{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Kun 2-3 måneder tilbage med ponyen!:( {{forumTopicSubject}}

<b>Dette er en af de bedste oplevelser nogensinde, jeg har fundet min drømmepony! </b>

Ja, som overskriften siger har jeg kun to til tre måneder tilbage med verdens bedste pony.. min "hel"part.. jeg har aldrig lært så meget af en pony som hende! hun er lige mig, vild - følsom og stærk. jeg har aldrig fået startet spring før jeg fik Jamaica til part, nu har jeg sprunget 1 meter, og vi springer LB baner, og jeg ser frem til måske at starte nogle spring stævner i December.. men, jeg er så bange... for Jamaica er udlånt fra Herning (Midtjylland) vil Skærbæk (sønderjylland) hvilket er et ordenligt stort spring... jeg hjælper en voksen kvinde ved navn Helle med at "tilride" Jamaica.. eller, hun er her mere for at prøve noget mere, og det kan man love for at hun har! Jeg har selv tilsprunget hende, altså da hun kom herned for et år siden var hun bange for alle slags bomme og spring stolper.. da jeg første gang prøvede at springe var det over en bom på jorden, og hun jordede hurtigt udenom den.. det tog tid før jeg fik hende over,. men med tiden sprang vi højere og højere, og d. 30 Okt sprang vi vores første meter! :´) smiley jeg har aldrig været så glad for en pony før, jeg rider hende så tit jeg overhovedet kan, og lige for tiden er Helle syg og har problemer med sit knæ pga. en bilulykke for nogle år siden, så det faktisk bare dejligt..
Vi har virkelig også haft vores nedture, 2 har virkelig skåret ned på mig, og fået mig til at passe på... 11 Juni i år til undervisning skete noget slemt.. Jamaica og jeg var lige kommet i galop på højre volte, og da jeg drejede ind på volten snubler hun og vælter ned over mig... der sker ikke noget med nogen af os, men vi bliver bare rigtig forskrækkede... hun landede endda ovenpå mit ben, men jeg mærkede hende ikke, og hun rejste sig ikke før jeg var væk.. men det var ikke kun en gang dette skete.. i september skete det igen smiley hun snublede efter et spring, og jeg fløj over hendes hals, og mærkede hvordan hun landede bag mig.. jeg græd og græd, og fik hende op, og hvad nu?! hun haltede!:'( jeg græd og græd, hele tiden! helt utrøstlig.. og det var min skyld, jeg var blevet sur på hende inden fordi hun ikke ville springe //: jeg fik min ridelære til at se på det, og hun sagde at hun bare skulle have lidt boksro og skulle ikke på fold.. jeg stod i hendes boks med hovedet ind mod hendes hals og græd og græd.. hun stod i 1 måned, og så kom vil tilbage med stort comeback!(': efter en hård periode startede vi vores allerførste stævne sammen, på hjemmebane.. Det blev til en 6 plads ud af 14 starter, var stolt alligevel!
I slutningen af Juli skete noget.. Jamaicas ejer var nede for at lære mig at kende, og for at se til Jamaica én uge inden kårringen.. jamaica var overvægtig, og jeg havde ødelagt hendes muskel, fordi jeg ikke havde trænet hende til biddet, derfor kunne jeg ikke få hende til biddet.. Eva besluttede at tage hende med hjem(ejeren)... så hun tog afsted.. Jeg husker hvordan jeg gik hen til døren ved traileren og græd, og min veninde trøstede mig da traileren kørte ud af indkørslen ;/ .. Men jeg så hende 6 dage efter ... da jeg skulle til Herning og sove der, og komme med til kårring næste dag... Om lørdagen da jeg kom red jeg Jamaica i regnvejr, og vi jordede over nogle høje græsmarker, glemmer det aldrig! smiley
Men... jeg ser frem nu... jeg har ikke lang tid igen, og jeg fryger dagen hun skal hjem, virkelig virkelig meget.. jeg har ingen planer for hvad eller hvor jeg skal ride efter Jamaica, for lige nu er Jamaica mit et og alt, når jeg er ked af det cykler jeg 6 km for det komme ud til hende og ride en tur eller sidde i boksen og snakke med hende, det får mig altid på andre tanker,. jeg kan slet ikke forestille mig livet uden hende lige nu, også selv om hun bukker lidt med mig, og jorde af i galoppen endnu, jeg er ligeglad jeg elsker hende som hun er!

- Men ... ejeren siger jeg godt måtte låne hende derefter hvis det var, men .. jeg har endda fundet et sted hos en veninde hvor der er boks og fold til Jamaica hvis det var. Men min mor giver mig ikke lov :´(! - det er bare mit højste juleønske, at beholde hende, bare ½ år mere!
Men en ting gør mig virkelig lykkelig indeni! Jeg ved Jamaica har det godt hos hendes ejer, der er så herligt der, og jeg ved at næste år i sommerferien tager bedsteveninden og jeg til herning med en af hendes ponyer, og jeg rider Jamaica, og så skal vi på sommerferie der!:') smiley og hvis ejeren kan, så kommer hun med Jamaica på min konfirmation! $:

*<b>undskyld den blev så lang.</b>*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kun 2-3 måneder tilbage med ponyen!:(
Kommentér på:
Kun 2-3 måneder tilbage med ponyen!:(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce