{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

opdragelse eller bar hingstet? {{forumTopicSubject}}

Ja nu blev mit hingste føl jo til årring i mandags..
Og efter hans mor kom hjem igen har han opført sig nogen lunde pænt lige indtil igår..
Shetlænderen og indian var stukket ud a indhegningen, og havde så været omme og ødelægge hegnet, så Maggie kunne komme med og væk var de.
Vi kom så op til dem og fik dem fanget.
Så kom der en venlig mand der lige ville tage indian og så gik vi op til hans gård og det gik meget fint, min svigerinde sku ride Maggie hjem, for jeg skulle hjælpe med at smide dem i traileren.
Det gik fint shetteren gik lige op også tog fanden virkelig ved indian, han ville bar ik derop, for Maggie var jo på vej hjem og vi bøvlede virkelig meget og længe,. beslutter så at jeg bare ville trække ham hjem, men næh nej indian flippede fuldstændig og stejlede efter lidt tid og så ramte han mig oven på hovedet.
Har virkelig aldrig oplevet ham sådan før, og Maggie har da været hjemme i noget tid nu..
Så nu er kasteration bestilt og så ville jeg gerne have lidt hjælp til hvordan jeg kunne træne ham, så der ikke er så meget bøvl..

Ved godt det blev langt, men mange tak til dem der gider læse det og hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdragelse eller bar hingstet?
  • #1   21. apr 2010 Du kan ikke rigtig bedømme ham når han er på fremmed grund og under stressede forhold. Når en hest han kender forsvinder bliver heste ofte vildt uroligt, og så går det helt i fisk med at få dem op i en trailer.

    Jeg gjorde engang en mega brøler hvor jeg skulle til noget undervisning. Min hest var ikke særlig trafik sikker så fik en veninde til at ride mig derover. Hun red så hjem igen, hvilket resulterede i at min hest blev fuldstændig sindsyg. Hele undervisnings timen gik helt i fisk han prøvede hele tiden at komme ud af ridehusets dør og efter dem.

    Men når det nu er en hingst skal den vel kastreres alligevel og det er et godt tidspunkt at gøre inden der kommer for mange insekter osv.

    Gør som om det aldrig er sket og håndter ham som du plejer. Så er han garanteret ikke anderledes en normalt.





  • #2   21. apr 2010 Dorte Sophie V.
    Ja det kan du have ret i, men syntes bar vi prøvede og prøvede også selvom Maggie var der, og manden der hjalp var rigtig dygtig og stille og rolig.. Vi fik ham så skubbet op i traileren og så var han egentlig helt rolig men stadig var han ikk til at styre da vi kom hjem..
    Har snakket med dyrlægens sekretær i dag, og jeg skulle ringe i morgen tidlig for nu skal han kastereres så der ikk er flere der kommer til skade.

    Okai det vil jeg prøve, selvom det er svært at træne som om der intet var sket da han jo ramte mig da han stejlede.
    Men vil ihvertfald prøve..


  • #3   21. apr 2010 Det kan være han har seprationsangst?

  • #4   21. apr 2010 Min lille hingstemand er også lige blevet et år for et par uger siden og jeg har haft samme problemer med min det har så været på hjemmebane hvor han stejlede, kom med forhove og bed efter oz. Så han bliver også kastereret imorgen. men jeg har så fået noget mere tjek på ham ved at som Dorthe Sophie siger bare at tage det med kold skulder og gøre som ingen ting var hændt selvom det kan være svært. jeg fik meget respekt for ham da han først rejste sig på bagben.

    Men held og lykke med den lille frække fyr smiley


  • #5   21. apr 2010 bare fordi man har hingst skal den jo ikke nødvendigvis kasteres.. det skal Laudino hvertfald ik

    Men lyder osse til han bare var "oppe at køre" over hele situationen..


  • #6   21. apr 2010 Oliver Sykes.
    Ja den har jeg også overvejet, men hans bedste ven var der jo..

    Tanja E
    Okay jamen det skal ihvertfald prøves, er nu ikk så nervøs for at han skal rejse sig på bagben, for ved han sagtens kan gøre det, men er bare
    Bange for han rammer mig i hovedet igen, for det gør altså ondt.
    Men det lyder da spændene men at din skal kastereres imorgen smiley
    Mange tak og held og lykke med din frække fyr også smiley

    Meldgaard.
    Nej har også tænkt det grundigt igennem, men da han hverken kan kåres eller andet pga han er blanding så syntes jeg han skal kastereres.
    Og også fordi han ska gå med hans mor, for ellers skal hun gå selv og det syntes jeg ikke hun skal i længden smiley


  • #7   21. apr 2010 det kan jeg godt se..

    Men mange har spurgt mig hvornår Laudino ska kasteres..

    Ikke alle hingste behøver at blive kastereret.. smiley


  • #8   21. apr 2010 Nej det syntes jeg heller ikke at de skal for så får man jo aldrig ny avls hingst og nyt blod osv smiley
    Kan da godt forstå du ikk vil kasterere ham for han er da godt nok en køn lille fyr smiley


  • #9   21. apr 2010 Min skal så også bare kastereres fordi han er af anden særlig race og derfor ikke skal bruges til avl og fordi han meget gerne skal gå på sommergræs med mor til sommer uden at han bedækker hende. Har hørt at det ikke er det bedste.

  • #10   21. apr 2010 Han er ikke helt så køn mere.. - men mon ikke det kommer igen smiley

  • #11   22. apr 2010 Tanja E ja så kan jeg godt forstå du gerne vil have ham kastereret..


    Meldgaard Jo det tror jeg da bestemt det gør smiley når han er færdig med at vokse osv smiley


  • #12   22. apr 2010 men altså skal hesten ikke bruges til avl, skal den selvfølgelig kastereres, da andet ville være synd.

  • #13   22. apr 2010 Oliver Sykes kendte engang en hingst der aldrig var blevet brugt til avl og han var bare skøn så der er jeg ikk helt enig

  • #14   22. apr 2010 En hingst der ikke bruges til avl, er jo bare en alm ridehest?

    Det da ikke synd at en hingst ikke bruges til avl.. - hvis den går på fold med andre heste, og står i samme stald (som laudino gør) - så ser jeg ikke problemet


Kommentér på:
opdragelse eller bar hingstet?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce