{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
425 visninger | Oprettet:

Springning. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er den lykkelige ejer af en dejlig hoppe på 5 år. Hun har stået en del stille pga skade men er nu godt igang igen og vi er så småt begyndt at kigge lidt på springningen. Da jeg den anden dag var nede at springe, lavede jeg et lille kryds, hun har ik sprunget ret meget med rytter men har klaret det rigtig fint indtil nu. Men jeg lavede som sagt et lille kryds og red hende på det stille og rolig, Hun kiggede knapt på det og gad knapt at springe over, hmm nå tænkte jeg så sprang lidt mere og satte den derefter op til en lille lodret og troede/håbede at hun så ville springe lidt mere, men nej hun gjorde som før gik nærmest over. Ville ikke presse hende for meget så satte ik springet yderligere op da det er et stykke tid siden sidst.

Men nu er det så jeg spørger, kan det være fordi hun keder sig med de små spring selvom hun ikke er så erfaren?? skal jeg prøve at springe lidt højere?? Hun er ofte blevet løs sprunget uden problemer og hun elsker det.

håber nogen kan genkende dette eller evt har et godt svar på hvorfor hun ikke gider springe over de små spring ( 50 cm) ca.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springning.
  • #1   17. dec 2009 farlige spring lyder ik som noget jeg vil begive mig ud i. Vil ikke skræmme hende.

  • #2   17. dec 2009 hej.
    Jeg har selv en unghest. Hun springer helt kanon i løsspring og overspringer også en del. men så snart springene er lave springer hun heller ikke til. jeg tror bare at de skal have den tid de behøver og selvfølgelig skal du ikke presse din mere end hvad du selv syntes er rimeligt. med tiden kan du jo sæte det mere op.
    Men vær du nu glad for du har en hest som ikke kigger smiley


  • #3   17. dec 2009 vi tager den tid det tager, ville bare gerne at hun ville springe lidt mere. Vi har indtil nu kun sprunget enkelt spring, men overvejer at begynde med lidt kombinationer og lidt bane for at hun ligesom bliver aktiveret lidt mere. Hehe nej hun kigger ikk endnu, der er heller ikk kommet fyld under., puha jeg gruer for den dag. Ku nemlig godt forstille mig at hun sagde næ nej mor du kan sgu tro nej. hehe smiler.

  • #4   17. dec 2009 hehe :9 jamen lidt kombi er da sikket en god idé der kan man også tillade sig at sætte udspringe mere op, for der vil afstanden nelig altid passe smiley

    hehe . kender det altfor godt selv. min er først lige ved at stoppe med at kigge nu. med der var da perioder hvor jeg røg af 3-4 gage på en undervisnings time fordi hun skulle kigge smiley


  • #5   17. dec 2009 puha håber ikk jeg ska falde for meget af. hehe,. det er ik et hit hos os. MEn glæder mig nu utrolig meget til at vi kommer lidt mere igang. Hun skulle helst gerne blive min kommende military hest. heh

  • #6   17. dec 2009 jamen det er da bestemt også en rigtig fin hest du har sig smiley jamen hvis man bare er ordenligt efter dem i starten skal det nok lykkes. jeg ønsker jer alt muligt held og lykke i fremtiden smiley

  • #7   17. dec 2009 tak tak er også rigtig glad for hende.

  • #8   18. dec 2009 Det kan helt sikkert være fordi hun keder sig!!!
    Men gl hest Big Boy ville heller falde over dem, ind at springe dem, ligeså snart de var under en meter, når de var over en meter elsket han det.
    Han blev også solgt som spring hest.

    Men hold fast hvor jeg savner den hest


Kommentér på:
Springning.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce