{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  manen
  • #1   18. jul 2009 ja , jeg klipper lidt spidser . nogle gange om året .

  • #2   19. jul 2009 Nu har lille Falle jo ikke ret meget man endnu, eftersom han stadig kun er en lille føllebaby, så lige nu gør jeg slet ikke noget, men jeg har ladet mig fortælle, at man skal skære manen i stedet for at klippe den, fordi manen så bevarer et mere naturligt look, selv om man lige fjerner de tynde spidser. smiley

  • #3   19. jul 2009 Tjah... igen har jeg jo ikke p.t. en Frieser med meget man, da Falle stadig kun er et føl, men jeg tror, han får det, så jeg har interesseret mig meget for manpleje. smiley Det, jeg har fået at vide i den forbindelse er:

    - hvis manen skal flettes, så den bliver beskyttet, skal det være en såkaldt "hingstefletning" (dvs. sådan en, der løber langs hestens nakke)
    - alternativt skal man jævnligt vaske og filtre manen ud med fingrene, samt putte en smule showshine i, hvilket skulle afholde den fra at filtre så meget sammen
    - man må ALDRIG bruge en plastikstrigle eller lignende til at rede manen med, da dette rykker for mange hår ud
    - hvis manen bliver "for langt" og/eller grim i spidserne, skal den skæres frem for klippes, fordi den på den måde bevarer et mere naturligt look

    Så det er i hvert fald de råd, jeg selv regner med at gå efter, når Falles man engang for alvor vokser ud. smiley


Kommentér på:
manen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce