{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.632 visninger | Oprettet:

Regning på flækket tand? {{forumTopicSubject}}

Her for et par timer siden sad jeg og spiste en skive rugbrød. Da jeg tyggede på en af kernerne, gjorde det sindssygt ondt i min hjørnetand i højre side af undermunden. Jeg har før haft det problem med samme tand, at der engang imellem kommer et slags "jag" i den hvis noget af maden rammer det "rigtige" sted.

Nu har jeg så lige opdaget, at den tand er flækket. Jeg går stærkt ud fra, at det skete da jeg spiste det rugbrød, eftersom den ikke var flækket forinden...

Men mit spørgsmål er så: er der nogen der ved hvad det koster at få ordnet en flækket tand? Og hvad gør de ved den? Rykker den ud, eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regning på flækket tand?
  • #1   7. sep 2009 Hvis du evt kunne bevise at det er rugbrødet du har spist samt kan fremvise sten/kerne så tror jeg faktisk at firmaet skal dække evt omkostninger...

    Men ellers så er det ikke nogen lille bekostning smiley


  • #2   7. sep 2009 Hvis det er en visdomstang du har flækket, kan du jo evt få den hevet ud, det koster ikker mere end et par 100 kr... Men man kan jo heller ikke blive ved med at få hevet de "dårlige" tænder ud.
    Mener Rabat på dr har lavet en undersøgelse, og der kan være op til 4000 kr at spare hvis man lige forhøre sig rundt hos de forskellige tandlæger.


  • #3   8. sep 2009 Topsy:
    en visdomstand trækkes altså ikk ud for et par hundre kroner, jeg har lige fået hevet 2 ud på engang og gav den nette sum af 3900 hvor på jeg også havde fået 600 kr i rabat oveni.jJeg vil mægtig gerne ha nummeret til din meget billige tanlæge;-)

    Michael rytter: du siger du har haft problemer med den længe, måske det er en rodbehandling der skal til, hvis det er en dygtig tandlæge kan han måske lappe den flækkede tand med plastik, og ja ellers er det en krone.
    Jeg har også lige fået en rodbehandling, den stod i ca 5000 kr da den var meget drilagtig og skulle ordenes af flere omgange. jeg har også lige fået tid til en at få sat krone på samme tand, hvilket vil koste mig omkring 6000kr.
    Så som sara- maria r skriver så se at komme til tandlæge med det samme, det er alt for dyrt at vente, da det ofte bare bliver være.

    Mvh. Sofie


  • #4   8. sep 2009 Grebel nu med føl: Som sagt der er forskel på tandlæger.. Min i Roskilde tager 100/200 for at hive en tand ud, når man samtidig får et eftersyn. Jeg gav omkring 600/ 800 kr i alt for at få hevet min visdomstand ud. Jeg ville aldrig komme til tandlæge hvis min var så dyr, he he... smiley

  • #5   8. sep 2009 Hvis det er en visdomstand, så ville jeg bare få den hevet ud. Det er jo egentlig bare "ekstra" tænder man ikke har egentligt behov for ifølge min tandlæge. Jeg har fået hevet 2 visdomstænder ud og det kostede mig ca små 500 kr pr tand inkl MASSER af bedøvelse da jeg HADER tandlæger. smiley
    Nu ved jeg ikke lige om du har mulighed for det, men det er billigere at få lavet tænder i Tyskland hvis vi begynder at snakke rodbehandling, kroner osv.


  • #6   8. sep 2009 Jeg fik lavet en flækket tand sidste år, mener jeg kom af med godt 600 kr incl bedøvelse....
    Puha tandlæge er dyrt, men desværre også nødvendigt....


  • #7   8. sep 2009 Har krone på to tænder...5500kr pr styk. desværre dækker forsikringen ikke tyggeskader ifølge de nye regler.
    Skal snart have lavet en tredje tand der blev ødelagt for et år siden, også tyggeskade. Det var en sten i en syltet agurk. Lærer nok aldrig at tygge roligt ;-( måske man skulle gå over til mos istedet fo;-)


  • #8   8. sep 2009 Topsy:
    jeg må også nok tage ordene i mig igen, da jeg kom til at tænke på at jeg også fik dem operaret dem ud da de lå meget forkert og var ikk kommet op endnu.
    så selvfølgelig nok derfor min var meget dyr.;-)


  • #9   8. sep 2009 He he alt i orden, Jeg er så "heldig" at alle mine visdomstænder, (har fået flået de 3 ud pt.), har krogede rødder. Min tandlæge siger at det ikke er normlt at allle 4 er krogede...!!! Hvad han så mener med det...??.. smiley
    Så der skal også lidt ekstra når de skal ud, når/ hvis rødderne knækker.


Kommentér på:
Regning på flækket tand?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce