{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
537 visninger | Oprettet:

Godt begyndt = halv fuldendt. {{forumTopicSubject}}

Godt begyndt = halvfuldtendt

Ja sådan ser jeg virkelig på det i øjeblikket.
Jeg har lige fået min hest hjem på den gård vi lige er flyttet ud på for en uge siden og bruger derfor temmelig mange timer sammen med ham - ikke med at træne men være sammen med hesten.

Det giver altså pote. Virkelig pote. Det er sådan at han opsøger mig hvis jeg går ude på folden og han har dun klæg siddende og så har jeg værsgo at fjerne den.
Og i dag da jeg kom ud til dem for at sige godmorgen mens de stadigvæk ligger ned - de ligger næsten altid ned ved 7-tiden om morgenen alle sammen, ja så faldt han i søvn med hovedet på mit skød.

Vi har ligeldes gået en masse masse ture - eller små ture i hvert fald - og de ture har han nærmest bare gået med for løs line selvom det er helt nyt sted.

Det er alt sammen noget han ikke har gjort før, så jeg tror virkelig på, at det er begyndelsen til at vi kan få et rigtig godt forhold til hinanden eller er det bare mig, der er på gale veje?

Ligesådan med at stå inde i stalden vi har været derinde 2 gange sammen med andre og begge gange har en stået FULDSTÆNDIG stille selvom han ALDRIG har været derinde før.


Jeg tror i hvert fald selv på at hvis jeg bliver ved med at arbejde ligeså hårdt som jeg gør nu - alts bruge mange timer på bare at være sammen med ham for at nusse, bruger næsten et par timer om dagen, ja så ender det med at vi får et rigtig rigtig rigtig stærkt bånd. For han har ALDRIG ville ligge ned på folden og da slet ikke når jeg har siddet ovenpå ham.
Og når han så skal op at stå så vender han bare lige hovedet og kikker på mig, så jeg kan nå at flytte mig.


Vi laver faktisk ikke ret meget sådan decideret træning det meste af tiden går med bare at være sammen. Lidt fedt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt begyndt = halv fuldendt.
  • #1   6. jul 2009 Og forøvrigt så var han i dag helt alene i stalden for 5. gang - max. og han brugte ca. 5 minutter så var han så rolig at han kunne strigles uden at behøve at være bundet derudover red jeg ham i rebgrime med et tov uden de større problemer - dog på folden

    Bagefter ja så stod han inde i vandspiltovet og blev skyllet - igen det var ikke nødvendigt at være bundet. Så det kan altså sagtens lade sig gøre.
    Skal da lige nævne at han tidligere ikke kunne trækkes en meter væk fra andre heste, overhovedet ikke var kontaktsøgene og totalt vild med at se ting som nærmest ikke var der.


  • #2   10. jul 2009 Det lyder da super fedt som du skriver smiley

  • #3   10. jul 2009 Det er altså super fedt.
    Og det går bare kun en vej - og det er fremad. Jeg sad også ude ved ham forleden morgen, da de lå ned. Og hertil morgen gik jeg ude ved dem og tog billeder - i øvrigt super nemt når hesten hellere vil snakke end betragte mig på afstand - så det var begrænset hvad jeg fik taget, men der kom da et par stykker i kassen smiley

    Men det har også ført til at vi er begyndt at træne tricks. Har faktisk aldrig brugt min klikker til at andet end håndtering af ham, men nu har jeg da næsten fået lært ham at samle ting op og smile på 2 gange, så mon ikke vi får lært et par stykker.
    Men den bliver stadigvæk brugt til den daglige træning


Kommentér på:
Godt begyndt = halv fuldendt.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce