{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Trav uren i momenterne {{forumTopicSubject}}

Jeg ser ofte på mange billeder, hvor hest kommer i super flot trav og har det mest nasty udtræk med forbenet, så det bare ser genialt ud!
... MEN ... Der er RIGTIG mange billeder, hvor traven simpelthen er uren i de momenter inden udstrækningen og nogle gange endda også i udstrækningerne. Man kan tydeligt se at for- og bagben ikke følges parrallelt, og når der er udstræk på forbenet, hænger bagbenet nede bag i.

Andre der også ligger mærker til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trav uren i momenterne
  • #1   20. jan 2011 Jaa har jeg godt set .
    Det ret interessant !


  • #2   21. jan 2011 Jep.. Tænker over det hver gang jeg er til stævne.. SÅ mange taktfejl...
    Det der benstræk er noget pjat vi har importeret fra dressursporten og jeg synes ikke det hører til hos en islænder... Selvfølgelig skal den have stor gang og masser af svæv og benaktion, men altså ikke det pjat der.. Det vigtigste hos er islænder er jo netop at gangarterne er rene...


  • #4   21. jan 2011 because im different .
    Hmm altså nu er det jo ikke altid at strækket er noget der er blevet redet frem .
    Min sorte hoppe har meget stræk når hun slapper af i traven, så kaster hun forbenene frem, men det er noget hun har fra naturens side .

    Som der også har været snak om før, synes jeg bare at dommerne i konkurrence kigger rigtig meget på bevægelse, istedet for at tage den vigtige rækkefølge, med takt først!
    Det er så tit at man ser seniorer der rider DM og sådan, at hesten laver taktfejl, har dårlig form eller noget andet, men de får bare sindssyge høje karakterer, fordi hesten har meget løft!


  • #6   21. jan 2011 Der findes massevis af billeder.
    Nu er det måske lidt farligt at linke til dem, - men jeg vil altså på forhånd sige, at jeg ikke på nogen som helst måde, vil "dømme" eller udstille nogle. Det er altså ikke for, at de specifikke eksempler skal "kritiseres". Så fordi der kommer billeder, bør debatten fortsat holdes i en pæn tone, uden at nævne navne smiley
    http://www.garri.dk/images/billeder/16.JPG
    http://www.hippodot.com/dm2009_carabas_trav_600.jpg
    (link fjernet)

    Her er "fejlen" illustreret med linjer:
    (link fjernet)


  • #7   21. jan 2011 På nr. 2 link er fejlen ikke så stor som de andre eksempler.

  • #9   21. jan 2011 Og vil da også gerne vise et par billedre af min egen hyp, - hvor der er tendens til taktfejl - bare for sjov smiley
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet) (lidt dårlig vinkel, men stadig tydeligt)


  • #11   21. jan 2011 Hvad tror I er årsagen til at mange heste går urent i momenterne i traven? Noget balance problem, eller er det hvis de bliver presset til at trave rigtig hurtigt og derfor ikke helt kan få benene til at "følge med"?

  • #13   21. jan 2011 Edalll Hestar !
    Jeg giver fuldstændig ret i det du skriver!

    Ems: Ja, det kan du nok godt have ret i. Jeg tænker bare at det måske er lidt mærkeligt, at en taktfejl kan ligge "naturligt" i hesten?


Kommentér på:
Trav uren i momenterne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce