{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
427 visninger | Oprettet:

Trailer problem hjælp HASTER {{forumTopicSubject}}

Hej alle !
Igår ville jeg have min hest i trailer da han skal flyttes akut...
Han plejer at gå lige op i traileren uden noget pis og kigger ikke eller noget - men igår var han meget bange for den og turde ikke gå op med bagbene på rampen men efter noget tid fik vi ham helt op og vi lukkede bummen bag ham, og han stod der 1 min. ca. fra efter den var lukkede og til han gik fuldstændig i panik og han fik bukkede sine ben så han kom ned under bummen bagved (Han er 155.)
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre idag tager jeg ud og træner det hele dagen og håber han så kan i aften for der bliver han hentet .

Men er der nogen der har nogle tip til mig da han jo virkelig ikke plejer at gøre noget? (Han er lige blevet 6 år)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer problem hjælp HASTER
  • #1   21. jul 2010 Nu har jeg ikke sååå meget forstand på trailere, men min pony vil ikke op i den, hvis der ikke er en anden hest - som han kender. Når der så er en 'ven' i den ene side, lokker vi ham med op i den anden side med mad. Det tager han rigtig fint, han går lige op. smiley

  • #2   21. jul 2010 - han er også en unghest på 5 år. (-:

  • #3   21. jul 2010 Camino min hest er lidt af en ener når der kommer pres stoppe han eller går imod presset - Dvs. hvis man hiver i grimen stopper han og begynder at bakke og hvis man tager torv rundt om hans bagpart tror jeg også han vil gøre det samme + han ikke vil gå derop igen /;

  • #4   21. jul 2010 lad hver med at tage en longe bagom numsen på ham, hvis han føler sig presset til at gå op og være i traileren så får han det endnu dårligere med det smiley
    før ham op i traileren, hvis han stopper op så bak ham tilbage, ikke noget med at hive i tovet, men bak ham et stykke tilbage, ros ham og prøv igen. bare bliv ved med at bakke ham helt tilbage fra start, på den måde giver du ham en vis tryghed. så han ved at hvis det ikke er rart kan han komme væk. så når han er kommet helt op, så stå med ham i et minuts tid og så tag ham ud af traileren og giv ham en pause.. det hjælper hver gang - for mig ihvertfald smiley


  • #5   21. jul 2010 Han kan ikke sendes op han kan kun at jeg går foran og op i traileren så er han nemlig tryg - han kan godt gå helt op men når jeg lukker bagbommen panikker han ;S

    Men vil hel klart prøve det - tak ;D


  • #6   22. jul 2010 Jeg har ikke bane eller ridehus - hvis du læser min besked oppe over din så kan du læse han ikke er bange for traileren og han går lige op - selv har jeg allerede foder og æbler og brød til ham. jeg prøver med en anden trailer - jeg kan ikke stå og lukke ham ud og ind for når den er lukket køre vi for han kan ikke stå der hvor han står mere så vi har rimelig travlt med at finde en løsning...

  • #7   22. jul 2010 Det er da ikke nogen pippi langstrømper vi har med - man kan sq da ikke løfte en hest "GRINER"

Kommentér på:
Trailer problem hjælp HASTER

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce