{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stå stille under opstigning
  • #2   14. feb 2011 er totalt med på en lytter smiley
    er selv begyndt at bruge ordet "stå" nå vi står på slaldgangen og står inde i hallen og når vi øver frem og stop i træktovet.
    og tænker lidt når det ligger fast så begynder jeg at tage det med når jeg skal stige op.

    men hvis der er noget smartere man kan øve - så skal det da prøves.


  • #3   14. feb 2011 Du kan træne stop øvelser så den lære at den først må gå når du gir sinagl til det smiley

    fks ved at bliver ved med at stige op og ned også under ridning.. . så kan du mit i en galop stoppe stige ned og så gå 2 skridt frem og 3 tilbage og så stige op igen... det samme kan du gøre i trav og skridt .. ,.

    og til sidst forstår din hest at den skal blive stående når du stiger op.. .
    og hvis din hest så aligevel går frem så bakker du den de skridt tilbage som den har gået er gerne 2 ekstra .. .

    Noget andet du kan gøre er at tage et longetov i din hest og så stiller du den hvor du bil ha den og så bakker du stille og roligt tilbage men hvor at den skal blive stående.. . når du så er gået det stykke fra den som du mener er godt så ber du den om at komme til dig.. .

    det bare et par fif som gør din hest ikke bliver for afhænig af godbider smiley for så kan du risikere at din hest ikke gider det og stritter ekstra meget imod når den så endelig ikke får nogen.. . så hellere rose din hest ekstra meget ved at kramme og klappe og hviske til hesten og sige den er dygtig og det:)


  • #4   15. feb 2011 Da jeg øvede det med min, tog jeg det i bider - altså delte opstigningen op.
    Det første jeg gjorde var, at jeg rørte hesten over alt, derefter løfte knæet op, som om at man skulle til at sidde op. hvis hesten ikke reagere, så giv den masser af ros(klø, verbalt eller godbid) så gå et skridt videre fx tage foden næsten op til stigebøjlen eller helt derop, alt efter hvor din hest begynder at ville gå frem.
    så kan man måske lægge lidt vægt i osv. smiley

    Det er vigtig at dele opstigningen op, så meget hesten har brug for. Det er bedre, at tage det over flere omgange og i mindre bidder smiley
    Jeg vil hellere at hesten er med hele vejen og at den ikke går, så hellere dele det mere op smiley

    -Alexandra


Kommentér på:
Stå stille under opstigning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce