{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

Uren hest hjem fra USA - Hvordan forholder man sig {{forumTopicSubject}}

Jeg har været så uheldig, at købe katten i sækken.
En hest der desværre har vist sig at have både:
- Kissing Spines
- OCD
- Skæv rygrad
- Skævt forben
- Forskudte hofter

Ejeren sagde, at hun nok skulle betale en vis sum tilbage, så det passede med, at jeg kun havde købt en avlshoppe.
Problemet var bare, at det hun ville give tilbage svarede til, at jeg ville have betalt mere, end hvad en typisk god ride/avlshoppe med god afstamning og speciel farve, ville koste.

Som den dansker jeg nu engang er, sagde jeg til hende, at jeg ikke synes det var en fair pris, eftersom jeg - ikke nok med at have betalt overpris for hesten (om hun så var i tip top stand - så også måtte døje med unødvendige dyrlæge/smede omkostninger oveni.

Det fik hende til at flippe skråt, og nu nægter hun at betale noget som helst, samt hun vil ikke besvare mine emails.

Hvad pokker gør jeg nu? Hun har skrevet under på, at jeg fik en rask hest hjem, og jeg har senere fundet ud af, at hesten var halt on'n'off mens hun var i træning inden jeg købte hende, og det fik jeg intet at vide om.

Hvordan ville I takle denne situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uren hest hjem fra USA - Hvordan forholder man sig
  • #1   28. mar 2012 Ja man burde jo køre en sag imod hende, men det kan selvfølgelig blive ekstremt svært og dyrt når sagen sandsynligvis skal køres i USA.

    Hvi jeg var dig ville jeg prøve sat finde en jurist med speciale i internationale salg/købs tvister, og høre hvordan du skal forholde dig.


  • #2   28. mar 2012 OCD er jo arveligt, så er det en god ide at avle på hende?

  • #3   29. mar 2012 Lykke du KAN IKKE avle paa en hest med de skavanker

    - Kissing Spines er ikke bevist nedarveligt, men der er en stor % afkom af kissing spine afkom der naar de kommer i ridealder selv faar konstateret KS.

    - OCD er i hoej graed nedarveligt.

    - Skæv rygrad er i hoej graed et genetisk problem, med mindre du har beviser for dette er sket ved et grimt uheld, og hvis det er tilfaeldet efter du fik hesten kan du ikke klandre saelger for det.

    - Skævt forben tjaa det er jo altsaa ogsaa i mange tilfaelde noget hesten giver vidre.

    - Forskudte hofter genetisk igen med mindre du kan bevise et grimt uheld... desuden ikke hensigtsmaessigt paa en avlshoppe.

    hvis du skal koerer sag komme der til at skulle koerer i USA og der er 99.99% chance for du IKKE vinder, og det har hverken du eller jeg bankkonto til.... jeg kan kun foreslaa tage hvad hun byder og tag hesten paa forskiringen, og slaa den ned, den er ikke egnet som avlshoppe og siger din dyrlaege det burde han ikke praktiserer... den er ikke 5 potter pis vaerd... og jeg kan ikke forstaa du ikke havde en dyrlaege (ikke saelgers) til at koerer ud og lave et dybdegaaende tjek INDEN du sagde ja tak....

    USA har ikke reklamations ret paa heste som DK... koebt er koebt, saadan er det ogsaa her i England.


  • #4   29. mar 2012 Bm

Kommentér på:
Uren hest hjem fra USA - Hvordan forholder man sig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce