{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Sommerferie med plag? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. smiley

Til sommer (i sommerferien) har jeg lagt lidt planer om at tage min plag med op til min far som bor i Aalborg, og jeg bor selv på Sjælland, nær Holbæk.
Han bor 2 km fra sin egen travhest som står gratis opstaldet hos nogle af sine venner der bor på gård, med ridebane, folde, skov osv..
Som sagt tidligere har jeg tænkt lidt på at tage min næsten 1½ års plag med på sommerferie hos ham, i en måneds tid, og så hjem igen til sin egen stald..
Jeg vil bare høre jer om i synes det er en dårlig ide/om i ville gøre det, når jeres hest kun er 1½ år, eller om i synes det er en god ide at hesten kommer ud og oplever andre steder, heste og omgivelser..?
jeg har spurgt en af mine veninder (som også selv har hest), men hun synes han skal blive hvor han er nu, da han er for ung til at 'rejse' rundt i trailer så lang tid.. (5-6 timer).

Hvad synes/mener i? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommerferie med plag?
  • #1   17. jan 2011 årh pjat - laudino har rejst midtjylland tyndt og skal på næste mandag fra jylland til sjælland.. og han er bedøvende ligeglad..

    Hvis den ikke har kørt før, er det måske meget, men er de vant til det, gør det intet


  • #2   17. jan 2011 Kigger med smiley

  • #3   17. jan 2011 Synes godt at de kan komme afsted, men så ville jeg ikke tage sådan en lang tur men maks en på en time!

    Synes som din veninde at en 1½ såvel som alle andre heste ikke bare lige sådan skal flyttes fra den ene verdensdel til den anden uden grund som fx stævne osv smiley

    Men eller har jeg ikke noget i mod hesten kommer i en anden flok, regner selv med Dixie skal afsted da flokken herhjemme er ret kedelig ;/


  • #4   17. jan 2011 han har kun prøvet at køre i trailer i 1 time, men der var også en anden i..
    men vil det hjælpe at der står en anden sammen med ham?? det kan der nemlig godt, men synes i stadig det er en dum idé at køre så lang tid? man kan jo ikke rigtig holde pause på vejen.. smiley


  • #5   17. jan 2011 så længe han har prøvet det før, sørg for wrap eller hø.. evt en rejsekammerat hvis du selv mener det er bedst..

  • #6   17. jan 2011 jeg tror han får en sidekammerat at stå sammen med, og som Meldgaard $ skriver; godt med wrap eller hø .
    tak for svarene! smiley


  • #7   17. jan 2011 Hvis han har en at stå med, synes jeg kun det ville være godt til ham at komme ud og opleve lidt.... Min pige kørte fra Fyn og til Skive i Midt og vestjylland UDEN problemer overhovedet... smiley

  • #8   17. jan 2011 Jannie C: hvor ung var hun dér? smiley
    og hvad kan man risikere der sker hvis hesten blir urolig under turen??


  • #9   17. jan 2011 Hvis hestene bliver urolige, er det oftest når traileren enten står står stille, inden man sætter igang eller er for lang tid om at åbne når man er nået frem :o)
    - Har selv en 1½ års og synes det er en super god ide, specielt når du nu har muligheden for det :o) Afsted på sommerferie med jer ;o)

    Orv, står faktisk også selv i holbæk med min plag, hvor står du henne? :o)


  • #10   17. jan 2011 Hun var 1.... Jamen synes det er værre når min store tinkerdreng hopper rundt deromme fordi han er utålmodig, end sådan en bette bebs, men der bliver jo ingen problemer hvis du har en rolig makker med.... Ja, afsted med jer, som Dea siger... smiley

  • #11   17. jan 2011 JEG SYNDES DU SKAL GØRE DET! (-:
    Det lyder bare super fedt og hyggeligt! (-: Vis jeg havde muligeden ville jeg gøre det, og tage alle hestene med (-:


  • #13   18. jan 2011 Vil også mene at på så lang en tur vil vand være en god ide... de får det nemt varmt i en trailer, og har derfor brug for mere vand end når de bare står i stalden... smiley så stop halvvejs, tjek den stadig har hø den kan nå, giv den lidt vand og et æble eller en anden lækker godbid, hvis den står pænt vil jeg forsætte turen, ellers vil jeg tage dem ud græsse, hygge og gå en lille tur... smiley

  • #14   18. jan 2011 Dea M: han står opstaldet 2 km fra Store Merløse, imod Kirke Eskilstrup (staves?) på Stutteri Romeo .. :o)

    Jeg tror da jeg tager afsted så .. skal også have min veninde med, og hun har en hest som er gode venner med min plag. :o) så det er jo perfekt..
    tak for svarene alle sammen smiley


Kommentér på:
Sommerferie med plag?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce