{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Træning af føl? {{forumTopicSubject}}

Nu bliver min følle fravendt her til november. Han får en jævnaldrende kammerat når han bliver fjernet..

Hvor længe burde der gå, fra han kommer fra, til jeg begynder at skulle vende ham til grimepres, jordtræning og diverse småting?

Glæder mig super meget til at komme igang med ham! Lige nu får han bare lov at gå med mor og være baby smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af føl?
  • #1   18. sep 2013 Hellere før end senere hvis du spørger mig..
    Men ikke noget med at kræve at den skal koncentrere sig i laaang tid af gangen..
    Men når du håndterer den så skal den være opmæksom på dig, den skal gå pænt med dig ikke løbe osv smiley


  • #2   18. sep 2013 Grimepres og løfte ben kan/bør man vel gøre mens den er ved mor?
    Jordtræning skal efter min mening vente til 2 år


  • #3   18. sep 2013 det er efter min mening bare at gå i gang.. bare husk på, som nævnt, at sådan en lille en ikke kan koncentrere sig i særlig lang tid af gangen smiley og almindelig basis jordtræning kan du sagtens gå i gang med. det kan være at gå pænt ved siden af dig i både skridt og trav (her kan stemmesignaler så småt indøves), bakke, og stopsignal. meget gode ting til senere hen smiley og tages det i roligt tempo og gøres sjovt, får du en dejlig afbalanceret hest med tiden, som er godt forberedt på livet smiley

  • #4   18. sep 2013 en føller skal da kunne trækkes og styres kunne få løftet ben allerede inden d. er 14dage.

    så du skal bare igang


  • #5   18. sep 2013 Min kunne allerede løfte hove og trækkes pænt med da hun var 14 dage. Hun er 6 måneder nu og går lige i trailer smiley

  • #6   18. sep 2013 mine får det også lært inden de er fra mor smiley men det er selvfølgelig ikke nemt hvis man ikke selv har hoppen smiley mange stutterier lader tit føllene gå til de er 6måneder

    men ja det er bare at komme igang smiley


  • #7   18. sep 2013 Vores fik grime på dag 2 og tov i og lærte hurtigt at gå i bagen af sin mor med på fold...så det kan hun bare og er nu 5 mdr.gammel..
    Hove startede vi med som 1 mdr gammel, bare en blød børste, som 4 mdrs. fik hun smed første gang og hun stod så flot, fordi hun er vant til det.
    Nu som 5 mdrs. er hun begyndt at spise sit følfoder morgen og aften i sin egen boks, så hun vænnes fra og skal i sin boks som 6 mdrs.hun er hos sin mor om natten og fold...syntes ikke hun patter så tit mere, men vil nok gøre det indimellem på fold, så længe hun kan.


  • #8   22. sep 2013 Mange tak for svar smiley
    Har selvfølgelig ikke "fulgt" mit eget emne (som jeg regnede med at den automatisk gjorde) så har først set svar nu, da jeg tilfældigvis gik ind på det smiley

    Har nemlig ikke selv hoppen, så kan ikke rigtig gøre noget med hende eller noget, før han ligesom kommer for sig selv, hvis man kan sige det.. For min skyld, behøver de sådan set ikke at kunne løfte ben når de er 2 uger, han var på ingen måde dum, da han fik smed for noget tid siden, selv om det ikke var blevet trænet smiley

    Super smiley
    Mange af jer skriver det, som jeg selv havde forestillet mig, så det er jo godt smiley


Kommentér på:
Træning af føl?

Annonce