{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Trailer problem hjælp HASTER {{forumTopicSubject}}

Hej alle !
Igår ville jeg have min hest i trailer da han skal flyttes akut...
Han plejer at gå lige op i traileren uden noget pis og kigger ikke eller noget - men igår var han meget bange for den og turde ikke gå op med bagbene på rampen men efter noget tid fik vi ham helt op og vi lukkede bummen bag ham, og han stod der 1 min. ca. fra efter den var lukkede og til han gik fuldstændig i panik og han fik bukkede sine ben så han kom ned under bummen bagved (Han er 155.)
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre idag tager jeg ud og træner det hele dagen og håber han så kan i aften for der bliver han hentet .

Men er der nogen der har nogle tip til mig da han jo virkelig ikke plejer at gøre noget? (Han er i slutningen af de 5 år)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailer problem hjælp HASTER
  • #1   21. jul 2010 du kan jo blive nød til at få dyrlægen ud, så han kan få noget beroligende. måske ikke den rigtige måde at gøre det på, men hvis han skal flyttes med det samme, så kan det være nødvendig.

  • #2   21. jul 2010 Det lyder da ikke godt s;
    Evt. kan i give den baldriandråber. Det virker beroligende .. Og så prøvede min veninde også med nogle frø, men jeg kan ikke huske hvad de hedder. Det hjalp på hendes hest ..


  • #4   21. jul 2010 Lyder helt ligesom min 5 års hoppe sidst da hun skulle flyttes.. hun skvattede også under bommen.. smiley
    Men hun gik dog lige op i bagefter,.

    Super træls når de gør sådan noget

    Du kan også prøve at ligge en jakke, der ikke rasler ell. lign, over hovdet på ham, det hjalp på min gangen før hun sidst skulle flyttes..


  • #5   21. jul 2010 du trækker den op til den ikke vil gå længere, og under det hele roser du hele tiden! når ikke hesten vil gå længere lader du den stå og sunde sig i et øjeblik samtidig med at du prøver og lokke den til at gå liiidt længere. (evt have en der sidder oppe ved den første bom med noget mad) hvis ikke dden rykker sig yderligere bakker du den hurtigt ned, helt ned. lader den stå i et øjeblik, ikke for længe og ikke ros. så prøver du igen. og sådan bliver du ved ved, det kan tage 2 minutter, og 3 timer. men dette brugte vi på min venindes pony der absolut ikke ville nogle steder. han havde også monty roberts grime på, men det var mest fordi han var så stærk. hvis du får brug får en anden forklaring kan du kontakte mig på 22308708. hvis du bor i området kan jeg komme og hjælpe hvis du ønsker dette. men hvis intet hjælper er det bedst at give noget beroligenede for ikke at stresse hesten for meget. og vigtigst af alt, vær så normal som overhovedet muligt! hesten kan mærke ALT, måske også grunden til der nu sker problemer.

    vh kathrine.


  • #6   21. jul 2010 vi havde også en hoppe der ikke ville op....så vi fik en mand(torben andersen) ud så han lærte hende det og hun er gået op lige siden uden problemer
    ( han sagde det var en af de værste han havde været ved)

    (link fjernet)


  • #7   21. jul 2010 Jeg vil nu ikke råde nogen til at stå hos hesten under køreture, Hvis hesten går i panik, så kan der altså ske ting og sager, også kan den person som er hos hesten bestemt komme slemt til skade.
    Du skal selv være afslappet, hvis hesten mærker at du er nervøs/stresset, så bliver den utryg. Har du ikke en krybbe i traileren? for så kan du give den noget at spis , når den kommer op i traileren.
    Du må tage den tid der skal til.


  • #8   22. jul 2010 Jeg har godbidder og jeg har fodder- jeg kunne aldrig drømme om at stå deromme by the way så er det også ulovligt....
    Jeg går foran ham og har en til at lukke bummen men da den blev lukket panikket han - Nej jeg vil ikke give ham noget beroligende da han jo ikke er oppe og køre når han skal læsses - Omkring det at tage det i hans tempo han plejer at gå lige op og man lukker og køre - og nu går han jo også bare lige op det er først når man lukker han panikker men nu prøver vi med en anden trailer og ser om det hjælper (;


  • #9   22. jul 2010 Det kan være, at han føler sig indeklemt i traileren. Nu ved jeg ikke hvor høj og rummelig traileren er, men hvis den er meget mørk og ikke meget lads i den, så kan det godt være det der gør ham bange. Held og lykke med at det lykkes for dig smiley

Kommentér på:
Trailer problem hjælp HASTER

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce