som jeg ikke kunne huske de kunne tjekke på billederne sidste år)..



Han fandt en MASSE opspændte muskler i hende... især omkring de steder hvor hun har været låst...



så han ville ikke tage billede, da han er næsten sikker på, at det der "er" i forbenene, det stammer fra spændingerne i resten af kroppen... så han vil have styr på de spændinger først, og hvis der så fortsat er noget med forbenene bagefter (hvilket han ikke tror), så kan vi gå videre med forbenene der...




Så min lille baby fik sig en omgang akupunktur, laser akupunktur og fysio/zoneterapi...



Jeg har egentlig aldrig rigtig vidst om jeg "troede" på alt sådan noget zone terapi osv osv... men må bøje mig i støvet, og sige at nu tror jeg på det...



Han startede med at finde nogle zoner nede ved hovene, som har med hele ryggen/overlinien at gøre (som skulle få hende til at slappe af).. en nål i hver hov, dog to nåle i venstre forhov...



så gik han videre til at bruge laser akupunktur på hendes øre... de zoner i ørene, som repræsentere korsbenet/korsleddende, der var faktisk en hel hård kugle i begge øre



Han satte laseren på, og da han havde behandlet et stykke tid, så sank isabellas hovede, hun blev helt sagelig i øjnene, og hun begyndte at stå og gumle... det samme gjorde hun da hun blev laserbehandlet de andre steder i ørene (repræsentant for korsben i begge øre, og repræsentant for øverste halsvirvel i begge øre)...



Så gik han ned for at give musklerne omkring korsbenet/korsledet noget laser behandling..



da han havde haft den på et stykke tid i højre side (den side der er værst hos hende)... så bøjede hun sig pludselig helt sammen så hun havde total banan-form (sidelæns) , som hun gør når jeg har gnubbet hende bagpå, og hun synes det er rart... det var virkelig spooky, for han stod bare med sådan en lille laser pen, og så stod hun bare helt krøllet sammen til siden som en banan, for DET var bare rart....




Nå men han beorderede hende UD af boksroen... "den hest MÅ ikke stå stille" var hans ord... grunden til dette er alle de spændinger osv hun har i kroppen, de gerne skulle begynde at komme væk nu med det her akupunktur, og så skal hun SELV lære at det ikke længere gør ondt at bevæge sig.. så hun skal ud (selvfølgelig ikke hvis hun tonser rundt)... og om 3 dage skal jeg begynde genoptræning med skridt under rytter...



Han var glad for at høre at jeg har købt back on track tæppe til hende.... og jeg har idag købt en lammeskinds sadel jeg vil bruge under genoptræningen, i stedet for de andre sadler...




Jeg fik ham desuden også til at kigge på røngtenbillederne af hendes ryg (har dem på CD)... det pågældende led hvor hun har de to tætte torntappe, det kan man se på to billeder... og han er enig på det ene billede ser det ud som om de er for tætte... men på det andet billede, ville han ikke kalde for kissing spines.. og hvis de er tætte, kan det meget vel skyldes aflastning, pga de låste led og ømme muskler... så ryggen tager vi lige et billede af en gang, for at få vished om hvordan og hvorledes det ser ud...



Men han skal så se hende igen om 3 uger til endnu en kiropraktisk akupunktur/fysioterapeutisk behandling (hvad skal jeg kalde det?? det er en blanding af det hele hi hi)




NÅ men det blev en lang smøre... håber i overlever




Men nu er "problemet" bare at jeg har en hest som faktisk ikke gider gå ude så lang tid som jeg gerne så hvis klokken bliver over 15.30 inden jeg kommer, så begynder hun som regel at vandre... og det må hun jo helst ikke... tossede kræ


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt omkring, ingen diagnose (LAAANGT)
  • #1   24. mar 2009 Hehe:-D. Det var da meget dejligt!:-D.

  • #2   24. mar 2009 må næsten havde kostet mere end hesten smiley
    Er rigtig positiv over at se du er en af de få som vil gå hele vejen for din hest, og lade det koste hva det koster..!! smiley
    Skulder klap, og håber bestemt det her er det der skal til!


  • #3   24. mar 2009 louise - ja på et år har jeg faktisk brugt dobbelt så meget på dyrlæge som hesten har kostet ha ha smiley

    men what the fuck... hun giver mig bare så meget (psykisk)..

    bliver vildt ked af det når folk siger/skriver til mig "synes du ike snart den bare skulle have sprøjten"....

    hun får ALDRIG sprøjten, med mindre hun har ondt bare af at gå på folden...

    hellere undvære ridning end at undvære isabella


  • #4   24. mar 2009 Jeg kan godt forstå dig det ville jeg da helt klart osse have gjort hvis jeg havde sådan en hest;-)

  • #5   24. mar 2009 Det var dejligt du endelig har fundet en løsning på hende.

    Det med at folk spørger om den ikke snart skal ha sprøjeten eller en kugle for panden har jeg også fået mange gange på min hest. Den har også kostet over det dobbelte i dyrlæge regninger af hva jeg gav for den. Men nu har jeg også laangt om længe fundet ud af hva den fejler.

    Men man skal ikke altid gi op på forhånd. Jeg syns det er dejligt at nogen gider kæmpe for deres dyr skal blive raske igen når muligheden er der.
    Selvfølgelig kan man ikke redde alle,
    Men jeg følte bare at min hest var ikke klar til at blive aflivet og jeg troede virkelig på han nok sku blive rask en dag.
    Og den dag tror jeg også er kommet nu. Nu det kun en lang genoptræningsproces jeg skal ud på og en fedekur.

    Så tro på det og så skal din hest nok blive rask igen smiley
    For det lyder i hvertfald til der er store chancer for du for dig en ridelig hest igen:)


  • #6   24. mar 2009 Det rigtigt flot af jer begge to :o).

  • #7   24. mar 2009 Nanna - dejligt du også kæmper for din hest smiley

    tjah vi brugte hele sidste år på at genoptræne, og havde endelig været ude og starte C stævne osv osv... og så kommer det her *suk*..

    så hele i år står nok på genoptræning igen...

    men 3 uvildige dyrlæger har sagt god for at hun kommer i fol... så tror hun får en år som tur hest, med følle i maven smiley


  • #8   24. mar 2009 Træningen med min er også gået meget op og ned, så er aldrig kommet så langt med ham. Men håber på at komme bare lidt længere nu.
    men nu må jeg se hva han har energi til når han skal til at lave lidt mere. For han må ikke få noget som helst med bare den mindste smule korn i så bliver han syg (kronisk tarmbetændelse)

    Men jeg håber for dig du for din trænnet op til stævner igen og det bare kører derud af smiley


  • #9   24. mar 2009 har jeg også prøvet...

    min pony var haldt og så puttede dyrlægen en lille nål i ballen ved hoven.. så var det ikke så slemt(han var skoet skævt)


    det tabte jeg lige underkæben ;p


  • #10   24. mar 2009 ja det er altså utroligt hvad nåle kan gøre smiley

  • #11   24. mar 2009 jeps det er det Milan fik akupunktur sidste uge smiley han får også kaniosekral og kinesiologi ind imellem... og har back on track bandager og dækken..selvfølgelig virker det smiley

  • #12   24. mar 2009 isabella har også både BOT dækken og stald gamascher smiley

  • #13   24. mar 2009 Ej hvor dejligt smiley
    Alt held og lykke !!


Kommentér på:
nyt omkring, ingen diagnose (LAAANGT)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce