{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidgigt.
  • #2   20. mar 2010 Okay;D

  • #3   20. mar 2010 msm og glukosamin. Det er super.
    Du kan også få urteblandinger.


  • #4   20. mar 2010 Slidgigt kommer af slid, som ordet antyder. Det kommer gerne ved gentagen overbelastning i samme led, hvis hesten f.eks. vrider i et led når den går. Jeg selv har slidgigt fordi jeg er hypermobil, d.v.s. at mine ledbånd er for lange, så leddene kan bevæges mere end normalt, og at leddene derfor bliver overbelastet konstant.
    Man kan i nogle tilfælde se slidgigt i et led, fordi leddet med tiden bliver noget større og stivere. men det er mest kun ved menneskers fingre, ellers er det grelle tilfælde.
    Begge min heste og jeg selv har slidgigt, jeg selv spiser glucosamin og MSM, der hjælper mig meget. Hestene får cortaflex, og har det begge godt og virker absolut ikke som om de har ondt.
    Om det virker på alle tilfælde ved jeg ikke, men for os er det uundværligt :o)


  • #5   20. mar 2010 Okay. Tak for jeres svar;D

  • #6   20. mar 2010 Min har lige fået det konstateret. han har været halt længe dårligt gående osv. så til sidst kom han ind og de kunne så se det på røngten billeder.

    Han har nu fået ringsko, binyrebak hormon og efterfølgende får han nu også glukosamin som skal hjælpe med hans manglende brusk.

    ledene mangler den blødebrusk, mellem knoglerne, så det gør ondt når knoglerne arbejder mod hinanden. Når det først er kommet, er der kun brændslukning, man får det aldrig helt godt igen.
    smiley Død ærgeligt.Men jeg håber at kunne få en god hyggehest.
    Og er heldig at jeg ikke er spring rytter smiley


  • #7   20. mar 2010 Slidgigt og spat, er det´ikke det samme?

  • #8   20. mar 2010 tja donni tror ikke det er helt det samme, for ingen har sagt spat til mig. diagnosen er ringfod og slidgigt. i begge forben.
    Men prøv at google det, der står sikkert en masse forklaringer omkring spat.


  • #9   21. mar 2010 min hoppe - malaika, fik hovsenebensbetændelse som er en form for slidgigt. man kunne ikke se det.
    det startede med at hun var halt, men alle sagde jeg bare skulle skridte, så var hun ren så uren, sådan foregik det et halvt år og hun kom på højgaard og fik konstateret det. hun blev pensioneret og nu et par år senere hvor hun bare har gået og hygget sig, er hun faktisk ren igen, så det kan godt helbredes, men det tager tid (:


  • #10   21. mar 2010 min blesi har slidtage, så han er på glukosamin. han halter ikke når han får det.
    hvis vi er meget heldige kan det gå over:) så jeg kan ride lidt på ham igen. men chancen er meget lille desværre.

    tror slidtage og slidgigt er det samme, men ved det ik??

    kan slidgigt hele igen?


  • #11   21. mar 2010 Donni&Line:
    Nej det er ikke det samme. Spat kommer i haseleddet. Det starter som en lille tap knogle der vokser fra det ene glideled mod det andet. På et tidspunkt kan der så komme en sammenvoksning af de 2 glideled og så har hesten spat.
    Slidgigt er nedbrydning af knoglen i leddet og kan komme i alle led.

    Sofie: Nej slidgigt kan ikke hele igen. Men smerten kan lindres med hjælp fra f.eks. Glucosamin, som hjælper leddet med at danne ny ledvæske så der kommer mere afstand mellem knoglerne.


  • #12   21. mar 2010 Anne: Tak så forstår jeg smiley

Kommentér på:
Slidgigt.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce