{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

sommergræs? {{forumTopicSubject}}

hvad gør jeg her til sommer med foder, efter jeg har sendt hesten i tilridning osv. , når jeg så vil lade ham stå en måned på sommergræs. Vil jo gerne kunne give ham ekstra vitaminer og alt det, men tænker også gider sku ik vade ud på marken hver dag med det, det kan jeg jo ik og så står der også ti andre heste omkring hehe.. hvad gør i andre, lader den bar stå på græs den måned uden noed eller hvordan ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sommergræs?
  • #1   18. jan 2011 de står med sådan en balje vitaminer.. de selv kan forsyne sig med..

  • #2   18. jan 2011 det var selvf en god ide, sys også bar det træls hvis jeg går og køber en alle hestene bruger, og det gør de selvfølgelig, men må da indrømme jeg ikke gider betale til deres heste hele tiden for ved da hvor hurtigt sådan en kan blive spist op ?

  • #3   18. jan 2011 så må i jo splejse.. - ellers må du jo selv gi din hest det.. - men vitaminer får de jo ikke hver dag.. - så når du kommer derud kan du gi den en salvana sten

  • #4   18. jan 2011 Jeg køber vitamin bolcher fra tjørnehøj mølle. Minivit hedder de..
    De er bare ligesom alm. hestebolcher, og så når jeg alligevel tager dem ind og ordner, får de dem lige.. Samt de dage de har fri går jeg bare ud til dem og giver dem..
    De får 1 bolche pr. 100 kg. hest.. Så det er ikke alverdens.. Mine får pt. 3 bolcher, og dem får de hurtigt spist inden de andre heste kommer og vil smage. hehe


  • #5   18. jan 2011 okaay, hva med de der kiks agtige ting, er de også gode hvis man bar giver dem engang imellem til dem ? selvom de virker lidt tørre og kedelige hehe

  • #6   18. jan 2011 mine får kun græs om sommeren og det klare de sig fint med, de bliver ikke brugt meget når det er meget varmt, ellers kun om eftermiddagen/aften eller meget tidlig morgen.

    de får self godbidder, rugbrød, gulerødder og æbler og sådan hvad vi lige har hestene kan få da vi har dem hjemme hele året stort set:)

    og så bare fri adgang til vand. det hygger de sig med:)


  • #7   18. jan 2011 okay der er mange gode muligheder, mange tak for jeres svar smiley

  • #9   19. jan 2011 Vi bruger vitaminkiks, det er nemt. Da vi brugte balje, så guffede den store det mest på no time, og så bankede han den op af dækket og legede med den så resten lå smidt ud over folden.

  • #10   19. jan 2011 TM Minivit bolscher er super, som en anden skriver =)
    Salvana kiks er meget smuldrede og ikke alle heste gider spise dem, min den ene gad ikke sidste sommer.... Heste skal have vitaminer og mineraler hele året, hver dag....


  • #11   19. jan 2011 mine går bare og spiser græs. de har dog en stor balje (eller hvad det nu hedder) med en sten i med vitaminer og mineraler. men sådan en varer rigtig længe! da de kun går hen og slikker/spiser af den hvis de har brug for vitaminer, og det var der kun 1 der gjorde sidste år. smiley

  • #14   19. jan 2011 tak for informationen, det meget sjovt li at høre det... smiley

Kommentér på:
sommergræs?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce