{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Slut med brændemærkning {{forumTopicSubject}}

Ja her pr. 1. marts gik det jo så hen og blev forbudt at brændemærke heste her i Danmark. Så fremover skal alle heste chippes istedet.

Hvad synes i om det? Har i gode erfaringer med brændemærkning? Med chip?

Til jer der er for brændemærkning, kan jeg lige henvise til denne gruppe på facebook, hvor os der ikke ønsker forbudet vil forsøge at få brændemærkning tilbage:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=224016892110&ref=nf

Lad debatten begynde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slut med brændemærkning
  • #2   9. mar 2010 Hestehaven, CNN amatør-fotograf .
    Sjovt nok så søgte jeg herinde om emnet inden jeg postede og det eneste jeg fandt var et indlæg fra januar hvor der var en der spurgte om om reglerne i DV for brændemærkning da hun gik med tanker om at få hendes hoppe i fol.
    Hvis du ikke gider diskutere emnet, så er du hjertelig velkommen til at lade være smiley


  • #3   9. mar 2010 ! De sejeste Fjordbasser !
    Har du nogensinde set en hest blive brændemærket? Det er jo en 3. grads forbrænding hesten får, så nerverne bliver svitset af lige på stedet. Mange mener at det hesten reagere på når den bliver brændemærket er lugten og selvfølgelig stemningen.


  • #5   9. mar 2010 Syntes også dette emne har været oppe en del gange også i forum..
    Jeg er ikke imod brændemærkning.

    Som skrevet før, så siger voksne heste ikke særlig meget til at blive stukket i, hvor imod føl reagerer kræftigt.
    Man klapper jo heller ikke et nyfødt føl på halsen når den har været dygtig.. så hopper den jo lige i luften.


  • #6   9. mar 2010 ! De sejeste Fjordbasser !
    Så tror jeg godt nok du har været uheldig. Dem jeg har oplevet, og dem jeg har hørt fra, har alle bare rykket sig væk når det skete, og ellers opført sig helt normalt.


  • #7   9. mar 2010 Har også set en del mner ang. dette..

    Men jeg er også for brandmærkning ligesom Hestehaven, CNN amatør-fotograf . Var selv med da min plag blev brandmørket som ca. 4 mrd. og hun reagerede da, men først på røgen og den lille flamme som kom.. Hun var ikke øm dagene efter eller sky..
    Men det er meget en smagssag, så der bliver aldrig enighed om det..

    Men jeg sys det er ærgeligt at det er blevet forbudt!!


  • #8   9. mar 2010 Ja men jeg har det da sådan set fint med at hestene ikke fremover må brændemærkes, jeg har ingen behov for at mine heste bliver brændemærket... Jeg mener alt for tit det er en reklamesøjle.. Når det så er sagt synes jeg grundlaget for forbuddet er for smalt, jeg har fået 3 heste mærket, og jeg må sige at de slet ikke har reageret på det. Den ene skulle barberes inden, der stod den på et ben. Under selve brændemærkningen trak den ikke en mine. Så mit indtryk af det er bestemt ikke mishandling:-) Chipningen synes jeg er vældig fin. Men jeg er bange for at det er oprettet i det forkerte lys, og at det i stedet skal bruges til at hive ekstra penge ud af os "rige" hestefolk.

  • #9   9. mar 2010 Jeg synes brændmærkning er en god ting, du kan gennemskue racerne og det med brændmærkning er da vildt ædelt at se på.

  • #10   9. mar 2010 Jeg er også for brændemærkning. Grundlaget for forbudet er simpelthen for tynd..
    Jeg synes der er flere føl der reagere voldsommere ved chipning end ved brændning. Synes man burde lave en bedre undersøgelse inden man forbyd noget..


  • #11   10. mar 2010 Malene Botoft J
    Præcis! Selve grundlaget er simpelthen for tyndt.


  • #12   10. mar 2010 er helt enige med jer..

    Primiært er det jo fordi hestene bliver bange for røg og ild, men det sker jo også ved skoning, hvis man får brændt sine sko på, og der reagere hesten jo også på røgen, så nu skal skoning måske også lige pludselig være forbudt eller hvad?

    Jeg synes det er et alt for tyndt grundlag at komme med.


  • #13   10. mar 2010 Det tror jeg man skulle ha gjort, dengang lovforslaget var oppe.

  • #14   11. mar 2010 »{ Pernille P }« - Ko'hesten smiley .
    Man kan melde sig ind i gruppen på facebook, der er der nogen der lægger lidt småplaner for hvad man evt. kunne gøre.


  • #15   15. mar 2010 min plag var da ved at rykke afsted med mig bare ved en chip! og den ene gang i hestens liv det sker er da ikk noget at pyldre over efter min mening!

Kommentér på:
Slut med brændemærkning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce