{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.168 visninger | Oprettet:

Hvad betyder de tal ? - objektiv {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen smiley

Jeg har nu fået mig et super lækkert canon eos 500D kamera i gave, og er nu ved og sætte mig ind i alle tingene.. Pyyh der er meget og se til, men enorm spændende og som en helt ny foto-verden er lukket op..

Men pointen er så, at jeg gerne vil ud og have et nyt objektiv..
Det har jeg sådan styr på, men så sad jeg og ledte på nettet og faldte pludselig over en masse objektiver og linser, hvor der stod de normale tal ang. zoom og blænde, men bagefter stod der fx. 1:2:8
Fandt bla. et hvor der stod følgene
Sigma linse ex 70-200, 1:2,8 APO HSM, uv filter,

Hvad betyder de sidste tal ? smiley
Håber nogen kan hjælpe mig..

Og hvad er det nu UV Filter gør godt for ? smiley

Håber at nogen vil hjælpe mig lidt igang med mit nye legetøj smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad betyder de tal ? - objektiv
  • #1   2. jan 2010 Tillykke med dit nye kamera, din heldige skid!
    Svare dit spørgsmål med et spørgsmål, da jeg SLET ikke er inde i det der, men er UV ikke noget med lyset? Mener også, at der er UV-halløj i solbriller..


  • #2   7. jan 2010 1:2,8 står for lavest mulige blændetal med det pågældende objektiv.

    Blændetallet kan skrives på flere måder: 2,8, f/2,8 eller 1:2,8 og sommetider benævnt som et "to-otte-objektiv"

    Et zoomobjektiv med blænde 2,8 er et lysstærkt zoomobjektiv, der kan klare hurtigere lukkertider end et objektiv med blændetallene 4-5,6 (når der står flere tal skyldes det at objektivet ikke kan klare blændetal 4 når det zoomer - derfor er lavest mulige blændetal i dette tilfælde 5,6 ved fuld brændvidde (zoom)). Ved blænde 2,8 kan du bruge en lukkertid, der er 2-4 gange hurtigere end du vil have mulighed for på et objektiv med blænde 4-5,6.

    Det lave blændetal giver også større mulighed for at sløre baggrunden.

    (",)


  • #3   7. jan 2010 HUSK at tjekke om Sigma objektivet er lavet til Canon!! Sigma laver nemlig også objektiver til Nikon og andre mærker, der ikke passer på et Canon kamera!

    (",)


  • #4   7. jan 2010 okey tusinde tak alle sammen smiley
    Er allerede blevet sat meget mere ind i det ny med hjælp og har fundet en fantastisk hjemmeside som forklare næsten alt man søger..

    Nu er objektivet blevet sendt, og han har garenteret mig, at det passer til mit canon eos 500D Så kan slet ikke vente smiley


Kommentér på:
Hvad betyder de tal ? - objektiv

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce