{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Træning af ældre pony {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg har en gammel kat 1 pony. Vi ved ikke helt hvor gammel men vi tror hun er en 20år... Hun er sund og frisk og vil meget gerne lave noget.

Jeg har haft hende i 5år og kun brugt hende til hygge ture. Nu har hun så ikke kunne lave så meget i vinter pga vejret smiley Så nu har hun tabt en del muskler.

Jeg er begyndt idag at longere hende lige så stille og hun var rigtig glad smiley Jeg syns jeg vil vente med at sætte mig på hende igen før hun får lidt flere muskler på sig igen.
Jeg giver hende os massage 3-4gange om ugen og træner HMS med hende.

Men ved snart ikke rigtig hvad jeg ellers kan træne med hende så hun kan få bygget muskler op igen.

Håber i har nogle gode ideer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af ældre pony
  • #1   27. mar 2011
    Ud og rid i turen :o)

    Maja er 30år og hende rider jeg meget ustabilt - alt fra 2 gange om ugen til 1 gang om åneden.. Men tager hende alligevel med på ture på 2-3timer, husker bare at lytte til hende og skridter meget smiley


  • #2   27. mar 2011 Ja ville jeg rigtig gerne, men hun er ikke blevet trænet hele vinteren så hun har slet ingen muskler, plus at det tager på ældre heste med den kulde, så hun har tabt sig en del smiley Så ville bare gerne bygge hende lidt op igen inden smiley Men det kan os være det bare er mig der er pylret smiley hehe.. Men vil hende jo bare det bedste smiley smiler..

  • #3   27. mar 2011 den tager ingen skade af at du rider den på tur, start langsomt ud, med bare at skridte, så kommer musklerne...øg langsomt dine krav, så den kan nå at få muskler og kondi med...

    men rid den på tur



  • #4   27. mar 2011
    Maja har hverken synderligt med muskler eller kondition - men hun røv keder sig på banen.. Det gider hun ski ikke ;)..

    Hvis hesten er lidt undervægtig og du ikke vil hoppe op på hende tænker jeg du kunne gå tur i stedet? Hvis du løber så kunne du evt. løbe træne med hesten ( intervaltræning ).

    Gamle heste skal man ikke pylre så meget omkring! De kan holde til mere end vi tror.

    Men hvis du gerne vil have kondi på den først så longer den på stor volte og gå tur inden du hopper op smiley


  • #5   27. mar 2011 Super smiley hehe så var det mig der var pylret.. griner.. Jamen så vil jeg da prøve det, er desværre nød til at ride uden sadel da hun får gjordsår bare af at se en gjord næsten :S Det er så træls og har prøvet alt muligt så det ikke sker, men intet virker.. smiley Men det er jo os kun hyggeture så det går nok uden sadel smiley Tak for jeres svar smiley

  • #6   27. mar 2011
    Jeg rider meget uden sadel på Maja. Især om vinteren.
    Ang. gjorden - Maja er også super sart. Har du prøvet med lammeskind på den eller bare fake lammeskind som beskyttelse?

    Men ja - kom du bare der ud og nyd naturen med ponyen smiley

    Det vigtigste er at man lytter til hesten, tager passende skridtpauser hvis man har travet og galloperet.


  • #7   27. mar 2011 jeg rider hovedesagelig uden sadel på mine heste uanset hvem af dem jeg rider på.....
    så hop du bare op, og rid dig en tur


  • #8   27. mar 2011 Så har jeg lige været ude på en hyggelig skridt tur på Miss Sara smiley og hold op hvor vi nød det smiley Hun var så glad, havde ørene fremme hele tiden og ville bare afsted smiley Så vi tog lige en tur rundt om mine forældres gård, bare i grime og tov smiley Tak for jeres svar smiley

    Krikken: Ja har både prøvet fake og rigtig lam, bløde karklude, købt det blødeste og fineste stof hvor jeg selv syede det til gjorden, jeg har også prøvet neopren og ergonomisk gjord (tror jeg den hedder) os.. smiley øv øv.. Men vi klare den uden sadlen, det jo bare hyggeture, så det går nok smiley


Kommentér på:
Træning af ældre pony

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce