{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Hvad havde du gjort ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen - håber de af jer, der har vinterferie, nyder den ligeså meget som jeg gør smiley !

Når men det er nu ikke dét det skal dreje sig om i denne omgang... Det skal dreje sig om skole og om min drægtige hoppe.

Jeg går i 2.g på gymnasiet - og vi skal derfor, som de fleste andre studerende, på studietur - hele klassen og et par lærer. Turen går til Berlin - eller det gør den for de andre. Ikke for mig - jeg har nemlig valgt, at blive hjemme, da min hoppe er sat til at fole den dag vi skulle afsted på turen og det har jeg det sådan set helt fint med.. Selvfølgelig ville jeg gerne med - men hellere gå glip af voes studietur end ikke at være tilstede når min elskede hoppe føder sit føl.

Sagen er den, at vores lærer allerede i starten af året skulle vide, om jeg skulle med. Jeg meldte klart ud, at hvis det var den måned hvor min hoppe skulle fole, ja så ville det ikke være muligt for mig at komme med. Jeg havde håbet at jeg måske kunne hoppe med måske med en måneds eller 14 dages varsel - så kunne en dyrlæge have tjekket hende eller det kunne jo ligefrem være, at hun folede 1½ uge før tid og så ville jeg jo kunne tage med. Men han skulle vide det allerede dér - og jeg må 'tilstå', at jeg overhovedet ikke har tænkt i alternative løsninger. Allerede dagen efter gik jeg op til rektor og snakkede med ham - og han sagde god for, at jeg ikke tog med (når ikke man tager med på div. skoleture, skal man have skolefri - altså tilladelse til ikke at møde op).

Problemet ligger blot i, at samtlige klassekammerater har været efter mig lige siden jeg sagde, at jeg ikke skulle med. "Det er jo bare en hest", "hvorfor skal du ikke med?", "hvad nu, hvis hun slet ikke foler den uge", "hvorfor kan dine forældre eller din underviser ikke bare være tilstede - det må da være godt nok", "er der ikke nogle andre, som kan tage sig af det - studietur er jo kun én gang i dit liv" - og jeg må indrømme, at jeg er ved og være godt træt af dem - for <i>nej</i>, det er <b>ikke</b> godt nok, at min underviser eller mine forældre kunne tage sig af det, og <i>nej</i> det er ikke "bare" en hest, men miin mest elskede veninde, og i det hele taget er det som om, at folk simpelthen ikke forstå at det er <i>mig</i> der skal stå til ansvar, hvis der går noget galt under fødslen - det er <i>mig</i> der har sat det her i værk - det er ikke noget min hest har <i>valgt</i>. Jeg har altså selv planlagt det her lille føl, og jeg har været med hele vejen - selvfølgelig er det også mig ansvar, at folingen forløber glat og at både min hoppe og det nyfødte føl klarer skærene - og <i>hvis</i> noget skulle gå galt, er det altså </i>mit</i> ansvar at finde ammehoppe eller 'reserveføl' - ikke mine forældres, ikke min undervisers, ikke min hoppes - men <i>mit</i>.

Ja, det er da i hvert fald sådan jeg selv ser på det, men går jeg i virkeligheden lidt for meget op i det :s ? - Det synes jeg helt bestemt ikke selv - men når alle ens næreste kammerater, veninder og familiemedlemmer (endda min mor!) går og siger, at jeg har valgt fuldstændigt forkert, ja så bliver jeg altså en smue trist... Det er lidt som om, at de slet ikke kan se hvorfor det betyder så meget for mig, at mine heste har det godt og at de begge klarer det her uden skavanker eller at de har forstået hvor meget jeg har lagt i det her - samt at det jo faktisk er rigtige, levende væsener det handler sig om - og det her nye føl skal også have en god start på livet - hvilket er utrolig vigtigt for mig (og nok også var en vigtig faktor da jeg valgte at sige 'nej' til studietur).

Ja, undskyld det blev så langt, men nu vil jeg bare gerne høre hvad i andre havde gjort i en sådan siteuation?
Studietur eller foling?

Knus F&F


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad havde du gjort ?
Kommentér på:
Hvad havde du gjort ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce