{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Pludselig halt :( {{forumTopicSubject}}

Hej.
For snart et år siden blev jeg redet ned bagfra under en tur, min hest blev halt og vi fandt ud af at han havde fået traumatisk spat smiley Han fik noget medicin og så skulle han stå stille til han var rengående.
Jeg var ellers startet genoptræning og det gik bare rigtig godt - han haltede ikk. Da det så blev ved med at gå godt prøvede jeg så at trave lidt på ham, ikk mere end en runde, der var intet galt og han var mega glad.
Men så da jeg skulle ud at ride ham 1 dag efter var han meget halt, endnu mere halt end han var da det var i starten smiley
Hvad kan det være?
Har i oplevet noget tilsvarende?
Er mega ked af det for det gik så godt! :´(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig halt :(
  • #1   11. maj 2010 du nok bare gået for hurtigt frem

  • #2   11. maj 2010 Har du fået genoptræningsprogram fra din dyrlæge, eller har du bare "selv" sammensat et?.
    For det kan jo være du har gået for hurtigt frem. Men det er måske lidt underligt at den er blevet mere halt end den var i starten, når det omkring 1 år siden skaden er sket. Men det bedste er at kontakte dyrlægen, og se hvad de har at sige smiley


  • #3   11. maj 2010 Jeg er helt sikker på det ikk er fordi det gik for stærkt - på folden løb han rundt hele dagen og det blev han ikk mere halt af. Jeg travede heller ikk nok til at det ville påvirke det!
    Han halter ligesom "anderledes" end før ;(


  • #4   11. maj 2010 Det nok bedst at tilkalde dyrlægen, så får du også klar besked smiley

  • #5   11. maj 2010 Tror også jeg ringer. Men ville først se tiden an, men det bliver ikk bedre. Tak for hjælpenxD

  • #6   11. maj 2010 Det kan altså godt være pga spatten, hvis din dyrlæge siger du skal ride selvom den halter, så bare gør det.. Kender en pony der havde, den skulle rides hver dag, og hvis den var halt skulle den stadig rides, men ikke ligeså hårdt.

  • #7   11. maj 2010 Red ham næsten hver dag før han blev halt igen og han havde ikk haft pause da han begyndte at halte smiley

  • #8   11. maj 2010 Min gamle part (Boytano på min profil) fik også en skade, som vi ikke kunne finde ud af hvad var. Dyrelæge/fysioterapeut/kiropraktor sagde alle noget forskelligt..
    Men vi fik tilrettelagt et genoptræningsprogram sammen med kiropraktoren, som også havde taget røngten og alt muligt. Vi fulgte det meget nøje og var forsigtige, og vi kunne sagtens trave og ligge ham ind og det hele, men lige så snart vi begyndte at galoppere igen blev han halt.

    Intet hjalp og han blev desværre aflivet smiley
    Så måske er der ikke så meget at gøre, men prøv da dyrelæge og fysioterapeut inden jeg får dig til at opgive håbet helt! smiley


  • #9   12. maj 2010 det er jo ikke nødvendigvis dens skade der er problemer med igen nu, det kan være så meget andet.

    det kan være en hovbyld, det kan være en sten der er trådt op,den kan være vredet om, det kan være så meget

    kontakt din dyrlæge


Kommentér på:
Pludselig halt :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce