{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

handelsundersøgelse..? {{forumTopicSubject}}

Er ved at sælge min hest (dv hoppe), enlig kom der så en køber til hende og hun valgt så at hun bare ville have den alm handelsundersøgt og fik lov at vælge dyrlæge (hun valgt dog den klinik jeg selv altid har haft brugt, men det var jo hendes eget valg og det har stået hend frit for at vælge en anden).
Hesten bliver tjekket i hoved og røv og gennem gået grundigt af dyrlægen (har aldrig set et så grundigt tjek før), hesten gå gennem dyrlæge tjek og bøjeprøver helt uden problemer (viser ike engang tegn på halthed de første par skridt efter bøjningen). dyrlægen konstater som det eneste at den har en meget lille smugle galle i begge bag koder, men siger til køber at det er uden betydning. Nu er køber så itvivl om om hesten er i orden. jeg tilbyder at vi kan tag røngen af den og jeg gerne vil betale halvdelen er det ikke meget fair? køber vil nu tænke over det..

ville I i sådan situation være bekymret for at købe hesten?

det skal lige siges det er ikke nogen voldsom dyr hest og jeg har også givet et lille pris ned slag + lidt udstyr med..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  handelsundersøgelse..?
  • #1   25. maj 2010 Nej, ville da ikke sætte den i røntgen pga. galle?
    - men hvis køber vil have det, så er det jo bare for hendes regning...


  • #2   25. maj 2010 Gelemte lige.. synes det er pænt af dig at tilbyde, at betale ½delen...

  • #3   25. maj 2010 Jeg ville nok vælge at få taget røntgen, men det ville jeg under alle omstændigheder, hvis jeg sku købe hest, og jeg synes det er meget fint og flot du vil betale halvdelen.
    Køber burde købe hesten som den er, eller få taget de billeder, hvis dyrlægen intet mener at ku finde, og ikke mener det kan have nogen betydning. Synes ihvertfald ikke, det er grund til, at "skrotte" hesten.


  • #4   25. maj 2010 Jeg ville altid tage en hest i røntgen,
    og ville også gerne selv betale hvis den gik igennem.

    MEN mht galle, så er det i min verden noget PJAT at skrotte hesten for det.
    Hvis man kigger rundt i stalde hvor hestene ikke er ude min 8 timer dagligt, står mindst halvdelen med galle, eller med staldbandager:-)
    Helt ærligt, hun skulle købe den, og sørge for meget foldtid. Basta:-)
    Held og lykke med salget.


  • #5   25. maj 2010 Man siger jo med galle, at en hest over seks der er blevet brugt og aldrig har haft men af det, så har bevist at det er uden betydning...

    Min egen har lidt galle i haserne, men det har aldrig haft betydning...

    Og synes da bestemt det er fair at du har valgt at ville betale halvdelen mht røntgen


  • #6   25. maj 2010 Jeg sys også selv jeg har været meget fair at tilbyde at betale halvdelen af røngen.

    Jeg har haft esten siden den var 10mdr og passet og plejet hende samt foderet hende efter alle kunstens regler. hun har ALDRIG været halt eller syg på noget tidspunkt så det er da også derfor jeg ikke har nogen betænkeligheder ved at vi sender den i røngen hvis det er det hun ønsker.

    Hun går normalt på fold fra 7morgen til min 6 aften og om sommeren på døgnfold og det har hun gjort hele sit liv.

    hun er dog ikke redet de sidste par dage da hun blev vaccineret og fik ordnet tænder i fredags og dyrlægen mente også det nok var derfor der var en smugle galle. personligt ville jeg bare ikke selv kasserer en hest pga en smugle galle hvis dyrlægen sagde det var uden betydning. (for ja største delen af hestene har det i større eller mindre grad).


  • #8   25. maj 2010 Jeg ville som køber lytte til min dyrlæge (havde derfor også valgt min egen) - og når han siger, at det er uden betydning for det jeg skal bruge hesten, ville jeg købe den.

    Synes det er meget flot at du vil betale ½ delen.
    I min verden er det altid køber der betaler undersøgelsen.


  • #10   26. maj 2010 syntes det kommer and på hvor dyr hesten er. hvis hun vælger din dyrlæge, har hun jo nok ikke en fast dyrlæge. måske hun er tvivl om dette er hesten! jo aldrig nemt at købe sig en bedste ven. på flere 100kg syntes det flot og fair du betaler halvdelen. normalt hedder det. køber betaler hvis den går igennem ejer betaler helt eller halvt hvis den ikke gør.





Kommentér på:
handelsundersøgelse..?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce