{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

bomløse sadler {{forumTopicSubject}}

Hej
ville lige hører hvad i har af erfaring med at bruge bomløse sadler til araber heste. jeg har lidt kig på en freemax sadel fra borjes tingsryd rideudstyr i sverige:)
Men har aldrig rigtig redet i dem, så er de gode at bruge til dressur også? og er det rigtig de er lettere at få til at passe til hesten?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bomløse sadler
  • #2   28. nov 2010 Jeg bruger en sensation G4 til min araber og den er bare fantastisk! smiley
    http://www.optimalsadel.dk/product_info.php?cPath=47_51_83&products_id=122&sessionid=bc653160d134d251e85027de28941614


  • #4   29. nov 2010 Jeg har en bomløs til tur-hygge-ridning smiley Jeg bruger den kun til skridt eller skridt+galopture, hvor jeg bliver siddende på ryggen (du ved hvad jeg mener ;b), for hvis jeg traver og rider letridning, lægger den trykket ét sted over ryggen - der hvor stigbøjlerne er. Så jeg rider faktisk helst i min kombi-sadel, men hvis det bare er hygge, og det skal være lidt indianer-agtigt (XD) så smider jeg den bomløse på min araber smiley Så kan jeg meget bedre mærke hans bevægelser, han kan meget bedre mærke, hvor jeg lægger min vægt smiley

  • #5   30. nov 2010 Tak for jeres svar, jeg har været inde og kigge på jeres link og sadlerne ser rigtig lækre ud men er desværre et godt stykke over mit budget:(
    Den sadel jeg snakker om kan i se her smiley
    (link fjernet)
    Vil i evt. give en kommentar om den? er ikke så meget for at købe sadel hjem over nettet når jeg ikke har prøvet den på hesten, så jeg er noget usikker på om jeg skal købe eller ik:)


  • #6   30. nov 2010 linket var ikke lige helt som det sku være smiley
    I kan gå ind under alround sadler og så er det den sorte og røde sadel;)


  • #7   30. nov 2010 Har selv kigget på den type sadel, ved desværre ikke meget om den. Spørgsmålet er også om det er hygge dressur, eller om du også skal kunne ride stævner, for så tror jeg ikke den går.

  • #8   30. nov 2010 en bumløs er sadel er både god og dårlig, den er bedst til en hest med masser af rygmuskler, sadlen går ned og lægger et hvis tryk på hesten og den tilpasser sig jo, men har man en hest der ikke har for mange rygmuskler, er det ikke så godt med sådan en sadel. men min mening er nok hyggeridning til sådan en sadel smiley

Kommentér på:
bomløse sadler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce