{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat om klipning
  • #1   18. aug 2010 Personligt ville jeg aldrig stille til følskue med mine føl. Der sætter jeg grænsen med hensyn til at klippe miniaturehestene. Følpelsen er helt specielt fedtet og tæt og det er der en grund til. De små kroppe kan ikke holde sig varme hvis de bliver våde. Et føldækken dækker kun selve kroppen, og så må den stakkels lille følbasse bare fryse på resten.

    En del af mine er nød til at være klippet om vinteren da de får vandeksem i pelsen hvis de står og er våde. Deres pels kan slet ikke tørre i stalden natten over, så det betyder at de går og er mere eller mindre våde hele tiden, og det er absolut ikke sundt hverken for pelsen eller for helbredet som sådan. Alternativet er jo at de kun kommer ud når det er tørvejr - og det er kniber med de tørre dage er i DK. Jeg har valgt godt med foldtid til mine året rundt, og så er det nødvendigt med et dækken og en klippet pels under - de får lov til at beholde alle hår på hoved og ben.

    Det er nok lige modsat mange andre der har miniatureheste - for de klipper hovedet og halsen men ikke kroppen. Det kan jeg så ikke se noget praktisk i - lige bortset fra at hestene ser mere ædle ud uden pels i hoved og på hals. Min ene hingst købte jeg hjem sidste vinter klippet i hoved og på hals og han var snot forkølet da han kom - begyndte så at hoste og det tog lang tid før han var helt fit for fight igen. Han bliver helt sikkert ikke klippet på hoved og hals denne vinter.

    Tror der er lige så mange ideer og fordomme omkring dette emne som der er hesteejere, men det er da meget sjovt at høre hvad andre mener og gør.



  • #2   18. aug 2010 Kan ikke se problemet i at klippe sine heste...

    På en måde synes jeg det er synd at klippe føllerne. På den anden side, så svedte Mira helt vildt i sin tykke følfrække og blev super glad da den kom af. Eddie derimod er først klippet nu, han kunne godt bruge sin pels i dette vejr. Men så må han varmes af et dækken.

    Stor hesteryttere klipper altid deres heste om vinteren. Og ser ned på dem der klipper deres heste om foråret/sommeren. De siger det ikke er naturligt at klippe dem der og man ødelægger pelsen.

    Så siger jeg så. Når man klipper hesten om sommeren hvor den alligevel skal fælde til kortere pels, er det så ikke mere normalt end at klippe al pelsen af dem om vinteren hvor de har brug for den?



  • #3   18. aug 2010 Har lige smidt en kommentar derinde :i Så kan i læse den hvis i har lyst :b

  • #4   18. aug 2010 Har også kommenteret den smiley Også den latterlige kommentar en kommer med ang miniature smiley

  • #5   18. aug 2010 Hvorfor får man ikke sådan en pop up om at meddelesen er besvaret? :i

  • #6   18. aug 2010 så fik de en kommentar fra mig også !!!

  • #7   18. aug 2010 Kæft hende der Lonnie? :s Ej altså?! Havde hun sagt det til mig i mit åbne ansigt? Så havde jeg nok af ren refleks klappet hende en!

  • #8   18. aug 2010 Har lige læst tråden - hvor useriøs har man lov til at være???? Jeg tror at mange af de folk der "hakker" på os i den tråd, egentlig er folk der er meget uvidende ang. racen.
    Jeg syntes det er træls at vi mini-folk hele tiden skal kæmpe for at få vores mini´er accepteret på lige fod med andre racer.

    Men man kan håbe at vi med cuppen, skuer o.s.v kan gøre god reklame og få øjnene op på folk smiley


  • #9   18. aug 2010 Anne L
    Jeg tror sku de fleste pony racer kæmper med at blive accepteret på lige fod med alle andre racer, bare med forskellige ting.
    Men jeg tror det fordi at folk som ikke har små ponyer kun tror de går på en fold og hygegr sig. De kan jo ikke bruges til ridning smiley
    Heldigvis kan de så meget andet end ridning smiley


  • #10   18. aug 2010 Ja hun er sgu da bare for meget, skrev også at hun måske bare ikke var klogere!!
    Anne: ja det er så træls at vores race ikke bare kan blive accepteret, mange syntes bare det er en "paris Hilton " hund, som hest- altså en pynte hest!!! Men tror også at vores cup er en stor hjælp til at andre kan se at de rent faktisk kan bruges til andet end at være yndige i en " taske"...


  • #11   18. aug 2010 Hold da op der kom da lige gang i debatten smiley
    Dejligt I gider være med, synes bare lige det var en tand for meget.


  • #12   19. aug 2010 Ja det var et emne der kunne få folk op - dejligt!

  • #13   19. aug 2010 Så har jeg også været ond ved mine heste. Alle minierne er klippet også i ørerne og på mulen... I morgen og på lørdag skal de bades og så skal de smøres ind i alt muligt stads.
    Bare "for sjov"


  • #14   19. aug 2010 Ja puuuuha Trine, du burde skamme dig.- onde ejer.... smiley

  • #15   19. aug 2010 Ved det smiley

Kommentér på:
Debat om klipning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce