{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Træning af føl {{forumTopicSubject}}

Hvordan lærer man et føl på en måned at gå frem når man gerne vil trække med den.

Min forstår slet ikke hvad den skal og den reagere slet ikke hvis jeg ligger et lille pres på bagparten den står bare fast som en støtte.

Jeg har så prøvet at gå hen på siden af den og ligge min arm bagom den, og den bliver som regel stående og vil ikke rokke sig ud af stedet. Andre gange så springer den frem med det resultat jeg jo holder fast og den bliver drejet rundt og har væltet et par gange......

Jeg vil rigtig gerne høre hvordan I lærer Jeres følbasser at gå i snor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af føl
  • #1   7. maj 2010 Du skal passe på med at trække for meget i det, det kan medfører nakkeskader hvis et føl får for hårde træk i nakken. Der er ikke andet at gøre end at tage det stille og roligt, få evt. en til at gå med hoppen foran, stop og gå frem på skift, så finder det hurtigt ud af hvad det går ud på.

  • #2   7. maj 2010 Min lærte at blive trukket ved at hoppe blev trukket, en havde grime og træktov i føllet og en gik bagefter og hjalp til, hvis den nægtede at gå. Jeg har aldrig haft problemer med ham, på den måde, som han har lært det og som 5 måneders kunne han trækkes alene uden problemer samt stå bundet smiley
    Vil stærkt fraråde, at man er ene om at lære ham det medmindre man gør som Shannie smiley
    Noget andet er, at hvis du skubber bag på, og han springer frem må tovet for guds skyld ikke blive stramt, da han jo gør det rigtige - går frem - om end ikke lidt voldsomt smiley Hvis tovet i grimen strammes (og i værste fald at han vælter), når han springer frem, er det jo ikke noget at sige til, at han ikke er meget for at gå frem smiley


  • #3   7. maj 2010 Tusind tak for Jeres gode råd.

    Jeg vil få hjælp af en de andre i stalden, måden hvor vi trækker med hoppen og følger efter med føllet er den metode der tiltaler mig mest så vi må bare igang og være tålmodige så kommer det nok hen af vejen.


  • #4   7. maj 2010 Det skal helt sikkert nok komme smiley Når først de lige har opdaget, hvad det går ud på, er de faktisk ofte ret nemme. Men de kan godt være lidt sløve lige i starten. Hjernen arbejder ikke så hurtigt smiley

  • #5   7. maj 2010 shannie A hvad så når dit føl hopper frem? så får den da dobbel virkning og kan blive bange for det?
    det lyder ellers smart


Kommentér på:
Træning af føl

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce