{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Hvordan forholder I jer efter ifoling? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen... Tænkte jeg lige ville dele min usikkerhed herinde, så der evt var nogle der kunne dele erfaringer ud smiley

Jeg skal snart for første gang have insemineret min 5-årige frieserhoppe. Hvordan plejer I at forholde jer lige efter inseminering mht ridning, trailerkørsel, stævner, dyreskuer osv... Er meget aktiv med min hest også uden for matriklens trykke rammer. Men jeg er lidt usikker på om det er bedst at nedsætte aktivitetsniveauet eller om jeg bare er pyldret smiley

På forhånd tak for jeres kommentar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan forholder I jer efter ifoling?
  • #1   27. mar 2010 De dage du skal sætte tempoet ned er 14 til 18 dagen hvor fostret sætter sig fast og 28 til 35 dagen hvor hormonproduktionen skifter over
    fra det gule legeme til fostret selv.


  • #2   27. mar 2010 og så vil jeg selvfølgelig anbefale at få hoppe vaccineret mod virus abort, når du er så meget uden for de trygge rammer. og det er jo i 5-7-9 mrd de skal vaccineres mod det.

  • #3   27. mar 2010 hejza vi fik for første gang sidste år insemenert vores frieser hoppe, vi var igen med tilridning på dette tidspungt og træning til dyrskuer, det var så først 3 brunst hun blev ifol men det viste sig hun var uren derfor der først var pletskud der. hun blev faktisk insemenert til landsskuet i herning det var jo selvfølgelig lige der hun valgte at sku være i brunst og og ved denne hun blev i fol. så tror ikk du behøver at sætte træning ned bare man gør det med måde..

  • #4   28. mar 2010 Mange tak for jeres indlæg... Dejligt lige at høre andres erfaringer smiley
    Vi fortsætter bare som vi plejer smiley Glæder mig så meget smiley


Kommentér på:
Hvordan forholder I jer efter ifoling?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce