{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris på opstaldning
  • #1   7. dec 2009 Hm... nu har jeg aldrig prøvet at opstalde selv, men da vi havde en hest opstaldet en overgang, tog jeg 950 kr. pr. måned (det var i vinterperioden) inklusive hø - opstalder skulle så selv betale sit kraftfoder. smiley Til gengæld stod min kæreste og jeg stort set for al pasning af hesten... vi trak den til og fra fold, mugede ud hos den, fodrede osv. smiley

  • #2   7. dec 2009 Hov, glemte lige... tror også, meget afhænger af faciliteterne... hos os har vi jo ikke andet end en ældre, hyggelig stald og nogle gode folde. Vi har ingen ridebane eller ridehus. Hvis der skal være den slags faciliteter tilgængelige, vil jeg tro, det koster ekstra. smiley

  • #3   7. dec 2009 Louise - hold da op sikke en luksus at have hest hos jer!!!!!!

    Nu står jeg godt nok i en selvpasser stald, men jeg synes vi har gode faciliteter: nærmeste ridehus 600 meter væk, ridebane med lys, kæmpe store sommerfold og en god vinterfold (som SNART bliver gjort mudderfri), Super turmuligheder, bla. Langesø Skoven tæt på. Vi må tage egen underviser med til stedet.

    For 700 kr. om måneden får vi fri halm, morgenfodring og udlukning, hjælp hvis man er forhindret i at kommet. På stedet kan der købes enghø af fantastisk kvalitet .. så jeg bruger 1000 kr. om måneden på opstaldning og hø .. Foder køber man selv - men jeg synes det er det hele værd, for alle hjælper hinanden, vi har det super hyggeligt, og så styrer man selv hvordan boksen skal være, og hvad og hvor meget foder ens hest skal have ..

    Inkl. foder bruger jeg 1300-1500 kr. om måneden på hest


  • #4   7. dec 2009 Jeg giver 2.300 kr. og det dækker:

    - foder og fodring 2 x dagen
    - 7 kg. wrap
    - ud- og indluk fra fold
    - stort lyst ridehus med springfaciliteter
    - stor udendørs ridebane
    - skylning af ben efter indluk
    - spåner
    - opvarmet sadelrum med køkken og toilet (aflåst med kode)
    - solarie
    - indendørs og udendørs vandspiltov
    - dækkenvask-ordning (50 kr. pr. dækken)

    Det var vist det, men så er der også en gulerodsordning, som koster lidt ekstra hver måned. Man betaler f.eks. 150 kr. om måneden, og så bliver der hver tirsdag leveret 25 kg gulerødder til den enkelte hest.

    I øvrigt er alle faciliteterne nye (kun 4 år gamle), så alt er bare luksus. Brede og lyse staldgange med højt til loftet samt støbte gulve. Kaffe og the til fri afbenyttelse.

    Det eneste minus er foldene. De er vildt mudderet. Ikke så fedt for en hest med massiv hårvækst på benene :o(


  • #5   7. dec 2009 Ja, det er faciliteterne der koster - og så er det KVALITETEN af opsyn. Jeg ved ikke, om du bliver klogere af alle de forskellige svar du får Camilla, men her er så lige en variant mere:
    Hos 'mig' betaler man: 900 kr/mdr. i vinterhalvåret og 750 i sommerhalvåret
    VINTER:
    · Løsdrift med udmugning (og der hjælper Kamille faktisk selv med når hun er her, men det er ikke en forpligtelse)
    · MEGET omhyggelig foderplan med Pavo og masser af urter fra Askihm (de får hver dag Natures best, vitaminer, 3 slags urter efter hver enkelt hests behov og samensætning, Echinea mm. Dertil også sliksten - både lik-it's og himalaya)
    · Wrap/hø efter behov
    · Gulerødder
    · Undervisning 1 time i ugen/efter behov
    · Store folde, med græs året rundt
    · Udendørs ridebane
    · løbende forbedringer hele tiden
    · MEN, det jeg ville vægte aller højest, hvis jeg var heste-ejer, og havde min hest hos mig, var, at min hest hver dag er i hænder. Den bliver checket og nusset som om det var min egen, små-skrammer bliver ordnet og der er nøje observation på. Det er ikke en selvfølge alle steder. Men her, bliver der taget action og gjort det der skal gøres, og hver enkelt hest, er min guld-klump, om det er min egen eller ej. Og DEN slags opstaldning er mere værd for mig, end fine faciliteter (selvom at jeg gerne ville kunne tilbyde fine faciliteter også).
    Så, hvad er det værd for opstalderen? Min svigerinde, for eksempel, ville ALDRIG kunne stå et sted som mit. Det er ALT for alternativt og der er ikke alle de rare ting, som der er et større og nyere sted. Og nye dyre steder har selvfølgelig også opsyn, men jeg mener ikke, at det er det samme, som når man som jeg gør, har et personligt forhold til hesten. Jeg kender jo for eksempel Pjuske ud og ind, og ved, hvordan hun 'plejer' at være i næsten alle situationer. Det syns jeg er en kæmpe fordel og ikke mindst, noget, som jeg personligt ville betale mange penge for - specielt, hvis jeg var 'en af dem' der ikke nåede min hest hver dag.


  • #6   7. dec 2009 Og ja... jeg ville KLART tage en anden pris for en hingst, hvis det krævede, at jeg skulle lave specielle forhold. Hvis man allerede har faciliteterne til at huse en hingst, så ville jeg nok ikke. Men der er ofte flere ting at tænke på. hvis man har hingstebasser som lejere.. Du skal jo ha' dækket ind, hvis den smadrer hegn, andre heste eller boks. Og hvad hvis den bedækker en af dine 'andre lejere' eller ødelægger et hegn, så alle hestene kan løbe på Mc Donalds. Hvem betaler regningen der, og skal du evt ha' checket din forsikring (vi har landbrugsforsikring, og skulle vi have hingste, ville vores præmie stige).

  • #7   8. dec 2009 Der var Kalle står er det sådan her:

    1450 kr i måneden ex hø, 1600 inkl hø og det er disse priser hele året.

    Piserne inkl:
    Foder: havre, byg og raket
    ridehal 20*32 ca.
    ridebane med skaller 20*60
    bokse ca 3*3m
    Halm
    Store folde både vinter og sommerfolde

    i vinterhalvåret har vi alle en staldvagt, det vil sige, at vi skal sørge for at give halm, blande foder, lukke heste ind og fodre til aften. Ellers foder gårdejeren til morgen og nat, og lukker hestene ud. Hvis vejret er meget dårligt lukker han dem også ind tidligere.

    Og halen bliver ikke lejet ud til andre end opstalderne på stedet, da den ellers ville blive for fyldt.

    Tror det var det... Og så har vi under 2 km til kolding centrum.


  • #8   8. dec 2009 Det kommer an på så meget.
    Hvor i landet det er, faciliteter osv.
    Skulle jeg tage en heste ind, ville jeg incl. foder, mugning og opsyn tage omkring 1000 kr for det. tror jeg. Her skulle det ikke koste ekstra for en hingst, men tilgengæld ville jeg ikke under nogen omstændigheder tage en hoppe, medmindre nogen i nattens mulm og mørke havde bygget en fin ny stald til mig smiley

    Håber du kan bruge mit svar til noget?


  • #9   8. dec 2009 Mange tak for at i gad svare, det har helt sikkert givet mig lidt at regne/sammenligne med.
    det eneste jeg skal have lavet er at sætte dobbelthegn op igen som da duncan og ryan var her. Så der er ikke forbundet nogle ekstra udgifter i forbindelse med klargøring.

    Det skal så være inkl. foder, fodring, pasning i det hele taget som var dyret mit eget og så skal han rides/køres 2-4 gange i ugen.

    Faciliteter der er det opstalding i løsdrift i en gammel stald og et lille ridehus på 14*28 m
    Så faciliteterne er ikke noget at råbe hurra for, men jeg er glade for dem.


  • #10   8. dec 2009 Okay, hvis det er incl. træning, ville jeg lægge lidt til. (bortset fra jeg ville sige nej tak, da jeg ikke har tiden smiley )

Kommentér på:
pris på opstaldning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce