{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Grim oplevelse {{forumTopicSubject}}

Hvis skyld er dette;
For helved I skal fanme huske ridehjelmen! Husk at rid med hjernen ikke med røven. For 2 dage siden var der en som gallopperede forbi mig og min hest, hun var fuldstændig bevist om at der var en anden hest også. Jeg havde lige været nede på stranden og dyppe Shaggys hove lidt, så rider jeg op til sommerhusene fordi der er en sti, det skal lige siges jeg ingen sadel har på pga at saltvandet. min hest skal godt lide at pjaske i vandet. Men så kommer hende der i fuld galop ud over stranden og de ser lidt vildt ud og jeg tænker hold da op, kan hun styre den hest?! Så får hun den pisse smarte ide at hun skulle da op på den samme sti som mig i fuld galop og jeg sidder der på min hest som tripper lidt op fordi han kan hører hovslagene komme tættere og tættere på, jeg ved egentligt godt at det ville gå galt men håber på det bedste. Så suser hun lige forbi kunne mærke hun red forbi og nu bliver Shaggy rigtig op at kører. Jeg får ham bakset ned igen og hun rider videre så vil jeg klappe ham fordi han ikke løb med også tager fanden fat i hesten også laver han et hop frem jeg falder af og han træder mig lidt midt på ryggen, det der forbløffer mig mest er at han blev stående hos mig, Han løb ikke med. Jeg troede jeg var faldet ned på en sten men opdager at jeg ligger på maven og er ingen sten er, så tænker jeg fuck han har bare ikke lige trådt på mig men det havde han, han bliver lidt vild igen og derfor der vælger jeg at hoppe op igen. Først da jeg var oppe og nået et godt stykke med en hest som der er fuldstændig oppe at køre, der kigger hun tilbage, jeg sidder og har de vildeste smerter som nogle kan tænke sig jeg havde løst til at sætte i galop og gå op og sparke hende af og det værdste var hun var en voksen dame! smiley
- Jeg har kun forstuvet rygsøjlen.
- Det jeg gere vil diskutere er hvis skyld er det `?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grim oplevelse
  • #1   13. apr 2011 Man gallopere ALDRIG forbi andre andet end på en bane

  • #2   13. apr 2011 "Kun forstuvet rygsøjlen" ja det er da "Kun". Puha. Lyder som en grim omgang.

    Men for at diskutere, hvis skyld det er, så er det klart den anden rytters skyld. Hun kunne godt se at der var en anden hest, og det skal hun tage hensyn til. Hun ved ikke hvordan din hest reagerer, hun kan som minimum ride op til dig og spørge, om det er okay med dig, og ellers må hun sq vente til du er kommet igennem.



  • #3   13. apr 2011 Helt klart hendes. Hun kan sq da ikke tillade sig bare at brase igennem det hele i fuld galop, hun skal sq da tage hensyn til der er en anden der ridder lige der hvor hun vil brase igennem det hele. Sikke en K******.
    Altså, hun kunne da i det mindst sænke farten, ned i skridt, hun vidste jo et eller andet sted at din hest ville blive forskrækket, det da ikke dig der skal tage hensyn til der kommer en eller anden forkællet s* og tror hun ejer halvdelen af verden, du skal jo være tryk på hesteryggen.
    jeg vil mene det er hendes skyld, og hendes ansvar at sænke farten.


  • #4   13. apr 2011 Ina W - uenig. NETOP fordi hun ridder uden sadel skal der nok tages mere hensyn for hende.

  • #5   13. apr 2011 Ina: Det er da ikke uansvarligt og ride uden sadel? Hvis man generelt kan styre sin hest og har god balance spiller det da ingen rolle.

  • #6   13. apr 2011 det er klart at det er hendes skyld !!! hun kan ibare kommer galoperende forbi, uansvarligt
    ina : egning med jeanette det er hende der skal tage hensyn


  • #7   13. apr 2011 Tak alle sammen, til dem som at der siger det lidt er min skyld fordi jeg rider uden sadel så er det fordi at jeg ikke vil hav emit udstyr ødelagt af saltvandet. Jeg kan godt styre min hest men jeg vil vædde så meget på at ingen har kunne styre sin hest hvis den bare ville med!

  • #8   13. apr 2011 Det er hendes skyld.
    Som f.ek.s når man løber på ski, så er det dem bagfra der skal tage hensyn, sagtne farten, forudse en usikker skiløber osv.
    Så da det er hende der kommer bagfra, er det hendes skyld.


  • #9   13. apr 2011 Man gallopere aldrig forbi nogle, og man holder sig i højre side.

  • #10   13. apr 2011 Ina: Derfor mener jeg stadig ikke, at det er uansvarligt at ride uden sadel.
    MAJA ZOPA & ZOFFI : Jeg erklærer mig enig med Lykke, det er ganske almindelig høflighed og tage hensyn til andre. Jeg synes det er hul i hovedet, at der er en der kommer susende forbi en anden rytter - velvidende om at den anden hest kan reagere voldsomt. Nu er det de færreste heste der ikke reagerer på at der kommer en anden hest farende. Idet at det betyder at der er fare på færde. Og så kan en god opdragelse af hesten ikke hjælpe. Hesten er og blir et flugtdyr.

    Hvis man ser børn lege ved vejen sætter man også farten ned, idet man ikke ved hvordan de reagerer på bilen/cyklen.


  • #12   13. apr 2011 Maja: Okay, så misforstod jeg hvad du mente smiley



  • #16   13. apr 2011 Sikke en oplevelse!!!
    Det er da også rigtig uansvarligt af en voksen dame bare at fræse forbi andre!!!
    Jeg syntes at det var hendes skyld at du kom til skade!
    Det er min mening:)


  • #18   13. apr 2011 Jeg har kun prøvet at ride uden sadel et par gange:) Men kun i skridt og trav for min ponys galop er rigtig svære at ride i uden sadel:) Og så hopper hun når man lægger benet tilbage:) Hihi:)

  • #20   13. apr 2011 Ja..... smiley

  • #21   14. apr 2011 Jeg siger mange tak for alle de indlæg og tak til dem som har ønsket mig god bedring!
    -. Jeg vil og det vil jeg blive ved med at synes det er hendes skyld.


  • #22   15. apr 2011 Sådan som jeg ser sagen, er der to sider af den: Den juridiske og den der omhandler sociale normer. Juridisk set har du selv skylden for, at du falder af og bliver trådt på af din hest. Hun overtræder som sådan ikke nogle love.

    Derimod overtræder hun nogle sociale normer for god opførsel. Er man hensynsfuld og opfører sig pænt, sætter man selvfølgelig farten ned og skridter forbi. Det gør man uanset om det er en anden rytter, cyklister eller fodgængere man passérer.


Kommentér på:
Grim oplevelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce