{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Lige endnu en vurdering *rødmer* {{forumTopicSubject}}

Nu er det ikke, fordi jeg skal til at starte en bølge af "hvad er min hest værd" indlæg... men nu så jeg tilfældigvis lige, at Sipo var på banen med et lignende indlæg og kunne godt tænke mig at høre jeres vurdering af Altruida, som jeg desværre har måttet træffe den tunge beslutning at sætte til salg...

http://www.hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=264589

Jeg har - som I kan se - sat hende til 45.000 kr. For knap et år siden gav jeg selv 49.000 kr. for hende, men der er jo finanskrise lige nu, så den pris skal jeg jo nok desværre ikke forvente at kunne få for hende nu. Lidt ærgerligt, for hun er jo ikke faldet i værdi af at stå her, men sådan er det jo nu engang... smiley Og den nuværende pris er da også sat efter, at folk jo som regel gerne vil handle og prutte om prisen, når de kigger hest... så jeg ER villig til at gå en smule ned for den rette køber.

Men hvad synes I? Er jeg skudt helt ved siden af, eller...? Hun er 3. præmie stb. med fulde papirer og har bevist, at hun kan lave fine føl, plus hun bestemt har sine gangarter i orden. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige endnu en vurdering *rødmer*
  • #1   15. apr 2009 Jeg tror at prisen du har sat er meget fornuftig.

  • #2   15. apr 2009 Tak Linda. smiley Er glad for at høre, at jeg ikke er helt i skoven med prisen. smiley

  • #3   15. apr 2009 Nej , det er du ikke, men øv i ikke passer sammen, skal du så prøve at fibnde en anden frieser ??

  • #4   15. apr 2009 Ja, jeg er også rigtig ked af, at Altruida og jeg ikke dur sammen... smiley Hun skulle jo være min drøm, der gik i opfyldelse... men jeg har prøvet og prøvet at få vores indbyrdes forhold til at fungere uden held, og nu har jeg altså valgt at kaste håndklædet i ringen, for der kommer ikke noget godt ud af det hverken for Altruida eller mig, når vi passer så dårligt sammen i temperamentet.

    Så jeg håber på i stedet at kunne finde et roligt og fornuftigt føl eller en åring, som jeg selv vil kunne forme og træne op helt fra bunden efter din principper og metoder, jeg tror på. Alternativt vil jeg gerne have en "færdig" (dvs. redet, trafik- og terrænvant) og cool vallak, der er sådan, som jeg ønsker, min hest skal være. smiley

    Men nu må vi se... pengetræer vokser der desværre ikke rigtigt nogen af i min have, så enten skal jeg have Altruida solgt først, eller også skal jeg finde en, som måske kunne være interesseret i at lave en byttehandel. smiley


  • #5   15. apr 2009 det er jeg da ked af at høre, men nogle har bare mere temperament end andre og man skal selvfølgelig finde den man passer sammen med.

    Man kan sige at hun burde jo være faldet til nu, så det skulle jo ikke være det der er problemet.

    Håber du kan finde en du kan gøre en god byttehandel med, så du får det du gerne vil have.


  • #6   15. apr 2009 Ja, det håber jeg også. smiley Det er jo ikke, fordi Altruida på nogen måde er en "dårlig" hest... hun er bare ikke lige den rette hest med det rette temperament for mig, desværre... smiley



  • #7   15. apr 2009 nej selvfølgelig ikke =0)
    Hun kan umuligt være "dårlig" hun er jo frieser ;0)
    Det er jo lige før du skulle have en efter min Vera, de er simpelt så rare og nervefaste. De arver heldigvis deres mors temperament.


  • #8   15. apr 2009 Ja, hun lyder godt nok dejlig, hende Vera (har lige luret på hendes profil)... men hun er stor. smiley

    Faktisk er det rigtig svært for mig at finde den rette hest, tror jeg, fordi det er nødvendigt for mig, at den både er rolig og cool (hvis den er føl, når jeg får den, behøver den sådan set kun være fornuftig og nysgerrig, samt nogenlunde nervefast, for så kan jeg jo bare stille og roligt indarbejde resten) og samtidig heller ikke ret meget mere end maks. 160 i stang. smiley Og de laver jo Frieserne større og større, synes jeg... smiley

    Årsagen til, størrelsen betyder så meget, er, at jeg selv er en "lille pige" på 157 cm., og jeg skal jo gerne kunne "tumle" hesten både fra jorden og nå ned omkring den med schenklerne fra ryggen. smiley

    Men den helt rette hest er jo nok derude et sted... heldigvis er Frieseren jo generelt en race med et godt temperament. smiley


  • #9   15. apr 2009 Ja, hun har lidt højde vera, men har haft en 11 årig dressur rytter til at ride hende uden problemer og hun var ikke højere end dig, så det kan lade sig gøre, hvis hesten er lydhør.

    Men ja selvfølgelig kan det lade sig gøre at finde en lige som du gerne vil ha` den, men det kan jo tage noget tid.
    Håber det lykkedes for dig.


  • #10   15. apr 2009 Det kan også godt være, jeg bare er lidt for farvet af mine erfaringer med Altruida... hun er jo kun 159 i stang, men formår stadig at "tromle" mig totalt, når jeg f.eks. er ude at gå tur med hende, fordi hun er så fremadgående og bliver så ophidset, at hun simpelthen bare vil frem og "glemmer", at jeg også er med på slæb (bogstaveligt talt, for mine små korte ben kan ikke følge med *gg*). smiley

    Jeg har forsøgt at "omskole" hende via groundwork til at respektere mit personlige rum og gå bagved mig, men det har hun simpelthen ikke tålmodighed til, når vi kommer ud, hvor hun ikke er kendt. Derhjemme går det til gengæld fint - der sjosker hun pænt derudaf, der hvor hun skal være i forhold til mig. smiley


Kommentér på:
Lige endnu en vurdering *rødmer*

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce