{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Barefoot Cherokee {{forumTopicSubject}}


Har et problem xD
Har brug for jeres mening - vil mene, at dette ikke er off-topic - da det egentlig gælder hesten ve og vel smiley


Den er jo stor at se på - pga der er det læder efter sadlen, så den ser så lang ud - mens sæddet ligger inde i midten, hvis I forstår smiley

Men er den placeret korrekt på dette billede: (for langt fremme/tilbage)

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/2553594_l.jpg

Hesten er 153 i stang - og temmelig tyk smiley

Vil nu bruge den til en fjordhest på 148 i stang, igen sommertyk..
Men en, som ikke havde forstand på bomløse sadler, sagde at den var da stor - og det er den self også i forhold til alm dressursadel.

Hvad tror I?
Synes den sidder fint på Calle (har desværre intet billede endnu) Han virker ikke generet af den overhovedet - har self et tryktfordelene underlag på også..
Underlaget går ham NÆSTEN hen til krydset..

Sadlen sidder næsten på samme måde på Kavello (billedet) og Calle..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barefoot Cherokee
  • #1   20. jul 2009 jeq sys a den liqqer fin nok smiley
    Når hesten er lidt buttet,, rykker sadlen siq automatisk frem .. - tro miq.. kender alt til det XD hehe
    men når hesten har tabt siq lidt.. sidder sadlen helt fin smiley


  • #2   20. jul 2009 Problemet er at hun sagde den lå for langt tilbage.. Men altså, hun havde heller ikke forstand på bomløse sadler.. Den lægger lige en cm længere tilbage på Calle, fordi han er lidt kortere - og heller ikke helt udvokset endnu kan jeg se på bagparten..

  • #3   20. jul 2009 Nårh oka .. men hvis du sys a du sidder qodt i sadlen ,, oq a den ikk sjinere (staves)? diq på noqen måde.. eller hesten for den saqs skyld.. så ka jeq ikk se a den liqqer forkert?


  • #4   20. jul 2009 Umiddelbart ser det fint ud. Hesten er tyk. Men se om du kan mærke dens skulderblad. Sadlen må ikke ligge frem over skulderbladet.

  • #5   20. jul 2009 jeg ville nu mene den ligger fint nok(;

  • #7   20. jul 2009 Det lyder rigtig godt - det var godt at I er enige xD
    På Calle (den jeg ikke har billede af) er både fri skulder og fri kryds - sadlen - eller det vil sige det læder der er sat sammen med sadlen er lige en cm eller to fra krydset - så selve sadlen, hvor jeg sidder ligger et godt stykke væk smiley


  • #8   20. jul 2009 Bomløse sadler skal normalt ligge lidt længere fremme end bom sadler da de ikke generer skulder eller andet. Og hvis man forestiller sig hvor man ville ha siddet uden saddel skal man tænke på at det er en del længere fremme end hvor man sidder med en bom saddel, den sørger jo for at man ikke har samme kontakt til hesten/"ikke generer" smiley
    - Bomløse er i envis grad det samme som at ride uden saddel (bob bob) xD
    Og derfor skal man være meget påpasselig med at ligge den for langt tilbage (: Jeg syntes din saddel ligger fint, lidt længere fremme ville ikke skade smiley men jeg kender jo ikke jeres situation så det er lidt svært at sige ;D


Kommentér på:
Barefoot Cherokee

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce