{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun bider :-S
  • #1   14. dec 2010 Følger lige med smiley

  • #2   14. dec 2010 tænder vokser, det er helt nomalt. jeg ville skobbe hendes hoved væk, fra en når hun bider i dag. da jeg er imod at man slår hesten.

  • #3   14. dec 2010 Okay så det er altså fordi hendes tænder vokser nu og det går væk med tiden? smiley

  • #4   14. dec 2010 Min 1½ års. bider efter mig når jeg ikke gider give hende flere gulerødder.. Hun er rigtig strid.. Jeg siger nej med sur stemme og dasker hende på mulen (Uden at slå)


  • #5   14. dec 2010 ja, hvis det er derfor hun gør det, så ja:-)
    self. skal du også som ejer lære hende at menneske bider man ikke i, selvom de tit er meget nyskerie og gerne vil se hvad vi er. men der skupper jeg bare Tritan væk, uden nogen nigative kommentare eller noget.


  • #6   14. dec 2010 hold da kæft, jeg er en stave spasser idagxD! det må i lige leve med.

  • #7   14. dec 2010 Okay tak smiley

  • #8   14. dec 2010 alle plage står og hapser i ens tøj, og min plag gør det især i min jakke smiley
    det er het normalt, det både fordi deres tænder vokser og fordi de er så unge så de vil lege hele tiden smiley '
    Min stejler også op ad mig hvis der er noget der ikke passer den, men den leger jo bare, og den ved jo ikke det er farligt. men self får den en skideballe (-:


  • #9   14. dec 2010 Ja men har ikke flere ligenu men ellers gør jeg eller mest gulerødder og æbler smiley

  • #10   14. dec 2010 Det handler bare om at du opdrager lidt på den smiley
    Hos mig gider jeg ikke heste der bider så første gang de gør det for de en over mulen! De har kun prøvet på det en gang smiley


  • #11   14. dec 2010 Okay smiley

  • #12   14. dec 2010 Hvis mine vil bide, så tager jeg et fast tag i overlæben og siger bestemt : NEJ.
    Det har virket rigtig godt for mig.
    Jeg brruger mange godbidder i træningen, men mine bider mig ikke, efter jeg har gjort dette.
    Nu nulrer de mig højst bare med læberne, hvis de vil noget. smiley


  • #13   14. dec 2010 nogle gange tager jeg også fat ved næseryggen med en hånd. så stopper han (:

  • #15   14. dec 2010 Når mig og min plag er "uvenner" så sætter jeg ham ind i boksen. stiller mig op ad boks døren med ryggen til ham. også står han og kigger rigtig længe på ham. også går han et par skridt hen mod mig. ligeså stille. og ligepludselig står han ved siden af mig, og puffer til mig somom han ikke vil have jeg er sur på ham smiley også roser jeg ham og kysser ham på mulen. smiley

  • #17   14. dec 2010 Team-Oldvejen - hvem skriver du til? (-:

  • #18   14. dec 2010 Team-Oldvejen - hvem skriver du til? (-:

  • #21   14. dec 2010 hmm. er det fordi du sys at jeg overdriver eller at du virkelig sys den er imponerende? (':
    jeg sys selv han er vildt imponerende. for han er overhovdet ikke som andre. han har fuldstændig sin egen menig om alting. og han vil gerne snakke hele tiden. og han vil ikke være "uvenner" smiley
    jeg blev virkelig glad den han kom og puffede til mig fra boksdøren. havde aldrig set det for mig. men han er sådan en der har ørende fremme hele tiden, han er faktisk meget forstående og han lytter gerne smiley


  • #22   14. dec 2010 hmm. er det fordi du sys at jeg overdriver eller at du virkelig sys den er imponerende? (':
    jeg sys selv han er vildt imponerende. for han er overhovdet ikke som andre. han har fuldstændig sin egen menig om alting. og han vil gerne snakke hele tiden. og han vil ikke være "uvenner" smiley
    jeg blev virkelig glad den han kom og puffede til mig fra boksdøren. havde aldrig set det for mig. men han er sådan en der har ørende fremme hele tiden, han er faktisk meget forstående og han lytter gerne smiley


  • #24   15. dec 2010 Katrine, er du ikke bange for, at han kommer til at føle, at boksen bliver et negativt sted at opholde sig, når du bruger den som "straf" ?

  • #25   15. dec 2010 hvis mine bidder, hvilket det kun er min baby hingst der gør, napper jeg igen, i det tyndeste hud i mulen får han et lille vrid, så stopper han - ellers et lille dask på mulen. han er kun lige ved at lære at blive striglet og stå bundet på staldgangen så han bliver hurtigt utålmodig og vil ind til sin moar igen. hihi pivskid. og han tigger helt vildt kan være jeg skal holde igen med godbidderne i en periode....

  • #26   15. dec 2010 nej, jeg er ikke bange for han opfatter boksen som en negativ ting. for jeg sætter ham jo ike abre ind hvis jeg bliver sur på ham. det er jo når jeg er igang med at prøve at få ham ind i boksen også gider han ikke og begynder at stejle. så nej jeg bruger den jo ikke som straf? for han skulle jo der ind i forvejen.?

    -jeg er også meget glad for han selv opsøger kontakt hos mig. det sjældent jeg har haft en hest der gjorde det smiley


  • #29   16. dec 2010 Jeg bruger et bestemt "AHHAHH!!" når mine små drenge napper, skraber med forbenet osv osv.. Jeg bruger den samme kommando til alle mine heste, så det betyder det samme for dem.. Virker det ikke når de bider/napper i mig eller noget, knipser jeg med fingrene i nærheden af mulen i en hurtig bevægelse, så de bliver distraheret og stopper det de har gang i, ligeså snart de har stoppet denne adfærd i 2 sekunder roser jeg med stemmen og nogen gange også med at nusse dem på halsen...

    Jeg forventer ikke at få problemer med mine 2 små drenge, de lærer hurtigt og er gode i hovederne... Jeg går desuden ikke ind for fysisk afstraffelse, men der skal være klare linjer for hvad der er okey og ikke okey.... Og jeg skal ikke stå med en 600 kgs fuldvoksen hest der tror den kan gå ind i mig, bide mig eller stejle med mig.... Så hvis de "blide" kommandoer ikke virker, må der et hårdere kontant til....


  • #30   16. dec 2010 min har aldrig bidt ,mener et hårdt nej og et dask på bringen aldrig på mulen er det rigtige ,for de blir jo større og får de ikke klart lært det er det en grim uvane at komme til livs

  • #33   18. dec 2010 hejsa det er helt normalt og ja tænderne klør men det er også lige så meget lege samt at prøve af. så jeg bider mine igen på mulen da det er der de er lige så sårbare som os og det har virket på alle mine plage og da jeg havde et par hingste. held og lykke mvh lotte

Kommentér på:
Hun bider :-S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce