{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Hvilket udstyr.. {{forumTopicSubject}}

Ja, Jeg blev dybt fristet efter al den trense snak Nicole havde startet, så jeg kunne ikke dy mig for at liiiiige kigge en lille smule efter udstyr. Syntes faktisk også jeg trænger til noget nyt.

Nå, men det jeg egentlig faldt meget for, var det flotte røde V pandebånd fra Hilbar, som jeg også tror Glanni endte med at få? (o: Jeg syntes at V formen er rigtig flot, og den røde farve vil sikkert stå knaldgodt til Stólpis nøddebrune farve.
Men men men .. Jeg har bare ikke så forfærdelig meget lyst til at have noget, som alle andre har, hvis I forstår? Så jeg ledte efter, om man kunne få nogen der mindede om det. Det gik ikke så godt, så tænke om der var nogen af her, der måske vidste det?
Jeg skal også have skaffet mig et nyt bid, da jeg også syntes Stólpi skal prøve noget nyt. Lige i øjeblikket rider jeg med en tyndt 3-delt trensebid, jeg engang købte til kåring i Herning. Stólpi er en hidsig gut, så han skal også have noget der er lidt "skarpt". Er der nogen der har nogle forslag til et slags bid? Det skal være 3-delt, og må ikke være med stang effekt.

Kom så HG! ;oD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket udstyr..
  • #1   19. okt 2009 Bid: evt. sweet-iron bid. tre-delt uden stangeffekt, men dog anderledes end de helt alm. De kan fås fra 90 kr. - tja vel helt op til 500 kr. (bl.a. afhængigt af mærke)

  • #2   19. okt 2009 bruger 3 delt muffebid med tungefrihed smiley det er lækkert, og ligger godt i mundet smiley

  • #3   19. okt 2009 Nicole
    Ja, du fik mig fuldstændig omvendt! xD
    Jeg plejer normalt slet ikke at bruge pandebånd, men du fik mig fuldstændig med på idéen om V pandebåndet!
    Det med det skarpe bid, er simpelthen fordi at han har en enorm vilje. På banen er bid ligegyldig da han hader en bane, men ude i naturen er kan han nogle gange være svær at stoppe trods kæmpe hjælp fra sæde og ben. Jeg bruger derimod halve parader, som for det meste plejer at virke. Men stikke af, det kan han virkelig!
    Havde også set på et muffebid, men var ikke sikker på at om det var noget. Hvad er din egen erfaring med det?


  • #4   19. okt 2009 Jamen du må gerne komme med din tankegang! Jeg er skam villig til en lytter.
    Faktisk var det Jóhan, der havde sagt til mig at jeg skulle smække et skarpere bid på ham, da jeg nogle gange havde svært ved at holde ham.
    Et muffebid SER også lækkert ud. Hm.. Måske det var sådan et jeg skulle prøve.


  • #5   19. okt 2009 Holy Moses! Sådan et bid koster jo... 979 kroner!
    Det må kunne findes billigere. Hold da op! smiley


  • #9   19. okt 2009 Team FE
    Jeg har også lige gloet HGs marked igennem for brugte xD
    Hold da op, når jeg måler Stólpi's bid er det ca. 13 cm - 13.5 cm. Lyder det ikke utrolig langt? Det ligger perfekt i hans mund, men det lyder godt nok langt syntes jeg.
    Ja, jeg tror sku også jeg køber et V pandebånd bare i sort, ren læder, hvis jeg kan finde sådan et. Så maler jeg det neon grønt, og starter en ny trend! xD


  • #11   19. okt 2009 Aaah, må indrømme jeg ikke er SÅ meget til krydsnæsebånd. Kan bedre lide det klassiske jeg har nu xD

  • #12   19. okt 2009 Det er de skam, men jeg syntes slet ikke det passer til Stólpis hoved. Det ser.. Ja, mærkeligt ud! smiley
    Jeg er derimod super glad for det jeg har fra Island, lækkert kvalitet og bare helt "almindeligt".

    Men Nicole, fortæl mig om det med skarp bid - Vilje osv. Du gjorde mig helt nysgerrig.


  • #13   19. okt 2009 Hm.. Det lyder egentlig meget rigtigt.
    Men på den anden side, kan det være svært at ride med et blødt bid, på en hest der så bare stikker af med dig hver gang den har chancen. Det kan være svært at "træne" det væk, da jeg syntes man kommer til at tage alt for meget i hestens mund. Så hellere bruge et skarpere bid, der gør at man ikke behøver at "hive" i munden.


  • #15   19. okt 2009 Team FE
    I'm confused xD


  • #17   19. okt 2009 Hm.. Jo, det kan jeg straks bedre forstille mig. Men må indrømme at jeg virkelig er faldet dybt og hårdt for de V pandebånd! smiley


  • #19   19. okt 2009 Aaaaaaaaaaaaaaaah! Nu er idéen sunket ind i min, til tider, langsomme hjerne.
    Jo jo.. Jeg ser store muligheder her! Vi burde lave vores egen kollektion, og tvære hilbar ud!


  • #21   19. okt 2009 Du må gå igang med at få lavet nogen, så kan jeg købe dem af dig! smiley

  • #23   19. okt 2009 Kursus?

  • #24   20. okt 2009 Med hensyn til bid synes jeg du skal prøve dig frem. Jeg har selv været meget imod at ride med bid med stangeffekt, men er efter lang tid kommet til konklusionen at det simpelthen er det bedste for os når vi rider ud med andre. På bane og når jeg rider tur alene er det altid med et almindeligt 3-delt Sprenger bid, men når vi skal på tur med andre, bliver turen bare meget bedre med et treringsbid, fordi Áma slapper bedre af på det. Jeg er klar over at det er et skarpere bid, men hun bliver redet væsentligt mindre med tøjlen når hun får det bid i munden, fordi det simpelthen ikke er nødvendigt.

    Lige præcis denne løsning virker måske ikke for dig, så jeg synes du skal prøve dig frem. En anden ting jeg har prøvet er et almindeligt tredelt med tungefrihed. Det er rigtig fint hvis hesten lægger tungen over biddet, hvilket jeg jo ikke ved om din gør.


  • #25   20. okt 2009 Sille og Áma
    Det er lige præcis den metoder jeg også benytter mig af. Dog rider jeg kun herhjemme med 3-delt bid, uanset om jeg er alene eller ej, men når jeg f.eks. deltager i ture med måske 50 ryttere, rider jeg ham altid med et 3-rings korrektions bid. Altså den lile udgave af Pessoa bid. Jeg syntes nemlig også, at det giver både ham og jeg en bedre tur, fordi at jeg ikke behøver at have så stærk tøjlekontakt.


Kommentér på:
Hvilket udstyr..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce