{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

begyndt at bruge ryggen godt. {{forumTopicSubject}}

Min hest Cassi er begyndt at bruge ryggen rigtig rigtig godt, men når hun går ind og bruger ryggen godt sætter hun tempoet meget ned og "holder selv hovedet" og suger godt på bidet men bliver så i tvivl om hvad jeg skal gøre for hun skal ikke gå i langsomt, men alligevel skal hun bruge ryggen så godt som hun gør. smiley Puhaa har godt nok svært ved at sidde på hende når hun bruger ryggen så godt. :i


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  begyndt at bruge ryggen godt.
  • #1   15. mar 2010
    At hun går langsomt gør ikke noget, det betyder blot at hun ikke har styrke til at bære sig i højere tempo - tempoet gør også at hun har lettere ved at slappe af og være i balance.

    Men dog, kan jeg sige at meningen med at når hesten bruger ryggen - så kommer der en fantastisk følelse hvor man bliver suget med ned og bare sidder der.... En hest der bruger ryggen, men "falsk" fx. via bag lod eller low deep og round, vil få et statisk løft, dette vil føles som at hesten bruger ryggen rigtigt men en ulempe ved dette er også at man ikke kan sidde ordentligt ned.


  • #4   15. mar 2010 når ryggen er oppe er det nemmere at sidde der. Hesten "tager dig med" hvis det er til at forstå.

    Så det skal helst være meget nemmere hvis hun bruger sin ryg. Men det er ikke nemt, så klø på med god undervisning. Den dag man mærker det "rigtigt" er så fedt smiley


  • #5   15. mar 2010 Tak for jeres hjælp..
    Hun går ikke forkert altså under lod osv, hun får faktisk lov til at gå meget oppe med hovedet da (som krikken skriver) jeg ikke tror hun har kræfter til det endnu. smiley men tusind tak for jeres hjælp! smiley vil jo nødig gøre noget forkert hihi.


  • #6   15. mar 2010 Og det er også super lækkert at sidde på hende når hun bruger ryggen, men det er bestemt ikke nemt når man er vant til at ride hende når hun bare har tullert rundt .:)

Kommentér på:
begyndt at bruge ryggen godt.

Annonce