{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Portræt-, heste- og ''tempo'' billeder {{forumTopicSubject}}

Nye sommerbilleder, med en masse nye motiver smiley Bl.a. mit ynglingsbillede: http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/4451303_l.jpg

Søger både ros og vejledning smiley
http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=240299

Kameraet der er brugt er mit eget Nikon D60 med 18-55 mm zoom


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Portræt-, heste- og ''tempo'' billeder
  • #1   21. maj 2010 Hey Anna-Sophie
    Dit yndlingsbillede er et fint klassisk edderkoppebillede, men skarpheden er dog dårlig, og virker ikke rigtigt til at ligge noget bestemt sted, da der ikke er ét punkt der står 100% skarpt.

    Dine billeder med hende der rider har tendens til at være lidt uinteressante og rodede.
    De er for røde, og savner mere dybde - Prøv evt. en større blændeåbning/lavere blændetal og arbejd lidt med din brug af hvidbalance.

    Jeg synes det er synd og skam, at der går en pige rundt i BH på hestebillederne, da det ikke hører hjemme der.

    De første to børnebilleder er meget ringe kvalitet (grynede).
    De sidste to børnebilleder ligger lyset ikke ret godt på - Det er ikke en god idé at smække flashen op i hovedet på folk smiley

    Nogle af trampolinbillederne er desværre ret ucharmerende (min mening), og burde ikke være i BH, da deres maver/hofter ikke bliver fremhævet på en pæn måde.
    Pas desuden på vinklerne på billederne hvor de hopper.


    Jeg har flere ting at sige, så du kan bare skrive, hvis du er interesseret - og kan tåle - mere konstruktiv kritik smiley


  • #2   21. maj 2010 Sipo - Fotograf under uddannelse!
    Jeg takker for din kritik og fine tone smiley
    Jeg kan lige komme med mine meninger, hvis det ikke gør noget. Jeg tror det hele har noget at gøre med smag og behag. Det med hestebillederne er >>rodede<< er et godt eks. Jeg, og hestens ejer,som jeg fotograferede for, syntes godt om sådan nogle >>hygge-ridning-fotos<<, hvor andre måske bedre kan li andre mere ''stilfulde'', klassiske motiver. Men du kan sagtens have ret i at billederne er rodede. Hesten er under tilridning, så vi tog meget mere hensyn til hesten end billedernes kvalitet, så det kan være en af årsagerne, hvis det kan accepteres. smiley

    Det med pigen i BH, er lidt en blandet situation. Jeg ved ikke om der er andre der kan finde på at arbejde ude i bikinitop, også så man kan få lidt sol, men det var i hvert fald tilfældet her på, og igen, også med billederne på trampolinen, var billederne udelukkende taget for sjov, og egentlig ikke meningen at de skulle komme ud, men det gjorde de så, da jeg bare lagde hele baduljen ind.
    - Men hvis billederne i bikinitoppene er for stødende, fjerner jeg dem gerne, da det bestemt ikke er hensigten!

    Men ellers takker jeg for din vejledning smiley Jeg er hverken professionel eller tæt på, og ser for det meste fotografering som en hobby, men det er da rart at kunne blive bedre, så jeg vil da prøve dine forslag smiley


  • #3   21. maj 2010 Ps.
    Jeg har så et par spørgsmål:

    Du siger mht. edderkoppebilledet ''da der ikke er ét punkt der står 100% skarpt.''. Kan du uddybe det? Kan ikke helt forstå hvad du mener, da jeg syntes der er fin fokus på edderkoppen, som er billedets motiv.

    Jeg forstår heller ikke helt hvad du mener med ''Prøv evt. en større blændeåbning/lavere blændetal og arbejd lidt med din brug af hvidbalance.''. Hvad er Blændeåbning ect.?

    Har du et råd mht. det med ''flashen op i hovedet på folk''? Billedet blev taget som et lille ''drilletrick'', altså hvor jeg hurtigt tog et billede da han kiggede, men nu er jeg lidt nysgerrig, for hvis blitzen ikke kommer på bliver billedet jo meget mørkt fordi det er i modlys, så har du en anden løsning, frem for blitzen jeg evt. kan bruge? smiley

    Og til sidst. Mht. trampolinbillederne i bikini - ja vi ser herrens ud ;P Men hvis billedet skal have et budskab kan man jo sige at ikke alle behøver være perfekte for at vise sig frem (selvom jeg giver dig ret i at dette måske er at vise lidt for meget frem). smiley

    Så var der vist ik mere smiley


  • #4   21. maj 2010 Hov, glemte lige det sidste.
    - af ren interesse; hvordan syntes du at et interessant ridebillede f. eks. skal se ud? Så ved jeg da hvad jeg skal gå efter, hvis jeg sigter efter noget attraktivt smiley


  • #5   21. maj 2010 Må indrømme at jeg ikke synes at fotoalbummet er voldsomt interessant, men kan godt lide nogle af dine "modelbilleder", fx dette:
    (link fjernet)
    - udtrykket er rigtig godt. og dette :
    (link fjernet)
    - selvom man kan se lige op i næsen smiley


  • #6   21. maj 2010 ©AM - DHT Soldier .
    Tak. Ja det er en lille ''hage'' ved det billede smiley
    - Hvad er det du syntes er uinteressant ved albummet? smiley


  • #7   21. maj 2010 Hmm, meget upræcist, men synes bare ikke der er noget "wow" over dem.
    - Tror billederne har større betydning for dig, fordi du kender personerne og baggrundshistorierne. Fx kan jeg ikke se det flotte i trampolin billederne, jovist, I har sikkert hygget jer, men det bliver bare ikke smukke billeder


  • #8   21. maj 2010 ©AM - DHT Soldier .
    Ja, det kan du godt ha ret i smiley


Kommentér på:
Portræt-, heste- og ''tempo'' billeder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce