{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Træning af ældre hoppe {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige anskaffet mig en ældre ponyhoppe på 19 (snart 20) år.
Hvordan ville den bedste måde være at træne hende på? Hun har ikke lavet noget det sidst halve til hele år.
Og kan jeg bruge et almindeligt genoptrænings program?
Vil gerne høre lidt fra andre med gamle heste/ponyer. Hvor meget kan de holde til?

Jeg regner lidt med at køre min til, da det ikke belaster ben og ryg ligeså meget..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af ældre hoppe
  • #1   5. okt 2009
    Almindeligt genoptræningsprogram :o).

    Maja er 28år og står pt. stille da hun havde noget hoste i sidste måned og skal have maskin raspet tænderne også snart så vi venter med at få hende igang igen indtil da.

    Men før hun stod stille blev hun ikke skånet pga. hendes alder - vi har været ude på ture på 4timer, hun jorde gerne over flere stubmarker i træk, går super godt dressur, elsker en skovtur.
    Tjae, hendes alder betyder intet.


  • #2   5. okt 2009 det er ikke alderen, men fysikken der betyder noget (:

    på min gamle rideskole havde en en hoppe på over 30 og den har aldrig været mere frisk end der smiley

    og har selv redet flere heste på pmkring de 20+ og bare rid (: træn den op som en hvilken som helst anden hest.


  • #3   5. okt 2009 Min skønne pony er lige blevet 19 år! smiley Jeg har haft hende i 1 år og et par måneder.. Den gang var hun træt og slet ikke i form! Men med et genoptrænings pgrogram gik det hurtigt og nu har hun masser af energi og kan det samme som alle de andre heste i stalden, hun er faktisk den der er mest frisk:) Hehe bare rid den normalt! Alderen betyder intet bare hesten er i god form! smiley Man kan hvad man vil !

Kommentér på:
Træning af ældre hoppe

Annonce