{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Hjælp han snubler :-( {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer :-).
Har virkelig brug for jeres hjælp, min islænder unghest
bliver ved med at snuble.
Jeg var ude at ride på ham og der lå et lille spring, jeg tog det på ham og ved ikke hvad der gik galt, han satte helt fint af og kom godt over så løb han et par meter og snublede hele vejen rundt med mig, jeg fik hans hov i hovedet men ellers skete der ikke noget han var helt okay bagefter, jeg var selvfølgelig rystet..
Men han går og små snubler hele tiden.. hans gangarter er lidt klodsede men han er vel stadig unghest ;-). Nogle der har en forklaring eller hjælpe metode?

Håber i har lyst til at svare.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp han snubler :-(
  • #1   6. sep 2010 Altså min hest er også stadig lidt snublende nogle gange. Jeg tror bare det er fordi han ligsom skal vende sig til ridning, og så en man vel "teenager" og kan ikke altid styre ben og arme ;D

    Tror bare lige det er en overgang.


  • #2   6. sep 2010 det kan måske vare fordi han er så ung så der er ting han ikke har lært

  • #3   6. sep 2010 ungheste har ikke lige så meget balace som ældre heste men det kommer som regel med tiden

    (af hvad jeg har fået afvide)


  • #4   6. sep 2010 Jeg tror i har ret men er stadig bange for at han skal falde igen..
    vi er mest "skovturs ridere" og han har det med at blande gangarterne..
    (arbejder vi stadig på) men han har næsten altid snublet nogle gange værre end andre


  • #6   7. sep 2010 Som de andre siger er det vidst meget typisk unge heste, og skulle gerne blive bedre med tiden. Men som en siger, er det jo nok også en god ide lige at tjekke om alt er iorden med ben, ryg, hove, seletøj og foder smiley Måske bare en masse skridture i bakker og ujævn tærren - selvfølgelig uden rytter, men bare dig gående med ham i træktov - så kan han måske blive bedre til at tænke sig om. Nogle heste mister lidt evnen til at tænke selvstændigt, og det er det de skal lære - det er blandt andet også det man skal lære unge springheste, så de selv kan bedømme og planlægge spring smiley

  • #7   8. sep 2010 Typisk snubler de, fordi der ikke er kontakt nok til munden. Hvis den mangler balance er det vigtigt, at man støtter godt i munden, indtil den er mere sikker:-) Det kunne godt være, du skulle vente lidt med at springe på den. Måske vil longering være en god ting for din hest, da det træner dens balance:-)

  • #8   8. sep 2010 tak for alle de gode råd, men vi har tjekket foder og udstyr, hove, ben og ryg så intet der..
    vi prøver at træne, Jeg støtter ham meget i tøjlen men det kan jo være at jeg ikke lige var med der, angående spring var det en lille "pind" eller meget lille stamme som man kunne skridte over.
    Vil se hvordan det kommer til at gå med ham..
    det kan være jeg prøver at tage klokker og gamacher på ham og ellers træne mange tak for svarene


  • #9   10. sep 2010 Uanset hvor lille springet er, ja, det kan bare være en pind på jorden, så kan det tage balancen fra hesten, da den, for at undgå at snuble over, skal lave et anspring. Og hvis den mangler balance, kan det let gå galt for den.

  • #10   10. sep 2010 Uanset hvor lille springet er, ja, det kan bare være en pind på jorden, så kan det tage balancen fra hesten, da den, for at undgå at snuble over, skal lave et anspring. Og hvis den mangler balance, kan det let gå galt for den.

Kommentér på:
Hjælp han snubler :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce