{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

sælge eller ej?.. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har jo denne 1½ årig, hoppe plag. (bella)... som jeg syntes er ved at blive en for står mundfuld. f.eks. idag går vi folden rundt, for at vise en ny ankommet hest folden. så begynde bella så og små løbe,så jeg vælger at dreje hende rundt om mig. men da jeg så gør det springer hun frem i mig så jeg bare bliver kastet ned i jorden, hvorefter hun bare tramper hen over mig. min søster prøver så at fange hende, men hun galopere bare rundt - men jeg kunne så fange hende med det samme.. jeg har overvejet at sælge hende og finde en hest der er af mere spinkel type. men ved det ikke helt, - os fordi jeg har kendt hende siden hun var 14 dage! .. hvad syns i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sælge eller ej?..
  • #1   12. dec 2009 Det ved jeg ikke helt.. Men hvorfor tramper hun på dig? er det med vilje eller bare fordi hun er helt oppe og køre?

  • #2   12. dec 2009 altså, tror self ikk hun gjorde det med vilje, men bare det at hun ikk respektere at jeg er der.. og også når jeg går med hende har hun svært ved at forstå det med afstanden.. s:

  • #3   12. dec 2009 husk hun ikke er så gammel, så man skal altid være forberedt, tror ikke hun trampede på dig med vilje, og husk ting skal foregå stille og roligt,

  • #4   12. dec 2009 ja, jeg ved det- også derfor jeg ikk helt ved om jeg skal sælge hende eller ej.. det bare tit hun "braver" ind i en.. ved bare ikk om det fordi hun er ligeglad eller hun bare ikk fatter det? . /:

  • #5   12. dec 2009 Fin lille en..
    har det stået på i længe at du har haft svært ved at tackle hende??
    for hvis det først er blevet slemt her på det sidste syntes jeg du skal give det en chance. eventuelt få nogen til at hjælpe lidt med den.. for som du selv siger at du har kendt hende siden den var 14 dage gammel så kan det være svært at skille sig af med den... og med tiden når hun bliver ældre tror skal hun helt klart nok blive en sød dame.
    kan fortælle at jeg også havde besvær med min. dog er han ikke så gammel men jeg havde også tanken om at sælge men så ud i fremtiden. Tro måske med tiden at du kan få hende vennet af med det. det kræver måske bare en smule hjælp engang imellem smiley


  • #6   12. dec 2009 Unge heste leger, og når vores 2 hingstebasser for alvor giver den gas, har jeg lært at holde mig på udvendige side af hegnet... ikke, fordi de kunne drømme om at gøre mig noget med vilje, men når de virkelig tumler, går det stærkt og voldsomt for sig, og så KAN de altså komme til at ramme ved et uheld... også selv om det ikke var hensigten. smiley

    Umiddelbart synes jeg, det lyder, som om din plag dels vil lege med dig (når unge heste tumler sammen, løber de også ind i hinanden, puffer og skubber), og som om hun ikke respekterer dit personlige rum. Dette kan du rette op på ved et par ret simple øvelser. smiley

    Når hun kommer stormende og vil "springe på dig", skal du gøre dig bred og eventuelt vifte med armene og stampe i jorden for at vise hende, at hun skal dreje af. Så snart, hun drejer væk fra dig, skal du sænke armene, slappe af og stå stille. Sådan lærte jeg min lille Falle-bølle, at han ikke måtte løbe ind i mig. smiley

    Og når du ellers håndterer hende, så arbejd på hele tiden at have hende på minimum en halv meters afstand af dig. Går hun tættere på, så bak hende, til hun befinder sig i den korrekte afstand igen. Først, når hun af sig selv holder afstanden, må du begynde at invitere hende tættere på. smiley

    Jeg synes i hvert fald ikke, du skal sælge hende... I dit sted ville jeg hellere vælge at finde en, der kan give dig lidt undervisning og hjælpe dig med at træne hende i stedet for. smiley

    Held og lykke med det. smiley


  • #7   12. dec 2009 Hvis du har mod på at arbejde lidt med hende syntes jeg bestent ikke du skal sælge hende, hun er jo rigtig fin og det er bestemt ikke tid til at sælge heste og slet ikke i den alder..
    Mit råd er at tage hende ud af flokke og træne respekt med hende. køb evt. en læssegrimme og brug en lang ret tung line. Træn så med hende hvornår hun må komme hen til dig og hvornår hun skal bakke . Træn at hun skal gå bag ved dig og stoppe lige så snart du stoppe, hun må ikke gå op i dig. brug grimmen og tovet til at lærer hende det med. Brug tovet til bringen hvis hun går ind i dig, og vær ikke bange for at for det. Hun skal jo lærer det. Sådan træner jeg mine..


  • #8   13. dec 2009 det er en beslutning du helt selv skal tage !!!!!

Kommentér på:
sælge eller ej?..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce