{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

hård i munden? {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en dressur pony som gerne ska nå hele vejen til toppen og hende passer jeg godt på men hun er utrolig frisk og vild xb men jeg er bange for at hun blir hård i munden da hun lægger sig på biddet en gang imellem MIN RIDELÆRE ER IGANG MED AT RETTE OP PÅ FEJLEN! men hvordan ser jeg om hun er hård u munden er der noget jeg kan gøre? hun er meget følsom på både schenkler og i munden og jeg bruger begge dele men jeg er bange for at bruge biddet for meget. og når jeg rider i skoven eller springer holder jeg hende tilbage da hun godt kan være rigtig vild at ride smiley
håber i kan hjælpe

mvh kristine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hård i munden?
  • #1   22. sep 2010 Du ved det når hun begynder ikke at reagere tydeligt på biddet smiley

  • #2   22. sep 2010 der er ikk nogen tegn før? (:

  • #3   22. sep 2010 BM

  • #4   22. sep 2010 nej hun er utrolig blød og fin nu men jeg er bange for at hun bliver det for jeg vil hende kun det bedste og hun skal helst ikke blive hård så jeg ville gerne have noget vejledning/hjælp til hvordan man kan forhindre det mest muligt smiley

  • #6   22. sep 2010 jeg rider bidløst på min gamle men ellers er jeg ikk den store bidløse rytter fordi man kan skade næseryggen s: men hun er det jo ikk nu jeg vil bare ikk ha hun bliver det hvis du forstår? og ja hun kan absolut ikke blive bidløs med det talent hun har smiley

  • #7   22. sep 2010 Bedste bud er vær obs på det. bløde hænder. evt. find en løsning hvis du holder hende hårdt i munden når i rider tur! er det fordi hun er alene ligger forrest bagerst osv. måske hun skal krudtes af inden en tur, hvis hun har meget energi. Hvis du rider med blød opmærksom hånd i dressur, så vil jeg ikke mene hun bliver hård i munden af det.

    Held og lykke med vejen til tops.


  • #10   22. sep 2010 Hehe undskyld, men nu kan jeg ikke lige lade vær med at kommentere. - IDA KROGFELT & NUS -: Nej, du kan ikke brække næseryggen(ved at hive) på en hest i en rebgrime eller sidepull der sidder korrekt. Det der kan ske er at man aldrig må lade rebgrimen sidde for langt nede, da den så sidder meget sårbart på næseryggen. Oven i det, hvis man så lader hesten stå løs og den kommer til at træde på den forkert opsatte grime, jo, så kan den sagtens brække næseryggen. Dog er det ingenting i forhold til et bid, der kan gå op i ganen, brække kæben, klemme tungen i stykker, nedsætte lungekapaciteten med 70% - og det er uden man hiver!, ødelægger de følsomme ladninger ved gummerne, ødelægge tænderne og meget mere. Nå, men til trådstarter: Jeg ville først og fremmest gå en masse ture med hesten, for at få styr på den del af problemet. Hvis du har problemer med at holde den, må du lære den at lytte til dig og få ham til at slappe af(; og så må du jo bare lære at ride den kun med meget let kontakt til biddet

  • #12   23. sep 2010 Caroline N helt enig ;D

  • #13   23. sep 2010 Hvis du vil undgå at hesten bliver "hård i munden" skal du være opmærksom på at give efter når hesten reagerer. Det er ikke fordi hesten ikke kan mærke biddet at man siger den er hård i munden, men fordi den ikke forstår hvad der forventes den skal gøre... Det sker typisk når man altid rider med bremsen trukket, hvis du forstår hvad jeg mener:-)

  • #14   23. sep 2010 jeg har ingen problemer med at styre hende i dressur men hun elsker at springe og er meget vild xb og springer ca 300 meter over springet og 2 meter før og efter springet hun er virkelig en klods til det xb men jeg giver også efter osv jeg er bare nervøs for hende smiley og bidløs skader også men jeg gider ikk starte en diskution smiley
    og nej i skoven er hun ligeglad om hun er bagerst forest alene eller i en flok på 20 :b hun er altid den samme friske pony xb
    jeg ville bare vide om der var nogen tegn på det? eller noget i den retning?


  • #15   23. sep 2010 De tegn der kan være på det, er hvis hun begynder ikke at reagere når du tager i tøjlen smiley

Kommentér på:
hård i munden?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce