{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

Hvorfor sparker han? {{forumTopicSubject}}

Dav.

Idag var jeg ude og 'jordtræne' med min hest. Jeg havde ham i en normal grime og et normalt 'kort' træktov. For at få ham til at lave ngoet mere end bare at skridte rundt, 'longerede' jeg ham rundt om mig. Jeg havde en stick som jeg lige prikkede til ham med, hvis han gik i stå. Han havde travet godt længe om mig, havde sunket hovedet og smasket osv.. Jeg prikkede til ham med stick'en igen fordi ahn var ved at gå i stå, og pludselig lossede han efter mig og ramte mig i maven. (jeg er okay)
Men jeg har bare undret mig.. HVORFOR gjorde han det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor sparker han?
  • #1   18. okt 2009 Jeg tror han syntes du dominere for meget måske.. Prøv istedet for at lave cirkellegen (som den leg hedder), så øv istedet af løbe VED SIDEN af ham.. Altså ved hans forben.. Og så trav og trav og trav ved siden af ham, hvor du går i samme tembo og træder samtidig.. Du må ikke komme op ved hans hovedet, og du må heller ikke komme ned til hans bagpart.. Prøv dig frem smiley

  • #2   18. okt 2009 Jeg har prøvet at løbe ved siden af ham, men han stopper bare Oo Eller gider ikke trave. Ellers, finder han noget andet han synes er meget spændende. Oo

    Det kan godt være jeg skal prøve igen.. Jeg kan bare ikke løbe så længe af gangen (er ved at blive 'undersøgt' om jeg har astma), det var derfor jeg gjorde sådan, så han lgiesom kunne bevæge sig noget mere uden at galopere for meget (:

    Men det kan godt være han synes jeg dominere for meget.. han plejer bare ikke at gøre sådan, når man bare gør sådan Oo


  • #3   18. okt 2009 Prøv igen, og så denne gang send ham ud i en STOR volte så han ikke kan ramme dig hvis han skulle sparke igen.. Og så hvis du ikke kan nå ham med sticken, så bare tag en longepisk.. Bruger næsten aldrig min stick smiley

  • #4   18. okt 2009 Kan nu godt forstå at han sagde fra... ikke sjovt at blive prikket til;-)
    Og hvis du fik ramt et punkt med tyndt skind er det meget ubehageligt for hesten.... Det var sikkert ikke med vilje at han ramte dig, ville nok bare give dig en advarsel... Men ville nu osse gøre det på en større volte, da det belaster hesten mere på lille volte...


  • #5   18. okt 2009 Ja, træner ham sq' ikke sådan igen, på en lille volte xD Er du gal xD

    Jeg ramte et sted på hans bagpart .. må indørmme jeg ikke ved hvordan det føles eller ser ud, med 'tyndt skind' x]



  • #6   18. okt 2009 Min første tanke er: Ville du ikke også blive irriteret og reagere, hvis nogen stod og prikkede til dig hele tiden? smiley Mit gæt er, at din hest på en eller anden måde har følt sig provokeret og irriteret over prikkeriet, og han har sikkert startet med at sende dig en række små signaler, som betød: "Det her bryder jeg mig ikke om" Før han til sidst sparkede ud. smiley

    Min tidligere Frieserhoppe kunne også godt finde på at vippe op med bagen efter mig, når hun syntes, jeg blev "for meget" under jordtræningen, som om hun ville understrege, at dette har var altså IKKE ok! smiley

    Men nogle heste er altså generelt bare følsomme med deres bagdel... den type heste ville også sparke ud, hvis en anden hest f.eks. kommer for tæt på. smiley


  • #7   19. okt 2009 Jeg prikkede jo ikke til ham hele tiden (:
    Men tja, det må vel være noget i den stil.

    Det der med at han sparker når andre kommer for tæt på, det ved jeg egentlig ikke om han gør..


  • #8   22. okt 2009 jeg har en ung hest som godt kan finde på at sparke når jeg arbejde med hende fra jorden og viser at det er mig der bestemmer hun vil så gerne selv bestemme så det er derfor at hun gør det, du skal jo tænke på at de har en lidt mere voldsom måde at finde de pladser i folkken ude på marken end den måde vi vil vise det på, så tror det er fordi han vil lede , men det kan også være fordi at han blev forskrækket smiley

Kommentér på:
Hvorfor sparker han?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce