{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

trækker mod spring? {{forumTopicSubject}}

Har redet en erfaren spring hest på 152cm(er gået over mål så har været vant til ponystævner), han trækker på springene og føler ikke rigtig at jeg har fuld kontrol..
det er gået godt de første gange men nu er vi begyndt at springe højere og han trækker mere og mere.. min ridelærer siger at han skal have tempo, men jeg skal lige vænne mig til det smiley

har i gode råd?
synes også nogle gange han er svær at holde tilbage/få ned i fart efter et spring.

jeg er er ikke nybegynder springrytter, har før sprunget ponyer, men de red bare banerne uden at trække, stor forskel(:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trækker mod spring?
  • #1   28. sep 2010 Altså jeg har ikke et godt råd, men jeg syntes kun du skal være glad hvis den trækker på springene ;*)

  • #2   28. sep 2010 det kun godt hvis den trækker på springene du skal bare lære og ha' kontrollen på det smiley det andet er sgu for kedeligt tempo er godt, bare der er kontrol smiley

  • #3   28. sep 2010 Heste der trækker for meget på spring tager ofte magten fra rytteren på et tidspunkt.. Et super godt råd kunne være at få undervisning til jer begge, du lære at tackle det og heste lære at vente..

  • #4   28. sep 2010 Hvis du ikk kan holde den, så er det bare på med et skarpere bid, men det er jo kun godt den trækker.. smiley

  • #5   28. sep 2010 tak for kommentarene(-;
    er også glad for at han trækker for jeg lærer virkelig noget, tror og håber at jeg bare skal vende mig til det smiley
    det er blevet bedre og bedre fra starten men sidste gang gik det ikke så godt, jeg lavede nogle dumme fejl fik nogle lorte afstande, rent ud sagt og 3 stop..
    har haft det dårligt lige siden, synd for hesten, håber jeg kan tage mig sammen i morgen til undervisning(:
    holdte også igen på forkerte tidspunkter efter de to første stop, var nemlig lidt usikker på at ride frem igen derefter.. smiley
    - og min ridelærer kører bare på, haha, hun er god, ny skal jeg desværre have en ny da hun flytter til en springstald, så får en beriderelev smiley
    men igen tvivl, jeg elsker at springe, håber jeg forbedrer mig(-;


  • #6   28. sep 2010 men ellers er Nicolaj & Niels Ruus meget dygtige. Man skal bare kunne tåle kritik (;

  • #7   29. sep 2010 man bruger IKKE skarpere bid hvis man ikke kan holde sin hest, der trækker på spring!!!... Man LÆRE sin hest at vente!!. Det går galt hvis man ikke lære hesten at vente, det ødelægger man ikke dens iver for at springe, derimod får man en hest der KAN springe på en fornuftig måde, det ande road racing er kun til skade for hest og rytter....

    Jeg red selv sådan engang, total tåbeligt og uansvarligt på en spring bane, og både hesten og jeg fik et styrt... Idag 17 år senere sidder jeg med mén som gør at jeg IKKE springer hvad som helst og på hvad som helst, så TÆNK JER OM, inden i rider ud med hovedet under armen...


  • #8   29. sep 2010 Min hest trækker også hen mod et spring når det kommer op i en højde af 1 meter. Så jeg sørger for at beholde kontrollen ved at sætte mig dybt ned i sædet og prøve at få hende til bidet og først give hende lov til at "gi gas" et par meter før springet. Og efter vi er kommet over springet sætter jeg mig dybt ned igen for at få kontrol igen hvis det fx er i en kombination. Personligt er jeg glad for at hun er frisk på en springbane så længe det er mig der har kontrollen (:

  • #9   29. sep 2010 er slet heller ikke tilhænger af ekstra bid..
    tak J J, god kommentar smiley - selvfølgelig passer jeg på.

    Team *Luppe-RØV & BALLE-MAND* .: jeg mener at hesten skal have det samme tempo hele vejen rundt, ellers jager man nærmest over springene de få sidste galopskridt før springet..
    har ikke kunne bøje hesten endnu, da han har stået halt i over et halvt år og skulle gå hvor det passer ham i starten, men må nu, så glæder mig til i undervisning i dag, håber det bliver bedre smiley

    TAK FOR KOMMENTARERNE ALLE SAMMEN!:D


  • #10   29. sep 2010 Amalie, det tror jeg nu også du gør, og håber andre har læst mit indlæg, da det kan gå GALT, og for mig har det taget hele 17 år at turde springe igen bare 90 cm har været mega svært at turde, og jeg har engang sprunget 120-125 uden at blinke, men det har kostet, og den pris vil ingen betale frivilligt tror jeg...

  • #11   1. okt 2010 hvad skete der ved styrtet? ;S

    TIL ALLE: han gik fint i onsdags, fik underviseren til at sætte springene et par huller ned, og det hjalp! ;D men tror også bare det var en virkelig dårlig dag jeg havde i sidste uge.. jeg red som en brækket arm ;S


Kommentér på:
trækker mod spring?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce