{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

ville du synes det var ok?? {{forumTopicSubject}}

hvis nu du havde en hest, som var for "god" til LB dressur, men ikke stærk nok til LA dressur, hvad ville du så gøre???

hesten har gået La1, til mellem 56 og 66% og op til LA3 til 56%... men får gang på gang kommentaren (lækker hest, men mangler styrke)..

kunne du så finde på at gå ned og ride for eks LB2 eller LB3 (hvis man ikke er udklasset???)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ville du synes det var ok??
  • #1   11. apr 2010 Jeg ville ikke mene at det er "unfair" at starte de mindre klasser, for hvis hesten ikke er klar til LA så kan det jo ikke være unfair for nogen (: Men det er bare min mening, så jeg ville ride LB til den var 100% klar til LA ;D

  • #2   11. apr 2010 Jeg ville mpske overveje om jeg ville tage en kort stævnepause og få lagt vægt på det styrkende arbejde i træningen. Og så gemme diverse øvelser væk for en tid, for at kunne fokusere bedre.

  • #3   11. apr 2010 samme her;)

  • #4   11. apr 2010 Enig med Trine:)
    Og så måske tage en LB3 og en LA1 næste gang:)


  • #5   11. apr 2010 emma - så længe man ikke er udklasset kan det vel ikke være unfair start???

  • #6   11. apr 2010 Så synes jeg som andre siger, man tager en stævnepause, og får trænet hesten op til LA niveau

  • #7   11. apr 2010 Nej, men mener det mere sådan moralsk ;-D

  • #10   11. apr 2010 ida - hvor står der at hesten ikke er klar????

  • #13   11. apr 2010 Men hvis hesten er stævnevant og klarer LB-klasserne en lille smule for godt, men ikke helt har styrken til LA, så sntes jeg ligesågodt at man kna arbejde hjemmefra, på at give den den nødvendige styrke, og så vænne stærkere tilbage og ride LA:)

  • #14   11. apr 2010 Jo vil nu også mene at en hest ikke får styrke til LA ved at tøffe rundt i LB'er. Det er ren træning der hjemme

  • #16   11. apr 2010 ida - det er jo "bare" LA niveau han ikke er så stærk til... derfor behøver man vel ikke lade helt være med at starte stævner?? smiley

    jeg er sku lidt i vildrede om, om jeg vil ride en LB3 eller ej... for er ikke udklasset.. det eneste placering jeg har over LB2 niveau, er en 3 plads i LA1...

    nu har vi været afsted de sidste 4-5 stævne og ride fra LA1, til LA3, og hentet ok karaktere i nogle øvelser, og 5 taller i andre øvelser med kommentar "ikke stærk nok", eller "mister bæring"..

    så jeg står lidt i et dilemma om, at han er for god til LB og for "dårlig" til LA..

    det pågældende stævne hvor jeg overvejer om jeg vil ride LB3, det er også årets første udendørs stævne (hvor jeg forventer han bliver ret fresh)

    dommerne i LA programmerne kommentere også at han har en for lang holdning:

    (link fjernet)

    jeg kan sagtens samle ham mere op i nakken, men så mister han bare noget af rygsvinget (og så kommer vi jo ingen vegne ha ha.. ryggen skal med)


  • #17   11. apr 2010 Kan du ikke starte nogle LA'ere på klubplan så?

  • #18   11. apr 2010 tjoh men om man rider LA på klubplan eller C plan er jo lige meget, det er jo de samme øvelser smiley og når det er nogle af øvelserne det kniber med, så hjælper det ikke så meget smiley

  • #19   11. apr 2010 Tja, men du bliver jo nødt til at ride dem før du kan forbedre dig, og så arbejde meget med bomme derhjemme. Fordi der er jo ingenting i en LB der giver hesten mere styrke

  • #20   11. apr 2010 Jeg ville træne til at hesten blev stærkere i LA (: Du kan jo sagtens starte klasserne selvom du får en kommentar med på vejen? ... Det kommer selvfølgelig an på hvorfor du starter stævnerne - for at give hesten træning og få en lille bedømmelse på dit arbejde med "andre" øjne eller for at starte en konkurrence og få rosetter med hjem (:
    Skid hul i dommerens kommantarer og rid LA indtil I kan det - det ville jeg gøre smiley ...


  • #21   11. apr 2010 Jeg tror hellere jeg ville tage en stævne pause, hvor hesten så i
    imidlertid kunne få lov til at oparbejde noget mere styrke.


  • #22   12. apr 2010 Jeg synes godt du kan starte LB klasser, hvis du gerne vil og i ikke er udklasset.
    Hvor mange procent får i da i LB klasserne, siden du ikke ved om det er helt fair?
    Men synes nu også du skal fokuseret på at få trænet din hests styrke til daglig, så i kan blive helt klar til LA klasserne.
    Så lige din stævne video, og kan godt se den bliver lidt lang for dig til sidst i programmet, og i LA klasserne må hesten gerne lige være lidt mere oppe i nakken, hvis du forstår? Nakkan skal helst være det højeste punkt, og næseryggen lod eller lidt over. Men det kræver oss masse træning, hvis man ikke har en hest som er meget rejst i halsen naturligt (de heste kan så være et helvede at få til at gå dybt og slappe af + få ryggen op) Men der er vel fordele og ulemper ved alle heste - lige et lille sidespring sorry smiley


  • #23   12. apr 2010 Hvis det var mig gad jeg ikke ligge om ride LB`erne
    Men jeg ville lade vær med at melde stævne en stund, og så bare træne hårdt derhjemme. Når jeg så syntes det var blevet bedere ville jeg prøve at melde LA igen, og se hvad dommerne nu skrev.


  • #24   12. apr 2010 nu er det længe siden han har gået LB (sidste år).. der gik han LB1 og LB2 til 68%.. har aldrig redet LB3 på A bane så den ved jeg ikke hvordan han ville gå til

  • #25   12. apr 2010 jeg har besluttet:

    jeg er meldt til en LA2 på fredag til et C stævne.. her prøver jeg at ligge min ridning lidt om, og lade ham stille sig højere (det må jo åbenbart være det dommerne vil se)...

    går det så bedre, end de andre LA klasser vi har redet på det sidste, så melder jeg ikke til LB3 om 14 dage...

    men går det stadig dårligt i LA2 på fredag, så melder jeg altså til LB3 om 14 dage...

    tror jeg ha ha


  • #26   13. apr 2010 Lyder som en god idé smiley
    Held og lykke.


Kommentér på:
ville du synes det var ok??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce