{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Gode ideér til træning. + højde? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en skøn fyr på 3 år og 127 cm.

Først og fremmest vil jeg gerne høre nogle ideer til at træne hans muskler på en ordenlig måde, han er ikke meget vant til håndtering. Kan dog trækkes og strigles og næsten få løftet ben!

Det andet spørgsmål var, hvor længe plejer heste at vokse, jeg ville selv mene det var meget individuelt, men ved I om der er en ca. udregning af dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode ideér til træning. + højde?
  • #1   27. aug 2009 Ca. til de er 8 ^^
    Det går bare langsomt der ved 5-8 år. Når heste kommer i ridning plejer de ofte at skyde i vejret bagtil, mens de som Cefir også kan vokse lige. Hun må måle omkring 162cm idag (4år) men skal nok ende oppe på 166 om noget tid ^^
    Hendes hel lillesøster (3 år) er 165cm, og vokser stadig.


  • #2   27. aug 2009 Hej Karoline,
    Tillykke med din fine dreng.
    Opbygning af muskler: Jeg ville så afgjort gøre en indsats med longering. Det er en god måde at lære hesten at kende og få ham lært de grundlæggende færdigheder.
    Når hesten kan longeres fornuftigt er det også meget nemmere at tilride den, fordi den kender mange af kommandoerne. Lån en bog om emnet og køb en longeringsgrime - en kapsun.

    Mvh. Anna


  • #3   27. aug 2009 Elisabeth S:
    Tak - ser du, jeg håber virkelig at han, når jeg starter træningen op, begynder at vokse en del! hvis han kunne kommer op på over 130,1 cm. ville det jo være perfekt! smiley

    Anne T:
    Tak - det vil jeg indlede snarest.


  • #4   27. aug 2009 Altså nu har jeg ikke selv set j ordtræning gør så meget, men nu er det heller ikke så mange ungheste jeg har. Det er mere når der kommer rytter på¨jeg ser 'fremskridtø (:
    Du kan også gå en masse ture op og ned af bakker for at bygge muskler på bagparten ;b


Kommentér på:
Gode ideér til træning. + højde?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce