{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Billeder fra dagens træning! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Igår skrev jeg jo et totalt glædesindlæg om, hvor godt det gik med at få Bohemio til at søge ned og slappe af. Og jeg har sgu stadig ikke fået armene ned!
Idag gik det endnu bedre, han var rolig og stabil (dog med tendenser til at gå under pga. manglende muskler), og han svedte ikke en eneste dråbe, for en gangs skyld!
Og, og og - Vi kunne galopere en runde på hver volte, og finde tilbage i det rolige tempo efter overgang til trav.

Wuhuu, det går bare fremad!
Så min mor fotograferede idag, synes da I skal se resultatet. smiley

http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=167781

- Bianca&Bohemio


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billeder fra dagens træning!
  • #1   18. jun 2009 Han er altså bare lækker :o)

  • #2   18. jun 2009 Lækker hest, nu er det ikke for at være et røvhul men en afslappet hest går ikke rundt med åben mund ..

  • #3   18. jun 2009 Nu skal du huske på, at et billede er et meget kort moment af ens ridning, og Bohemio har altid tygget rigtig meget på biddet, også efter han har fået ordnet tænder. smiley

  • #4   18. jun 2009 Vel okay.. tyggen på biddet er nu også tegn på stress fra hestens side, men ellers ser det da fint ud

  • #5   18. jun 2009 Generalisering smiley

  • #6   18. jun 2009 ja jeg synes det ser fint ud smiley bare lidt længere tøjler måske, og øv små "overgange" i skridt det skal nok få ham til at slappe af smiley keep up the good work! smiley

  • #7   18. jun 2009 Tak for dine råd. Men grunden til, at Bohemio putter sig er af de simple grunde, at han bliver redet i meget langsomt tempo, og af den grund ikke har tempo nok til at få ryggen op og bære hoved og hals korrekt.
    Hesten har stået stille i tre år, og heste af hans race har det med at gå under lod. Jeg ved godt, hvordan en hest skal gå, og jeg piller slet ikke i ham - Jeg beder ham blot om at gå langsommere og sænke nakken. Men fordi han er muskelfattig indtil videre, vælger han den nemme løsning og putter sig, samtidig med at han ikke træder ind under sig.
    Ligeså snart jeg har styr på hans tempo kan jeg ride ham frem, og få ham op i lod, og samtidig få ham til at bruge ryggen.

    At han ikke går perfekt, er af den simple grund, at jeg ikke har redet en hest som ham før, og samtidig er han en 16årig hest, der har stået stille i 3 år, og som de sidste 8 år har været redet for stangbid og på fuld knald. Det er kun, når han kommer op i tempo, han hæver ryggen og går korrekt, men så har han det med at sætte tempoet for meget op, og smide sine bagben, og igen - Stikke hovedet i sky.

    Og som man tydeligt kan se, er det ikke mig, der piller ham helt ind og gå bag lod - Det gør han selv, ligeså snart jeg beder ham om at gå langsommere. Og det er meget normalt for en hest af hans type, der ikke har muskler til at bære sig korrekt.

    Samtidig vil jeg indskyde, at jeg ikke skal have længere tøjler - Man skal have kontakt til sin hest, når man rider den, og eftersom at mine fingre er bløde som smør, ja, så burde det heller ikke være nødvendigt.

    Bohemio stopper i øvrigt og står bomstille, bakker og drejer som en førsteklasses dressurhest. Så din kommentar er sød nok - Men har ingen relevans, med mindre du ikke overhovedet har læst, at han er 16 år, og har stået stille.

    Det er unfair at forlange af min hest, at den for første gang i 14 år skal sætte tempoet ned, men samtidig gå fuldkommen i lod og løfte ryggen, og træde helt ind under sig.

    Og selvfølgelig er han i tvivl om, hvad tøjlen betyder - Han er altid blevet redet med én hånd og kun reageret for tøjletryk, og ikke tøjletræk.

    Understreger igen: Jeg beder ikke Bohemio om at gå derned, jeg beder ham blot om at sætte tempoet ned, og samtidig sænke halsen, så han ikke giver mig næseblod. (:


  • #9   18. jun 2009 Kan ikke se dine råd nogle steder, der er kun konstateringer ;o) Men så er det jo godt, det ikke er din hest. For jeg stræber da ikke efter, at han skal gå, som han går på billederne - Men det er bedre, end at han er ved at give mig næseblod.

  • #10   19. jun 2009 Camilla Skov #The Twilighter's#

    En hest der "suger" på biddet tygger ikke på det. en hest der "suger" på biddet bærer på biddet tungen hvilket den skal gøre for at kunne acceptere biddet.
    Denne forklaring har jeg fået fra en utrolig dygtig og anerkendt hestetræner som har trænet heste i ca 60 år og som har trænet adskillige landsholdsryttere. Det er Jørgen Albertsen jeg taler om, så tror du ikke på det omkring tyggen vs. accept af biddet så er du mere end velkommen til at ringe til ham og spørge.


  • #11   19. jun 2009 Jeg ville altså ride ride en hest med manglende muskler bag lod.

  • #12   19. jun 2009 (link fjernet)
    (link fjernet)

    Det her siger jo det hele. Og ja, hesten bruger nogle andre muskler til at gå bag lod end foran lod. Hvis en hest mangler muskler bliver du nødt til at ride den i det aktive/passive stræk så overlinjen af trekantsmusklen, halsmuskler og rygmusklerne kan blive aktiveret, og hesten kan FÅ muskler. Når du rider den bag lod kommer den bare til at få de muskler man ikke kan bruge til noget i dressur.


  • #13   19. jun 2009 Røsle

    Præcis!


Kommentér på:
Billeder fra dagens træning!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce